Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Złej passy TP ciąg dalszy

Złej passy TP ciąg dalszy

WitekT 4 Sierpnia 2005 11:46

0 0

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy Telekomunikacja Polska nadużyła swojej pozycji rynkowej. Urząd wszczął w tej sprawie postępowanie antymonopolowe. Chodzi m.in. o plany taryfowe i Neostradę.



Zastrzeżenia UOKiK wywołuje łączenie przez TP standardowych planów taryfowych z dodatkowymi usługami. W ten sposób konsumenci - oprócz abonamentu - są zobowiązywani do korzystania i opłacania innych usług telekomunikacyjnych (np. tanich weekendów i wieczorów).

Ponadto UOKiK sprawdzi, czy TP oferuje usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu (Neostrada) jedynie tym klientom, którzy wykupili usługę połączeń telefonicznych.




Zdaniem Urzędu, Telekomunikacja Polska w ten sposób może nadużywać pozycji dominującej na rynku, skutecznie blokując rozwój konkurencji.

TP ustosunkuje się do rozpoczęcia przez Urząd postępowania antymonopolowego wtedy, gdy zapozna się z argumentacją UOKiK. Nie znamy jeszcze szczegółów wniosku Urzędu - powiedziała Barbara Górska, rzecznik TP.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, postępowanie antymonopolowe w sprawach praktyk ograniczających konkurencję powinno być zakończone nie później niż w terminie 5 miesięcy od dnia jego wszczęcia. Jeżeli zarzuty UOKiK potwierdzą się, to prezes UOKiK może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a na przedsiębiorcę nałożyć karę finansową sięgającą 10% ubiegłorocznego przychodu.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 26
  • 0

    7. ~DSV  2005-08-04 13:37:55  host: ip-193-19-212-33.metro.comel-it.com

    Dokładnie. Sami Swoi:)

  • 0

    8.  2005-08-04 13:38:04

    Nie qmam. A jak może być inaczej? "(...)UOKiK sprawdzi, czy TP oferuje usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu (Neostrada) jedynie tym klientom, którzy wykupili usługę połączeń telefonicznych". Ma ktoś Neo bez telefonu?? Co tu sprawdzać?? Ehhh...

  • 0

    9. ~ehmm  2005-08-05 11:03:32  host: 212.244.115.33

    do DSV: jeśli chodzi o mix plus, sprawdziłem w salonie Plusa. Nie jest tak fajnie. Owszem, jest pakiet za 5zł na 60 min na plusa i stacjonarne, ale taki pakiet może być aktywowany pytalko raz na 30 dni. Co jest cholernym ździerstwem z Plusa sptrany, bo przecież ma sie np 24 karty do wykorzystania i to wcale nie znaczy że te karty trzeba kupić raz na 30 dni - tylko w zależności do tego, jak sie tego używa. Innymi słowy, można by mieć w ciągu 30 dni z 3-4 karty zużyte, a tylko jedno 5 zł do wykorzystania:((. 3ba pisać do Plusa w takim razie petycje, by chociaż się należało 5zł na jedną kartę Mix Plusa.
    Tak, że w przykrością muszę stfierdzić iż Plus Mix sie nie postarał (niby wychodzi w pakiecie 8,3gr brutto za min. Co z tego jak można tylko jeden pakiet na 30dni - a umowa w Mix Plusie jest zobowiązująca minimum na 24 doładowania - miesiąc w miesiąc.
    To już lepsze są oferty prepaidowe każdej telefonii komórkowej (prócz HEYAH:(( - ponieważ tam stawka nawet wewnątrz Heyah = 60 gr/min brutto)

  • 0

    10. ~ehmm(cd)  2005-08-05 11:09:00  host: 212.244.115.33

    ja też coś dzisiaj niewyspany jestem, skoro tyle błędów zrobiłem w jednym wpisie...:(( ehmm

  • 0

    11. ~DSV  2005-08-05 11:36:58  host: ip-193-19-212-33.metro.comel-it.com

    ***ehmmm- nieprawda, gdy skończy Ci się 60 minut, to możesz od razu zamówić kolejny pakiet za 5 zł i dalej gadać do woli, jedyny problem, że to może potrwać pewnie kilka godzin, zanim pakiet się uaktywni

  • 0

    12. ~DSV  2005-08-05 11:38:44  host: ip-193-19-212-33.metro.comel-it.com

    ale się jeszcze raz upewnię w salonie:))))

  • 0

    13. ~Karol  2005-08-09 14:51:10  host: zv218.internetdsl.tpnet.pl

    ehmm: w regulaminie promocji Plusa jest wyraźnie napisane, że można kolejny pakiet aktywować po wykorzystaniu poprzedniego więc lepiej jest czytać regulaminy, a nie pytać w Salonie bo tam chyba nie zawsze wiedzą co proponują:)

  • 0

    14. ~hubcio  2005-08-10 16:11:21  host: dnn232.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie obudzicie sie mowi sie ze idea dobra siec gowno prawda to jest tpsa! Ja mam w Erze i wiem ze jestem w siei ktora mnie nie zawodzi
    tanie ceny za polaczenia stabilny zasieg... nie to co idea ze slaba jakos i w ogole... cos za cos jakosc za kase to nie wiecie o tym?>! Era rulezz!

  • 0

    15.  2005-08-11 17:28:36

    Hubcio: masz rację. Śmieszy mnie krytykowanie przez niektórych czytelników TPSA, a którzy posiadają telefon w Idei. Tak czy inaczej to kasę i tak zgarniają ci sami ludzie. Era i Plus OK.

  • 0

    16.  2005-08-12 17:08:03

    dokładnie. Ale bardzo dobrze że wreszcie tej TP S.A. ktoś się wziął za dupę...

  • 0

    17. ~Wotti  2005-08-12 17:58:44  host: drg249.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie kapuje was... mi tam tp nie przeszkadza.. po co najeżdżacie skoro macie wybór (komy) i głupie jest dla mnie nawalanie na którąś sieć, każda ma wady i zalety, ale wg mnie wszystkie są do siebie podobne. Sam korzystam z tpesy, neostradki i każdy w mojej rodzinie ma albo abonament w idei albo popa.. i nie nawalam że era albo plus są do kitu. Każdy ma to co mu się podoba.. a i się bardzo cieszę że zabierają się za tpse to może ceny spadną.. jeśli wam coś nie pasi to nie korzystajcie i już.. do Hubcia.. nie zauważyłem jakiegoś gorszego zasięgu idei, wszędzie mam dobry, czasy gdy era miała(!) najlepszy zasięg w Polsce mineły i każda sieć oferuje taki sam (dobry) zasięg i podobną ofertę cenową.... Pozdro dla wszystkich nawalaczy:D

  • 0

    18. ~hellboy  2005-08-12 21:49:53  host: abj193.neoplus.adsl.tpnet.pl

    na TP nie narzekam mam od kilku lat i jak jakas awaria to po godzinie naprawiona , a co do Ideii to wedlug mnie najlepsza oferta i jakosc- mieszkam w stolicy podkarpacia i powiem wam ze niby mowia ze idea ma slaby zasieg to i tak jest zajebisty a w plusie to wymiekalem juz 25 kilometrow za miastem takze watpie ze ktos ma lepszy zasieg a co do ery to ta szmatlawa siec tylko okrada i nic wiecej zrezygnowalem z ich uslug juz dawno i nie mam zamiaru do nich wracac a z zasiegiem to wcale az tak dobrze nie ma :) jak tutaj wszyscy mowia :D takze uwazam ze dla ideii nalerza sie pochwaly i tak trzymac dalej a co do TPSA to wedlug mnie bez niej nie istnialy by takie firmy jak dialog netia tele2 - i wszystkie firmy jej kosztem chca sie nachlapac kasy i probuja zniszczyc firme ktora wyrobila sobie juz swoja marke :) pozdrawiam wszystkich i nastepnym razem zastanowcie sie co piszecie pozdro

  • 0

    19.  2005-08-14 17:22:22

    no coment. Jakbym słyszał pracownika BlueLine dumnego ze swojej pracy "konsultanta"...

  • 0

    20. ~ja  2005-08-14 18:43:05  host: bjs51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo dobrze ze zajeli sie ta sprawa!!! Mam dosc placenia ponad 50zl (najnizszy abonamen) za nic, poniewaz z telefonu stacjonarnego juz od dawna nie korzystam, a jestem zmuszony przez tp do placenia za cos czego niepotrzebuje, to niedopuszczalne! A niestety w moim zasiegu niemam dostepnego innego dostawcy uslug internetowych:/

  • 0

    21. ~Janek PN  2005-08-16 21:41:17  host: host-62-141-201-73.kalisz.mm.pl

    I to jest najprawdziwsza prawda! Gdzie ma sie przenieść człowiek mieszkający na wsi? Tam tylko Tepsa i żadnego innego internetu nie ma! Na nas zbija kasę Tepsa bo konkurencji brak!Żadnej kablówki czy Netii więc golą nas z portfela do czysta! A swoja drogą jak by była mozliwość Neostrade bez telefonu to ja się piszę i kupie w Plusie mixa!

  • 0

    22. ~ma  2005-08-18 14:52:15  host: bjf158.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tpsa to k... i złodzieje!!! każą płacić 30zł za co??? za odbieranie telefonu? - paranoja - tym powinni się zająć. czy ktoś płaci np za prąd jeśli nic nie zużyje? jak mi taka czubówna mówi pięknie "telekomunikacja polska. bliżej" to poprostu krew zalewa. hellboy - tpsa wyrobiła sobie markę - nie bądź smieszny człowieku. Każdy student ekonomii jest w stanie pokazać, że nawet praca dla monopolisty to złodziejstwo

  • 0

    23. ~  2005-08-18 15:35:47  host: 212.244.115.33

    do hellboy: jest tylko jeden problem. Mianowicie TPSA była kiedyś Państwową firmą - a co za tym idzie - powstała z Naszych pieniążków (podatków itp - jak każda Państowowa firma) nastały czasy "demokracji" sprzedali sporo udziałów francuzom - jedyny zysk - to mieli wtedy pracownicy TP - którzy dostali udziały w firmie. Cała reszta polskiego społeczeństwa tylko na tym straciła. Ceny poszły w dół. Jakość usług nie poprawiła sie. No trudno by taka potężna firma jak TP nie wprowadziła stałego dostępu do internetu. Wtedy na pewno ten błąd TP inni by wykorzystali - prosząc rząd tylko o wsparcie finansowe. Więc jeśli ktokolwiek miałby inny dostać to wsparcie - to zapewne pomysł był taki " a co nam to - weźniemy" no i powstało najpierw SDI a potem ta cała Neostrada. Ale tak jak ceny rozmów telefonicznych tak i Neostrada jest droga...
    Hmm - nie wiem czy Tele2, NOM i inne firmy żerują na TP. Wiem jedno - że TP całą przez lata swoją infrastrukturę zrobiło z Naszych pieniędzy - dlatego nie widzę powodu by weszła ustawa nakazująca oddać za free łącza i numery abonentów innym operatorom za free.
    Dostali za free - więc, wiec jeśli tylko klient by chciał przejść do innej firmy - powinien móc za darmo przejść - i płacić tylko za połączenia telefoniczne - a abonament - tak jak to jest w telefonii komórkowej był albo wtedy - kiedy operator naprawde sporo daje za tą cene (i klient się na to decyduje - bo stwierdza że sie to opłaca (np 35zł darmowe wieczory i weekendy) albo np na zasadzie kart przepaidowych - płaci się tylko za połączenia - a karty kupuje się w kioskach (np) na poczcie czy w innych punktach...
    I tak moim skromnym zdaniem powinno być.
    To samo dotyczyć powinno stałego dostępu do internetu. Nie powinno być to uzależnione od abonamentu. Ktoś np może chcieć mieć Neostradę, ale nie chce mieć telefonu stacjonarnego (a już na pewno nie chce tyle płacić abonamentu). Tak - to powinno być zmienione...(!!!)

  • 0

    24. ~  2005-08-18 15:39:21  host: 212.244.115.33

    pomyłka - miało być "ceny poszły w góre" a nie w dół - jakby poszły od tamtego czasu ceny w dół - chwalił bym TP.

  • 0

    25. ~zlosnick  2005-08-18 21:26:17  host: axv241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do D@rio:
    > no coment. Jakbym słyszał pracownika BlueLine dumnego ze
    > swojej pracy "konsultanta"...

    Nie bardzo wiem co miałeś na myśli, moim skromnym zdaniem twój komentarz był zbędny i nic nie wnosi do tematu.
    Podaj mi proszę jedno nazwisko zadowolonego konsultanta z BL :>
    @wp.pl

  • 0

    26. ~zlosnick  2005-08-18 21:57:11  host: axv241.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do Janek PN:
    "I to jest najprawdziwsza prawda! Gdzie ma sie przenieść człowiek mieszkający na wsi? Tam tylko Tepsa i żadnego innego internetu nie ma! (...)

    Nie wiem dlaczego masz pretensje tylko do TP, przecież jest tylu innych operatorów. No właśnie, tylko im sie nie opłaca inwestować na terenach wiejskich, zbierają "żniwa" w większych miastach i nastawiają się głównie na firmy.
    Wcześniej TP była operatorem narodowym i miała obowiązek budowy sieci na terenach wiejskich. Jak rząd sprzedał udziały żabojadom, to się niestety zmieniło. Teraz możemy mieć pretensje do ówczesnej ekipy rządzącej.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-200-170.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet