Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zdjęli nadajnik Plusowi

Zdjęli nadajnik Plusowi

sirmark 13 Lipca 2008 22:56

0 0

Właściciel rozbudowywanego centrum handlowego CCC w Szczecinku zdemontował nadajnik Plusa, który stał na tym budynku.

Na początku tygodnia przed galerię CCC podjechał potężny dźwig i zdemontowano maszt nadajnika. Operację przeprowadzono fachowo i szybko. Sprawa wydawała się oczywista, bo na dniach rozpoczyna się generalna przebudowa centrum handlowego.

Okazało się jednak, że demontażu anten dokonał nie on Polkomtel, a firma Multi Group, właściciel CCC. Jak wynika z oświadczenia Polkomtela Multi Group robił to bezprawnie. Operator powołuje się przy tym na umowę z 2003 roku, która według niego jest wciąż ważna, a dawała prawo do korzystania z budynku CCC.




Operator zapowiada skierowanie do sądu dwóch pozwów - jeden ma doprowadzić do odzyskania dostępu do stacji bazowej, drugi o odszkodowanie za wyłączenie stacji i utratę przychodów. Robimy wszystko, aby zminimalizować skutki wyłączenia stacji i pogorszenia jakości sygnały na terenie Szczecinka - rzecznik Sadowska przeprasza za ewentualne trudności w połączeniach z sieci Plusa.

Co ciekawe, druga strona także powołuje się na umowę sprzed 5 lat zawartą jeszcze z poprzednim właścicielem budynku.
Jako nabywca tej nieruchomości mieliśmy prawo wypowiedzieć umowę najmu, co zrobiliśmy 30 maja - stwierdził Krzysztof Romanowicz, wiceprezes Multi Group. Polkomtel stwierdził, że jego zdaniem umowa nadal obowiązuje nie zwracając uwagi na nasze argumenty. Firma podpiera się przy tym ekspertyzami dwóch kancelarii prawniczych. Po upływie terminu wypowiedzenia, czyli 30 czerwca, wezwaliśmy Polkomtel do usunięcia urządzeń w terminie 3 dni informując, że jeżeli tego nie uczynią, to zrobimy to sami. W odpowiedzi Polkomtel próbował nas zastraszyć - dodał.

Przedstawiciel Multi Group zapewnia mieszkańców Szczecinka, że na dachu CCC nie stanie już żaden nadajnik. Operator będzie musiał uzyskać nowe pozwolenia, na co my, jako właściciel budynku, nigdy się nie zgodzimy - twierdzi Romanowicz.

Źródło tekstu: gk24.pl     

Dodaj do:
w sumie: 60
  • 0

    41.  2008-07-14 13:56:40

    37. - nie jest to inwestycja celu publicznego... Nie wiem skąd masz takie informacje? Od inwestowrów prowadzących w imieniu operatorów przedsięwziecia budowy stacji?

  • 0

    42.  2008-07-14 13:58:59

    Podmiotami uprawnionymi do uzyskania zezwolenia zatem będą, oprócz jednostek samorządu terytorialnego, także bezpośrednio zakłady i przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, których celem jest bieżące zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług publicznych. Czy Polkomtel jest przedsiębiorstwem użyteczności publicznej? Nie wiem, ale wątpię.

  • 0

    43.  2008-07-14 13:59:20

    dokładnie wlo

  • 0

    44.  2008-07-14 14:01:43

    Gdyby operatorzy wykorzystywali tak namiętnie art. 124 u.g.n. problem stacji bazowych w zasadzie by nie istniał (poza wiecznymi odwołaniami) i operator mógłby Ci postawić nadajnik w ogródku. Natomiast co do możliwości wpisu najmu do kw to prawda.

  • 0

    45.  2008-07-14 14:06:39

    @37, na jakiej podstawie sądzisz, że BTS jest inwestycją celu publicznego? Gdyby było tak jak mówisz to operatorzy stawiali by anteny tam gdzie im by sie tylko podobała bez patrzenia na nic a przecież tak nie jest. Na każdą lokalizację potrzeba zgody. Jako ciekawostkę mogę dodać, że Plus ma głęboko gdzieś prawo (przynajmniej w Szczecinku), bo kilkukrotnie już został już ukarany za nielegalne stawianie anten właśnie w Szczecinku.

  • 0

    46. ~Psion  2008-07-14 17:54:05  host: 77-253-134-198.adsl.inetia.pl

    Jest prawdopodobne, ze Polkomtel instalując tam kilka lat temu stację zawarł umowe na nieodpłatne korzystanie (czyli nie miał płacic w przyszlosci), natomiast przekazał Spooorą gratyfikacje w momencie podpisywania umowy. Tym samym nie placił nowemu właścicielowi budynku po jego sprzedaży.... Rozwiązanie sprawy jest uzależnione od treści zawartych dokumentów, a tych nie znamy... Pozdrawiam Wszystkich

  • 0

    47. ~albatros66  2008-07-15 12:00:02  host: gw.icm.edu.pl

    wieźcie też pod uwagę, że BTSu nie stawia się w 30dni. Polkomtel byłby głupi, gdyby zawierał umowy najmu z miesięcznym terminem wymówienia. Potrzeba co najmniej pół roku (pozwolenia środowiskowe, lotnicze, nadzór budowlany itd, itp), żeby ustawić gdzie indziej stację w przypadku rozwiązania umowy.

  • 0

    48. ~  2008-07-15 12:48:44  host: cxm106.internetdsl.tpnet.pl

    BTS jest inwestycją celu publicznego. W kontekście aktualnie obowiązującego w Polsce prawa środowiskowego można go postawić nieomalże wszędzie. Raport oceniający wpływ inwestycji na środowisko to w praktycznym ujęciu wyłącznie formalność. Taka jest moja codzienna praktyka.

  • 0

    49. ~hahaha  2008-07-15 13:33:16  host: 87-205-197-186.adsl.inetia.pl

    48 Co ty piszesz ? Dzis stacje w praktyce jest bardzo ciężko postawić jak znajdzie się choć jedna osoba co będzie przeciw niej protestować i się odwoływać - przykład w Lublina Era musiała "uciekać z Poręby" i co ty na to ?

  • 0

    50.  2008-07-15 14:39:10

    proponuję żeby "specjalista-praktyk" z wpisu datowanego na 2008-07-15 12:48 cxm106.internetdsl.tpnet.pl szczegółami nas zasypał, to może byc duuuża porcja wiedzy... tajemnej;P Jeśli komuś wydaje się że niemal każdy interes można nazwać inwestycją celu publicznego to niech zaczyna takowe pewniaki ("czysta formalność"), zostanie milionerem i postrachem "durnych" użytkownikom.

  • 0

    51.  2008-07-15 15:20:35

    48. - mylisz się bardzo, ale to bardzo ;-)

  • 0

    52.  2008-07-15 15:22:15

    jestem gotów podyskutować na tematy środowiskowe ;-)

  • 0

    53. ~  2008-07-17 22:49:24  host: p03-14.opera-mini.net

    Nie znam się na tym wogóle, ale gdy analizuje to tylko na tzw zdrowy rozum, oraz gdy patrzę na to z perspektywy laika, to chyba operatorzy gsm realizują specyficzne i ważne potrzeby społeczne, więc ich inwestycje można chyba zaszeregowac do inwestycji realizujących potrzeby społeczne. Ale też na zdrowy rozum laika, to inwestycje realizujące potrzeby społeczne, można też klasyfikować na różne szczeble w hierarchi potrzeb społecznych i ich ważności. Też na zdrowy rozum, to fakt że jakaś inwestycja realizuje potrzeby społeczne, to nie oznacza w praktyce, że inwestorzy mogą robić co chcą, bo w polsce jest już demokracja, a nie PRL! Z tego powodu nawet inwestycje zakwalifikowane do klasy realizujących ważne potrzeby społeczne, to muszą też liczyć się z uwarunkowaniami lokalnymi, dlatego np. inwestorzy autostrad nie mogą sobie przeprowadzić autostradę, jak chcą, bez pozwoleń, bez wykupu ziemi od ich właścicieli. Tak samo inwestycje gsm, nawet gdyby były inwestycjami realizującymi ważne interesy społeczne, to też chyba muszą spełniać szereg warunków, oraz muszą mieć potrzebne pozwolenia, więc przysłowiowe postawienie przez operatora gsm stacji bazowej w naszym ogrodzie, lub w każdym innym miejscu, które tylko operatorowi gsm się zamarzy jest nieprawdziwe! Jeżeli ktoś na tym się zna, to proszę nam wytłumaczyć, czy naprawdę inwestycja realizująca potrzeby społeczne ma tyle uprawnień? Bo napewno uprawnienia i ułatwienia są dla tych inwestorów, ale nie chyba aż takie olbrzymie! Zresztą, jak ważne interesy społeczne są realizowane przez inwestycje gsm? Czy są to inwestycje z tych najważniejszych, które są niezbędne dla potrzeb społeczeństwa, czy może są one tylko ważne i potrzebne, lecz nie są niezbędne? Dodatkowo, jakieś uprawnienia są przypisane do danej kategorii, czyli gdy inwestycja jest zakwalifikowana jako niezbędna i najważniejsza, lub gdy zakwalifikuje się ją do nie najważniejszych i niezbędnych, ale tylko do ważnych i potrzebnych?

  • 0

    54.  2008-07-18 16:40:54

    wpis 53 podaje niezłą porcję logiki do świata internetowego szumu:) Zgadzam się z tym tokiem rozumowania. Pozdrawiam.

  • 0

    55.  2008-07-18 17:30:42

    53. - to samo można powiedzieć o producentach autobusów (fabryka więc powinna być celem publicznym), chleba, cementu, długopisów... Naprawdę nie brnij ;-)

  • 0

    56. ~bastek  2008-07-18 20:04:44  host: 34-pra-21.acn.waw.pl

    np ja nie wyobrazam sobie zeby mi na domie postawili swoja antene i powiedzieli ze to dla spoleczenstwa, bilbordy nie jednokrotnie maja reklame zatrzymaj sie i zyj itd co tez sluzy spoleczenstwu, a i tak placic musza wlasciciela wiec dlaczego nie plus ? skoro ich wlasciciel sobie nie zyczyl to niech pojda dach dalej, tez cus:) a z drugiej strony odbiornik nie jest dobrem spolecznym, ok postawie w srodku parku elektrownie ale szpital polowy bo to tez dobro spoleczne, albo rozwale wam dom i na srodku dzialki postawie droge... chociaz te ostatnie jest dobrem spolecznym, jezeli chodzi o autostrade i drogi krajowe, ale wowczas dostanie sie adekwatne pieniadze:) z drugiej zas strony, plus jak wiemy zaniedbywal swoich dilerow to dlacego by nie zwyklych ludzi hi

  • 0

    57. ~  2008-07-19 01:03:33  host: 088156169169.szn.vectranet.pl

    takie rzeczy to tylko w szczecinku!!!

  • 0

    58. ~  2008-07-19 22:28:39  host: aawy49.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Ego (tamtejszych) pracowników Polkomtela jest rozdęte do montrualnych rozmiarów" i proszę to zaprotokołować. Ja bym to podsumował tak: trzeba zrozumieć drugą stronę i jakoś się dogadać. W mojej ocenie po rozdmuchaniu sprawy może być trudniej zrobić tam nawet jakąś prowizorkę (nawet na lewo). Warto negocjować. Sztywna postawa nie zawsze jest jak widać praktyczna.

  • 0

    59. ~.  2008-07-22 00:32:49  host: eez9.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cóż za bezsens. Ja nawet nie zauważyłam abym miała gorszy zasięg, coś nei tak z połączeniami czy bóg jeden wie jeszcze co, więc według mnie jest to po prostu robienie z igły widły...;) Sz-ek nie jest taką zapyziałą dziurą znowu, żeby brakowało w nim zasięgu.

  • 0

    60. ~bastek  2008-07-23 12:12:10  host: 34-pra-21.acn.waw.pl

    albo po prostu olali sprawe, a patrzac ze polkomtel jest bogata siecia jak kazda inna, co im szkodzilo wyslac przelew pewnie groszowy za pozwolenie i wynajm u wlasciciela ale w sumie po co wolno im:/ takie dziwne podejsci do czlowieka, przeciez musza miec dzial ktory sie zajmuje pozwoleniami itd, wg mnie nie zbyt ladnie zagrano tutaj, zawsze idzie sie dogadac chyba ze ktos nie chce...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.