Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zarobki zarządu TP w 2010 roku

Zarobki zarządu TP w 2010 roku

WitekT 23 Lutego 2011 19:57

0 0

Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej, zarobił w 2010 roku ponad 10% więcej niż w 2009. Ponownie pobili go jednak niektórzy byli członkowie zarządu, którzy wraz z odprawami zgarnęli po ponad 4 mln zł.

(mln zł)

2009

2010

Maciej Witucki

2,687

3,019

Vincent Lobry

0,350

2,131

Piotr Muszyński

1,496

1,811

Roland Dubois

2,047

2,357

Mariusz Gaca

0,617

nie dotyczy

Jacek Kałłaur

4,157

nie dotyczy

Ireneusz Piecuch

3,308

nie dotyczy

Richard Shearer

3,395

2,225

RAZEM

18,057

11,613


Wynagrodzenia kilku osób wymagają kilku wyjaśnień:
Ireneusz Piecuch odszedł z zarządu 6. sierpnia 2009 roku,
Richard Shearer i Mariusz Gaca odeszli z zarządu 15. września 2009 roku, tego dnia do zarządu wszedł Vincent Lobry,
Jacek Kałłaur poinformował o swoim odejściu pod koniec października 2009 roku,
adnotacja "nie dotyczy" oznacza, że dana osoba nie była już członkiem zarządu we wspomnianym okresie oraz nie zostało wypłacone tej osobie żadne wynagrodzenie,
w 2010 roku TP wypłaciła jeszcze 2,2 mln zł z tytułu odprawy Richardowi Shearerowi.




Wynagrodzenia członków zarządu TP w 2009 roku prezentowaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 38
  • 2

    21. ~...  2011-02-23 23:36:33  host: 178.182.162.246.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    To jest właśnie najgorszy rak kapitalizmu. Karmi się ludzi głupotami, że istnieją równe szanse itd. a to tylko brednie. No i jeszcze znajdą się tacy co napiszą "Ale w sumie to nie są jakieś wielce rażące w oczy" Jak można napisać coś takiego? Ta firma ma czelność płacić pracownikom 1000zł+ premia, podczas gdy pojedyncze osoby zarabiają po 300 000zł. Zaraz ktoś "mądry" napisze że prywatna firma, masz szanse, nie odpowiada Ci to pa. Ale to tylko wyświechtane komunały. Ktoś nie wierzy? To ja zapytam. Ile razy mądrzejsza może być dowolna osoba od innej (pomijam rożne upośledzenia). Ile razy może posiadać większą wiedzę? 2,5 10? A tu jest mowa o 300x większych zarobkach. 300 razy. Jak tak chcecie budować świat to sobie budujcie, ale nie wmawiajcie nikomu że ma to coś wspólnego ze sprawiedliwościową. Swoją drogą sprawiedliwy świat nigdy nie był i nie będzie, ale no kurczaki jakieś granice tego obłędu by się przydały. Imo najlepszą metodą byłoby ograniczenie zarobków "góry" do wielokrotności zarobków "dołu". Nie stwarzałoby to faktycznych limitów zarobków "góry" a powodowało jedynie bardziej sprawiedliwą dystrybucję dóbr wszelakich. Skoro spółki działają na konkretnym terenie i w konkretnych warunkach prawnych- według mojej oceny takie rozwiązanie nie ograniczyłby wolności "góry" w żaden sposób. Jaka dysproporcja? Nie wiem, ale raczej coś w granicach kilkudziesięciu razy (nawet 100 od biedy może być) pomiędzy najlepiej a najgorzej zarabiającym w DANEJ FIRMIE. Przytoczone tu 300 razy (a są bardziej skrajne przypadki) to gruba przesada. Tym bardziej że obecny świat opiera się raczej na popularności pewnych idei i pieniądzach właśnie. Mało miejsca zostało na mądrość czy etykę. A to moje biadolenie to próba (nieudana) powalczenia o podstawy etyki właśnie.Pozdrawiam i proszę mnie nie bić:)

  • 1

    22. ~  2011-02-23 23:45:54  host: dcj117.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mało etyczne pensje.

  • 1

    23. ~  2011-02-23 23:46:49  host: dcj117.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poziom z roku 2009 za niski, że trzeba było o 10% podnieść wynagrodzenie?

  • 1

    24. ~...  2011-02-23 23:47:23  host: 178.182.162.246.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    A i jeszcze jedno. Tak dystrybucja dóbr spowodowałby że więcej pieniędzy byłoby w obrocie realnym- rzeczywiste towary i usługi. Mniej zalegałoby na kontach (czytaj giełdzie). Dzięki temu wzrost gospodarczy byłby szybszy a możliwości spekulacji bardziej ograniczone. Stabilność i dobrobyt ogółu. Prawda że piękne? Koszty? Ograniczyć trochę chciwość...

  • -1

    25. ~...  2011-02-23 23:52:28  host: 178.182.162.246.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    @22 Możesz jaśniej? Ja wychodzę z założenia że od czegoś zacząć trzeba.

  • 1

    26. ~  2011-02-24 00:07:57  host: dcj117.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A #23 jest wystarczająco jasno?

  • 0

    27. ~...  2011-02-24 00:12:59  host: 178.182.162.246.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    @26 Tak.

  • 0

    28. ~multimiX  2011-02-24 06:48:51  host: ip-89-174-120-57.multimo.pl

    a ja co miesiąc dokładam się do ich pensji 28,29 pln (po podwyżce vat-u).

  • 1

    29.  2011-02-24 06:59:40

    5: Pnij się do góry i nie ma co narzekać? Nie każdy może zostać członkiem zarządu, to tylko kilka osób. Pracowników na niższych szczeblach też potrzeba i właśnie chodzi o to, że zarząd zgarnia miliony, a osoby dzięki którym są generowane przychody zarabiają marne grosze. Takim cudem w Polsce nikt nie narzeka bo każdy średnio zarabia ponad 3 tys. tylko zapytaj się ile osób ma zarobki grubo poniżej tej kwoty. Dzięki takim "zarządcom" średnia krajowa jest grubo zawyżona. Na takiego jednego milionera przypada nawet kilka tysięcy ludzi ledwo zarabiających tysiąc zł.

  • 1

    30. ~  2011-02-24 07:05:02  host: 77-255-232-161.adsl.inetia.pl

    Trzeba przyznać, że zarobki "niezłe". Uważam podobnie, że przy płacy sięgającej prawie najniższej krajowej dla innych pracowników, którzy także przyczyniają się do zysku firmy takie zarobki prezesa i zarządu, to zbyt duża niesprawiedliwość. Swoją drogą ciekawe ja wyglądają zarobki prezesów PTC, Polkomtela i P4.

  • 1

    31. ~eoven  2011-02-24 07:59:51  host: 212.160.172.70

    Obiecana premię noworoczną, "może" otrzymam w marcu..

  • 1

    32.  2011-02-24 08:25:34

    30: Takie zarobki, mówiąc delikatnie, są nieprzyzwoite. Rozumiem, że zarząd będąc najwyższym szczeblem powinien zarabiać najwięcej, ale powiedzmy ze 100-200 tys. a nie po kilka milionów. Wtedy i dla handlowców, konsultantów itp. znalazły by się pieniądze na podwyżki o kilkaset złotych.

  • 0

    33. ~tl111  2011-02-24 09:14:29  host: 195.225.69.204

    Dobrze dbają o interesy " Pana " ? No to "Pan" daje dobrą marchewkę. I piszę to bez przekąsu i złośliwości. Tak było od średniowiecza po czasy obecne i tak będzie nadal. W grupie zwierząt stadnych i zhierarchizowanych tak już jest.

  • 1

    34. ~Liberał  2011-02-24 12:24:35  host: korp14.avistamedia.pl

    Panie -21. Zacznijmy od tego, iż prawdziwego kapitalizmu w Polsce nigdy nie było, nie ma i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższych latach się pojawił. Żaden system, tudzież ustrój nie będzie do końca sprawiedliwy, ponieważ niesprawiedliwe często bywa samo życie. Kapitalizm to sytuacja, gdzie wolności gospodarczej nie ogranicza praktycznie nic, a w dzisiejszej Polsce biurokratycznych ograniczeń jest więcej, aniżeli było pod zaborami! Tak więc kapitalizmu proszę w to nie mieszać!!

  • 1

    35. ~...  2011-02-24 13:58:29  host: 213.158.217.95

    @34 Zacznijmy od tego że to tylko słowa, semantyka i tyle. Nie podoba Ci się używanie nazwy "kapitalizm" to zaproponuj inne, następnym razem postaram się o tym pamiętać. Obecny system mógłby nazywać się "terefereblablabla" i nic to by nie zmieniło w mojej wypowiedzi. Doszukiwanie się w mojej wypowiedzi krytyki kapitalizmu jest oznaką dość dużego zaangażowania emocjonalnego w system polityczny, który uważa się za właściwy. Osobiście nie popieram żadnego znanego systemu politycznego, ponieważ każda idea za sprawą żarliwości może przerodzić się w ideologię. A ideologiami zwyczajnie gardzę. Jak komuś przeszkadza użycie nazwy kapitalizm w stosunku do obecnego systemu polityczno-społecznego w Polsce to niech tam sobie wstawi cokolwiek. Nie mam nic przeciwko i o słowa kłócić się nie będę. Według mnie nie ma to najmniejszego sensu. PS O sprawiedliwości napisałem to samo, dlatego nie widzę potrzeby powtarzania moich słów w przeciwstawnej (pozornie) wypowiedzi. pzdr

  • 0

    36. ~Liberał  2011-02-24 15:08:39  host: korp14.avistamedia.pl

    Ma Pan rację nie podoba mi się używanie słowa "kapitalizm" w tym kontekscie, ponieważ traktuje to poprostu jako oczernienie poprawnej(bynajmniej dla mnie) definicji. Ciesze się, że dla Pana to tylko semantyka, lecz wielu ludzi myśli, iż w Polsce funckjonuje prawdziwy Kapitalizm, a przez to stają się jego wrogami. Właśnie to miałem na myśli odpowiadając na posta, więc mojej krytyki prosze nie traktowac osobiście;] Zaangażowanie w sprawy polityki- owszem, ale nie konktetnie w system polityczny- ponieważ nie ma właściwego moim zdaniem. Myślę że nie tylko ja mogłem Pana potraktować jako krytyka kapitalizmu po przeczytaniu powyższego posta, więc proszę się nie doszukiwać jakiś głębszych przyczyn mojej odpowiedzi;] PS Odnośnie sprawiedliwości- to nie powtarzanie, nazwałbym to aprobatą, podkreśleniem- może znów czepiam się "semantyki", lecz czasami semantyka bywa najważniejsza. Pozdrawiam.

  • 1

    37. ~tello  2011-02-24 17:52:45  host: absp121.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie , no piękne sumki. Może takie muszą być w takich zarządach. No, ale zaliczyć w sądzie arbitrażowym w Wiedniu 2 kary po ponad 1mld zł (na rzecz DPTG) i jeszcze sobie dać podwyżkę???

  • 0

    38.  2011-02-24 20:59:42

    Większość pracowników na samym dole struktury uważa ze niesprawiedliwe jest, że zarząd zarabia dobrze. Chieliby by zarząd zarabiał tyle co sprzedawca lub 3x tyle. A płaci się za odpowiedzialność i za kompetencje. Sprzedawcę czy konsultanta call centre łatwo zatrudnić, może być nim niemal każdy, ale aby być w zarządzie i podejmować dobre decyzje potrzeba ludzi z odpowiednim doświadczeniem i wiedzą. Co z tego ze wydali 11mln skoro spółka przynosi zyski liczone w miliardach. Ale niestety tak już jest - proletarjat uważa że jest najważniejszy i najmądrzejszy. Gorzej jak spółka plajtuje i zwalnia - wtedy proletarjat też się nie zgadza

  • 0

    39.  2011-02-24 21:12:32

    przychody liczone w miliardach:)

  • 0

    40. ~Odpowiada  2011-02-25 10:26:04  host: korp14.avistamedia.pl

    "Płaci się za odpowiedzialnośc i kompetencję" Wydaje mi się, że Pan żyje w innym kraju? A, gdy spółka przynosi straty?? Co wtedy? Zarobki zarzadu są identyczne, myślę więc, że te zyski to nie argument.! Nikt nie żąda, aby zarząd zarabiał 3x więcej od podrzędnego pracownika, ale wydaje mi się, że 300x, to już lekka przesada. Jaka to odpowiedzialna praca....- w to nie wątpie. Trzeba doświadczenia, wiedzy, aby podejmować decyzję. Prawdziwej wiedzy to potrzebuje osoba , która projektuje miasto, procesor- poprostu coś tworzy, w zakresie ekonomi zdarza się, że lepsze decyzje podejmują ludzie bez wykształcenia i doświadczenia!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.