Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zapachowa Era

Zapachowa Era

WitekT 10 Września 2007 14:58

0 0

W USA około 60% a w Europie Zachodniej od 30% o 40% firm stosuje marketing zapachowy jako formę autopromocji i wsparcia sprzedaży produktów. W Polsce robi to dziesięć razy mniej, czyli tylko 3-5% przedsiębiorstw, między innymi Era - pisze Puls Biznesu.

Do salonów Ery wprowadziliśmy specjalnie dobrany zapach, aby jej klienci mieli odczucie, że korzystają z usług profesjonalnej, stale rozwijającej się firmy — wyjaśnia Tomasz Białecki, prezes BM Factus Polska, jednej z firm, które pomagają w zapachowym marketingu.




Ten zapach obecny jest też podczas konferencji, targów oraz imprez firmowych tego operatora komórkowego.

Marketing zapachowy jest wykorzystywany od połowy lat 90. i staje się coraz bardziej popularny. Nie tylko człowiek, ale też przedsiębiorstwo (wizerunek, marka, produkty) chce się kojarzyć z jedynym w swoim rodzaju i jednocześnie kuszącym klientów aromatem.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9.  2007-09-10 17:21:15

    Jutro specjalnie wjadę do salonu Ery. Tak z ciekawości

  • 0

    10. ~marqsch  2007-09-10 17:22:42  host: 83.68.73.151.debica73.tnp.pl

    jak brałem ostatnio abonament to musiałem stać wkolejce ponad godzine ... to co to za profesjonalizm... olewka raczej

  • 0

    11. ~jarekt  2007-09-10 17:43:34  host: w3cache.tpnet.pl

    Ja tez ostatnio chodze tam tylko po to by rozwiazywac umowy :PPP

  • 0

    12. ~nick  2007-09-10 17:51:14  host: cbj243.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już myślałem że sprzedawcy będą puszczać bąki :-D

  • 0

    13. ~  2007-09-10 18:39:01  host: 87-205-212-124.adsl.inetia.pl

    Mnie niepotrzebne, nienaturalne zapachy tylko drażnią, rozpraszają i wqurwiają, ale cóż, klienta stracić można na wiele sposobów.

  • 0

    14.  2007-09-10 19:07:27

    Zamiast zapachow niech sprowadza telefony zastepcze do Sklepow Firmowych bo jak przyjdzie klient z zepsutym fonem to zastepczego nie dostanie :|

  • 0

    15. ~gacek  2007-09-10 19:40:01  host: 34-pr2-9.acn.waw.pl

    niezly bajer wymyslili moze to naprawde przyciaga chociaz to chyba logiczne ze czlowiek wchodzi gdzie pachnie a nie smierdzi.Era wprowadza niezle innowacje zobaczymy tylko z jakim skutkiem

  • 0

    16. ~dechomenon  2007-09-10 19:51:04  host: host207-4.kaskada.net

    ale nikt nie napisał jaki to zapach..wydaje mi się, ze pracownicy mają obowiązek zdjąć buty...i wtedy roznosi się ten właściwy zapaszek :P

  • 0

    17. ~Psion  2007-09-10 21:02:56  host: apn-99-14.gprspla.plusgsm.pl

    Jako ciekawostkę podam, że firma Psion już koło 91 roku (moze wcześniej, alenie wiem) stosowała specjalne dodatki do tworzyw w swoich produktach i rzeczywiście mozna było się zawąchiwać z upodobaniem posiadaczom Psionów, ALE PO PIERWSZE TO BYŁY PROFESJONALNE REWELACYJNE URZĄDZENIA, a zapach był do nich dodatkiem,a nie ODWROTNIE ;)

  • 0

    18.  2007-09-10 22:31:23

    Tak się zastanawiam czym musiałoby pachnieć TP. Bo jak teraz widzę jak traktują klientów to jedyny zapach który mi się z nimi kojarzy to g... :-/

  • 0

    19.  2007-09-10 23:12:34

    Era schodzi na psy. Naśladują Tele2 przed podpisaniem aneksu obiecali mi co innego a po podpisaniu powiedzieli, ze nie są odpowiedzialni za obietnice jakiegoś konsultanta. Dobrze, że można do 10 dni wycofać się z aneksu co niniejszym zrobiłem i jestem szczęśliwy, że uwolnię się od tych krętaczy :)

  • 0

    20.  2007-09-11 07:44:57

    Psińco się znacie widzę. Zza szkieł jak denka od kufli oraz obsmarkanych monitorów oceniacie firmę, która generuje milionowe zyski. Nie bądźcie śmieszni.

  • 0

    21.  2007-09-11 09:14:46

    *krs - chyba nie sugerujesz nam, że milionowe zyski zwalniają z etyki biznesu ???

  • 0

    22. ~Ant  2007-09-11 09:42:12  host: chello084010154233.chello.pl

    Manoo - dokładnie trafiłeś w sedno, a niestety im większa firma/bogatsza firma to stosuje chwyty poniżej pasa. Poza tym jeżeli ktoś krytykuje jakąś tam firmę to zapewne ma powód (przynajmniej większość) a nie robi tego tak dla jaj.

  • 0

    23.  2007-09-11 10:20:57

    No nie wiem. Mi zapachy nie przeszkadzają - na przykład w Salonie Firmowym Orange w mojej miejscowości jest zawsze bardzo ładny zapach. Ale gdy zaprowadziłem tam mamę, żeby podpisała umowę, niestety nie mogła, bo się dusiła. Okazało się, że jest uczulona na ten odświeżacz powietrza. Do końca życia już tam nie wejdzie...

  • 0

    24. ~  2007-09-11 10:56:39  host: avo95.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hainasz: A jak traktują?? Tak samo jak w Dialogu czyli mają ich gdzieś??

  • 0

    25.  2007-09-11 11:23:26

    ~Ant - firma czasem nie ma wiele do powiedzenia. W firmach pracują ludzie. Ludzie są odpowiedzialni za to co robią, jesli firma nie każe im w określony sposób postępować oczywiście. Natomiast rzeczywiście, jeśli masowo to się odbywa i staje się regułą... tylko firma odpowiada - ludzi można zmienić ;-) Jeśli pojedynczy konsultant cię oszuka (w Idei można powiedzieć, że to nagminnie się zdarzało niestety - takie obiecanki, ustalenia i że z umową, bo musi być zmieniona w stosunku do "ramowej", przyjdzie jutro) - no cóż... Umowy trzeba czytać.

  • 0

    26. ~nokian  2007-09-11 18:29:20  host: ayd179.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie ma to jak zaslona dymna......

  • 0

    27.  2007-09-11 23:45:01

    Oj kolego #24 TP to wybitny przypadek. Mam do czynienia z kilkoma odpowiedziami na reklamacje tego operatora i takich bzdur jakie oni wypisują to nigdzie nie widziałem. Oni nawet nie znają procedur rozpatrywania reklamacji. Zrób tak weź druk preselekcji i wypisz na obcego operatora jeśli masz TP SA i spróbuj oddać w telepunkcie, na 90% powiedzą Ci że przyjmują tylko zlecenia 1033.

  • 0

    28. ~Pu94  2007-09-22 14:52:02  host: ejm19.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Fakt sprawa fajna ale ostatnio bedac w salonie po abo tez stalem godzine w szczecinie zrobili obsluge klientow razem z sprzedaza sorry ale to chore sama procedura sprzedazy fona to ok 45 minut jedni drugim tarasuja kolejke. Sprzedzilem tam 2h i mimo iz obsluga jest mila to jednak nie podoba mi sie szkolenie pracownikow w czasie gdy jest przesyt ludzi powinni imrobic jakeis praktyki w osobnych pomieszczeniach. Obserwowalem jednego z praktykantow to on wykonywal swoja prace jkabym ogladal film w slow playu na 1/3 centralnie. Osobne pietro zrobione zostalo dla firm bardzo fajnie w sumie bo dla nich powinien byc konfort szkoda tylko ze tam jest prawie pusto. Uwazam ze klineci biznesowi powinni miec obsluge zapewniona w swoich firmach. Polowa tego co jest obecnie to jest bzdura.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-89-1.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.