Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zamieszanie z udziałami PTC

Zamieszanie z udziałami PTC

WitekT 24 Października 2005 10:57

0 0

Nie znając rzeczywistych intencji Zygmunta Solorza, trudno jest rozstrzygnąć, czy przeniesienie z Elektrimu do spółki zależnej pakietu 48% udziałów PTC to działanie w interesie wszystkich akcjonariuszy konglomeratu, czy tylko dobre dla największego wspólnika.

Informacja, że Elektrim nie kontroluje już bezpośrednio spornego pakietu udziałów PTC, największego operatora komórkowego w Polsce, wypłynęła w sposób typowy dla konglomeratu. Jako pierwsza nie podała jej spółka. Zrobił to skłócony z Elektrimem i kontrolowany przez francuski koncern Vivendi Elektrim Telekomunikacja. Jeśli prawdziwe jest twierdzenie Elektrimu Telekomunikacji, że do transakcji doszło już w styczniu, budzić musi wątpliwość wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym, iż udziałowcem PTC jest Elektrim, oraz raport półroczny Elektrimu, w którym spółka, kontrolująca dziś 48% udziałów PTC, ma kapitał wart 50 tys. zł.




Zygmunt Solorz, główny akcjonariusz Elektrimu, twierdzi, że zarówno wyprowadzenie z konglomeratu akcji PAK, jak i udziałów PTC, ma chronić interesy akcjonariuszy Elektrimu. Tak się jednak składa, że na razie zyskuje na tym tylko jeden wspólnik.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-137-168.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.