Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zakup coli... telefonem

Zakup coli... telefonem

WitekT 24 Sierpnia 2004 20:37

0 0

colaCoca Cola opracowała nowy automat do sprzedaży napojów, który umożliwia klientom japońskiego operatora telefonii komórkowej NTT DoCoMo bezgotówkowe ugaszenie pragnienia.

Taka możliwość zakupu będzie jednak dostępna tylko dla posiadaczy telefonów komórkowych wyposażonych w usługę FeliCa, która pozwala na wypłacanie pieniędzy z konta, czy płatności w kasach za zakupy podobnie jak ma to miejsce przy użyciu tradycyjnej kart kredytowej. Informacja o dokonanej transakcji przesyłana jest przez sieć operatora lub odczytywana z telefonu przy kasie.




Automat Cmo2 jest ulepszoną wersją pierwszego rozwiązania Coca Coli – Cmo – które umożliwiało kupowanie produktów firmy i rozliczanie przy użyciu telefonów i-mode. Nowe urządzenia mają rozszerzony interfejs obsługujący układy FeliCa, podczas gdy poprzednik wykorzystywał dwuwymiarowe kody kreskowe oraz komunikował się z telefonem przez port podczerwieni. Coca Cola rozpocznie instalowanie nowych automatów w Japonii od września.

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~SirM  2004-08-25 00:09:00  host: 62.233.169.194

    fajna sprawa, ale my na takie nowinki troche poczekamy.. ja powinienem mieszkac chyba w japonii ;))

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-173-230.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.