Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zakończyła się 3. edycja Nokia Business Conference

Zakończyła się 3. edycja Nokia Business Conference

WitekT 9 Marca 2007 11:43

0 0

Ponad 400 przedstawicieli wysokiego szczebla kadry menadżerskiej i specjalistów z różnych branż oraz reprezentantów mediów wzięło udział w 3. już edycji Nokia Business Conference (NBC), która odbyła się 6. marca w Warszawie. Uczestnicy spotkania zapoznali się z nowymi trendami i technologiami w komunikacji mobilnej oraz przykładami zastosowania rozwiązań u lokalnych partnerów Nokia z różnych segmentów rynku.

Konferencja składała się z dwóch bloków tematycznych: biznesowego i marketingowego. Blok biznesowy, którego tytuł brzmiał Porozmawiajmy o biznesie, zainaugurował Francois Bornibus, wiceprezes działu sprzedaży i marketingu Enterprise Solutions Nokia w regionie Europy Wschodniej. Podczas swojej prezentacji podkreślił on m.in., że: Obecnie na świecie jest aż 373 mln mobilnych pracowników. Już około 3-4% z nich korzysta z mobilnego e-maila, ale 324 mln wciąż używa telefonów komórkowych tylko do rozmów i pisania sms-ów. Co powoduje, że w tym obszarze tkwi jeszcze ogromny potencjał do wykorzystania!

Francois Bornibus zwrócił również uwagę na fakt, że mobilna komunikacja to podstawa biznesu. Jest ona możliwa dzięki smartfonom Nokia Eseries, oraz oprogramowaniu Nokia Intellisync, specjalnym zabezpieczeniom, profesjonalnemu serwisowi oraz zawsze gotowym do współpracy partnerom. Rozwiązania Nokia mogą być wprowadzane etapowo - w zależności od rosnących potrzeb i są dostosowane do wymagań klientów. Są również atrakcyjne cenowo, łatwe w obsłudze i szybko przynoszą wymierne korzyści.

Podczas bloku marketingowego, zatytułowanego Nieograniczone możliwości, gdziekolwiek jesteś, uczestnicy mieli możliwość poznania wielu tematów dotyczących mobilnej komunikacji marketingowej. Kuba Pancewicz, dyrektor generalny Nokia Poland zwrócił uwagę na fakt, że: Rosnąca liczba użytkowników telefonów komórkowych w Polsce to ogromny potencjał marketingowy. Tylko kwestią czasu wydaje się być przygotowanie kampanii reklamowych skierowanych wyłącznie do posiadaczy komórek.

Gościem specjalnym bloku marketingowego był Mark Selby, wiceprezes działu multimediów firmy Nokia, ekspert w dziedzinie usług multimedialnych implementowanych w telefonie komórkowym, takich jak np. mobile TV czy Visual radio.




Ludzie poszukują różnorodnych aplikacji oraz wartościowych i interaktywnych treści w telefonach komórkowych. Takimi wszechstronnymi urządzeniami są np. telefony Nokia Nseries, które posiadają: wbudowany GPS, wysokiej rozdzielczości aparaty fotograficzne, kamery cyfrowe, odtwarzacze muzyki i przeglądarki stron internetowych. Tak zaawansowane komputery multimedialne mogą również u ich posiadaczy rozwijać kreatywność, a nawet przynosić dochody. Obserwowaliśmy serwis CMTV, na którym prywatne osoby umieszczały różne treści przeznaczone do telefonów, a następnie sprzedawały je zainteresowanym. Autorzy niektórych pomysłów byli w stanie zarobić od 2 do 3 tysięcy dolarów miesięcznie - powiedział Mark Selby.

W trakcie panelu marketingowego można było również zapoznać się z interaktywnymi technologiami mobilnymi, które pozwalają na zaawansowaną i oryginalną prezentację treści marketingowych - shot code firmy OP3 (wykorzystującą rozwiniętą technologię kodów kreskowych) oraz mobile ticketing oferowanym m.in. przez niemieckiego specjalistę w dziedzinie marketingu mobilnego - 12Snap. Przedstawiciele obu firm zaprezentowali zasady działania tych rozwiązań, a także wskazali możliwe pola zastosowań tych technologii w celu bardziej skutecznego i atrakcyjnego dotarcia do odbiorców końcowych za pomocą technologii mobilnych. Nokia planuje wdrożyć je między innymi na rynku polskim.

Wielkim zainteresowaniem cieszyła się specjalnie przygotowana strefa Bluetooth. Goście NBC mogli tam pobierać atrakcyjną treść mobilną: tapety i dzwonki związane z konferencją.

Nowinką technologiczną była możliwość pobrania aplikacji konferencyjnej, przygotowanej z wykorzystaniem jednej z najnowocześniejszych technologii, przeznaczonej na potrzeby multimedialnej prezentacji treści w telefonach komórkowych - Flash Lite firmy Adobe. Implementacja ta była jedną z pierwszych w Polsce, a produkcją aplikacji w technologii Flash Lite zajęła się firma K2 Internet.

Prezentacje i materiały z Nokia Business Conference są do pobrania ze strony: www.nokia.com.pl/nbc2007.

Źródło tekstu: Nokia     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~xyz  2007-03-09 13:18:27  host: rev-27.malnet.pl

    nie ma jeszcze opinii

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-137-45.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.