Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zaczęły się kolejne zwolnienia w TP

Zaczęły się kolejne zwolnienia w TP

WitekT 11 Marca 2005 22:48

0 0

Telekomunikacja Polska poinformowała Urząd Pracy i związki zawodowe o rozpoczęciu procedury zwolnień grupowych, a także zaproponowała treść projektu porozumienia w tej sprawie.

Negocjacje będą odbywać się tak często, jak będą tego oczekiwać związki zawodowe. Zgodnie z obowiązującym prawem TP wysłała dziś stosowne zawiadomienia do Powiatowego Urzędu Pracy w Warszawie, a także do wiadomości wszystkich Powiatowych Urzędów Pracy w kraju. Firma zaczęła także dostarczać zawiadomienia o rozpoczęciu procedury zwolnień grupowych 20 zakładowym organizacjom związków zawodowych działających w TP.

W zawiadomieniach wskazane są przyczyny, dla których TP podjęła działania związane z optymalizacją zatrudnienia, która może objąć maksymalnie 3 500 pracowników. Najważniejsze z nich to:
spadek przychodów spółki ze sprzedaży usług, a w konsekwencji potrzeba redukcji kosztów,
w kontekście rosnących wymagań rynku związanych z atrakcyjnością cenową oferty konieczność zmiany modelu i warunków realizacji zadań firmy,
zmiany technologiczne,
automatyzacja procesów pracy,
doprowadzenie do porównywalności i urynkowienia wynagrodzeń pracowników realizujących zadania o porównywalnym zakresie pracochłonności i odpowiedzialności.




Data najpóźniej dokonanego doręczenia zawiadomienia zakładowej organizacji związkowej rozpoczyna bieg 20-dniowego terminu prowadzenia negocjacji zwolnień grupowych. W tym okresie rozmowy będą się odbywać, tak często jak będą tego oczekiwać związki zawodowe.

TP planuje przeprowadzić zwolnienia grupowe przede wszystkim w oparciu o dobrowolne odejścia pracowników. Wysokość dodatkowych wypłat dla osób zgłaszających dobrowolne odejście, poza tymi przewidzianymi w Ponadzakładowym Układzie Zbiorowym Pracy, będzie jednym z tematów przyszłych negocjacji ze związkami zawodowymi.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 9
  • 0

    1. ~michal  2005-03-12 08:19:00  host: teles4.verizone.com.pl

    Zwolnic nierobów! I obniżyć koszty połączeń za zaoszczędzone koszty.

  • 0

    2. ~ksad  2005-03-12 10:25:00  host: dial-2965.zgora.dialog.net.pl

    Nierobów? - Człowieku! Nieroby pozostaną. Zwolni się, jak zawsze, tych którzy utrzymują za nędzny grosz swoje rodziny!

  • 0

    3. ~pyp  2005-03-12 10:35:00  host: aye67.neoplus.adsl.tpnet.pl

    TO JEST JUŻ PRZEGIĘCIE !!!! TELEKOMUNA ma kasy full ale oszczędza na pracownikach! Mieszkam w Nowej Rudzie było tu Biuro Obsługi Klienta nowy budynek, wyremontowany a teraz stoi pusty, W Kłodzku (Jedno z Wiekszych miast w Dolnoslaskim) Był też BOK też budek nowiutki wyremontowany i też teraz stoi pusty! Jak coś trzeba zalatwic tylko pozostaje 9393 --> Błękitna Linia (paranoja).Nie rozumie tego przeciez TPSA znajduje sę w trójce największych spółek w Polsce. I jeszcze jedno czemu do cholery CAŁA KASA MUSI IŚĆ DO KIESZENI NIEROBÓW ( czyli rady nadzorczej i do największego nieroba czyli prezesa ?? ) WIDAĆ ŻE MU MAŁO !!

  • 0

    4. ~ksad  2005-03-12 15:13:00  host: dial-3894.zgora.dialog.net.pl

    Do pyp: Twoje obserwacje są niestety słuszne: TP najpierw zainwestowała w BOK w całym kroju, zatrudniając setki ludzi. Zakupiła budynki i w nie zainwestowała. Potem zmieniła koncepcję: zamiast stacjonarnuch BOK, wirtualna Błękitna Linia. Efekt: tysiące na bruk...

  • 0

    5. ~D@rio  2005-03-15 21:22:00  host: bli165.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bo prezes tej firmy nie powiem jaki jest bo nie chce go obrazac, nie bede tez mowil dlaczego wywalili go z PTK Centertel a wsadzili do TP S.A. :)

  • 0

    6. ~D@rio  2005-03-15 21:23:00  host: bli165.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dodam jeszcze że ten gościu bierze 140.000zł. za pierdzenie w stolek z Waszych i moich pieniedzy :/...

  • 0

    7. ~Rash  2005-03-16 21:29:02  host: 194.9.223.113

    Popieram zdanie pyp'a, dodam tylko, ze zaiscie wkurzajaca jest sytuacja, ze w obliczu tak ogromnych zyskow z iscie bandyckich cen uslug, wyprowadza sie pieniadze do francji, aby tam utrzymac zatrudnienie, a co u nas sie robi? - zamyka sie oddzialy i zwalnia ludzi oraz sie prowadzi minimalne inwestycje w "infrastukture" aby zaoszczedzone pieniadze mogly w jeszcze wiekszym stopniu wesprzec francuzow!
    A czemu nie obnizyli, cen za internet o vat z dniem 1 marca, bo francuzi nasze pieniadze maja zaplanowane w budzecie i za nic nie naraza sie na nizsze zyski, grr...

  • 0

    8. ~stz  2005-03-16 23:35:00  host: dse1.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powiem jeszcze, bo napewno nie wszyscy wiedzą, że nie ma już numeru 913, gdzie można było się za cenę jednego impulsu dowiedzieć o numer abonenta. Teraz wprowadzili numer informacyjny 118913, gdzie jedno połączenie kosztuje prawie 1,5 zł. Zlikwidowano także stronę internetową ditel.pl na której można było wyszukać numery klientów indywidualnych i instytucji. Taka strona powinna być utrzymana jak np. robi to Plus GSM, gdzie na swojej stronie zamieścił książkę telefoniczną swoich abonentów.

  • 0

    9. ~kacha  2005-03-17 13:26:00  host: dte174.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chyba pracownicy Telekomuny zapomnieli, że istnieje taki fajny pojazd jednokołowy zwany taczką i z którego można zrobić fajny użytek.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-137-45.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.