DAJ CYNK

Zacięta walka na rynku telefonów w USA

Q!

Wydarzenia

Na koniec I kwartału, na rynku amerykańskim trudno było znaleźć producenta telefonów, który miałby zdecydowaną przewagę nad konkurentami. Trzy firmy podzieliły rynek pomiędzy siebie praktycznie po równo - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną comScore.

Na koniec I kwartału, na rynku amerykańskim trudno było znaleźć producenta telefonów, który miałby zdecydowaną przewagę nad konkurentami. Trzy firmy podzieliły rynek pomiędzy siebie praktycznie po równo - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną comScore.

Pod koniec I kwartału, na rynku amerykańskim było 234 mln użytkowników telefonów komórkowych w wieku 13 lat i więcej. Wśród używanych przez nich telefonów wyróżniały się trzy firmy, z których każda zdobyła praktycznie taki sam udział w rynku.

Na pierwszym miejscu wśród producentów znalazł się Samsung z udziałem 21,9% (o 0,7 pkt proc. więcej, niż pod koniec ub.r.). Drugie miejsce zajęła Motorola również z udziałem 21,9% (-1,6 pkt proc.), a za nią - LG, który zgarnął dla siebie 21,8% rynku (-0,1 pkt proc.). Na czwartym miejscu znalazł się RIM (producent urządzeń BlackBerry), którego udział wyniósł 8,3% (+1,3 pkt proc.). Takim samym wynikiem może się pochwalić Nokia, jednak w ciągu mijającego kwartału jej udział spadł o 0,9 pkt proc.

Największy udział w rynku pod względem ilości użytkowników posiadał Verizon (31,1%, -0,1 pkt proc.). Za nim znalazł się AT&T (25,2%, +0,2 pkt proc.) oraz, ex aequo, Sprint i T-Mobile (12%, -0,1 pkt proc.). Poza podium trafił Tracfone (5,1%, +0,3 pkt proc.).

Użytkownicy telefonów komórkowych w Stanach najczęściej korzystają z wiadomości tekstowych (63,7%), przeglądarki internetowej (30,1%) oraz pobierania aplikacji (28,6%). Nieco rzadziej grają w gry (21,8%), korzystają z dostępu do sieci społecznościowych (18,7%) oraz słuchają muzyki (13,2%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: cellular-news, wł