Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Zacięta walka na rynku telefonów w USA

Zacięta walka na rynku telefonów w USA

Q! 10 Maja 2010 13:21

0 0

Na koniec I kwartału, na rynku amerykańskim trudno było znaleźć producenta telefonów, który miałby zdecydowaną przewagę nad konkurentami. Trzy firmy podzieliły rynek pomiędzy siebie praktycznie po równo - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną comScore.

Pod koniec I kwartału, na rynku amerykańskim było 234 mln użytkowników telefonów komórkowych w wieku 13 lat i więcej. Wśród używanych przez nich telefonów wyróżniały się trzy firmy, z których każda zdobyła praktycznie taki sam udział w rynku.

Na pierwszym miejscu wśród producentów znalazł się Samsung z udziałem 21,9% (o 0,7 pkt proc. więcej, niż pod koniec ub.r.). Drugie miejsce zajęła Motorola również z udziałem 21,9% (-1,6 pkt proc.), a za nią - LG, który zgarnął dla siebie 21,8% rynku (-0,1 pkt proc.). Na czwartym miejscu znalazł się RIM (producent urządzeń BlackBerry), którego udział wyniósł 8,3% (+1,3 pkt proc.). Takim samym wynikiem może się pochwalić Nokia, jednak w ciągu mijającego kwartału jej udział spadł o 0,9 pkt proc.




Największy udział w rynku pod względem ilości użytkowników posiadał Verizon (31,1%, -0,1 pkt proc.). Za nim znalazł się AT&T (25,2%, +0,2 pkt proc.) oraz, ex aequo, Sprint i T-Mobile (12%, -0,1 pkt proc.). Poza podium trafił Tracfone (5,1%, +0,3 pkt proc.).

Użytkownicy telefonów komórkowych w Stanach najczęściej korzystają z wiadomości tekstowych (63,7%), przeglądarki internetowej (30,1%) oraz pobierania aplikacji (28,6%). Nieco rzadziej grają w gry (21,8%), korzystają z dostępu do sieci społecznościowych (18,7%) oraz słuchają muzyki (13,2%).

Źródło tekstu: cellular-news, wł     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1.  2010-05-10 13:31:15

    Verizon nie sprzedaje chyba iphone (ma go AT&T) a i tak jest na pierwszym m-cu.

  • 2

    2.  2010-05-10 13:35:20

    "Użytkownicy telefonów komórkowych w Stanach najczęściej korzystają z wiadomości tekstowych (63,7%), przeglądarki internetowej (30,1%) oraz pobierania aplikacji (28,6%). Nieco rzadziej grają w gry (21,8%), korzystają z dostępu do sieci społecznościowych (18,7%) oraz słuchają muzyki (13,2%)." Hmmmm czyżby nie dzwonili? ;-)

  • 1

    3.  2010-05-10 14:06:02

    @2 dokładnie to samo przyszło mi na myśl ;p swoją drogą ciekawe jak takie statystyki prezentowałby sie wsród polaków ;)

  • 0

    4. ~BKX  2010-05-10 14:12:40  host: public3638.xdsl.centertel.pl

    Chyba logiczne że wśród wielu funkcji jakie posiadają telefony, ROZMOWA jest ta najbardziej logiczną i jej wartość wynosi 100%... nie znam osoby która w ogóle nie dzwoniłaby z telefonu, za to takich które w ogóle nie piszą jest jakiś odsetek...

  • 0

    5. ~Aster  2010-05-10 14:52:30  host: 1.184.rev.mni.pl

    A gdzie Nokia? Że niby nie ma jej w rankingu?

  • 0

    6. ~  2010-05-10 14:53:24  host: t19-04.opera-mini.net

    4@ ja mam juz 2lata swoj telefon i przegadalem na nim dokladnie 4godziny, 48min i 31sec. Na necie przesiedzialem... Przeliczajac na dni: 438dni, 16godzin, 55min a sekund nie licze bo niewiem kiedy to skoncze pisac :D co do sms'ow to jedynie 853

  • 0

    7. ~bree  2010-05-10 15:52:34  host: ptcnat.era.pl

    @5~Aster: "Takim samym wynikiem może się pochwalić Nokia, jednak w ciągu mijającego kwartału jej udział spadł o 0,9 pkt proc." @6 - mam podobnie :]

  • 0

    8. ~ursus2400  2010-05-10 15:55:10  host: 212.244.27.120

    A gdzie jest Apple? Przecież właśnie w USA sprzedali najwięcej iPhona.

  • 0

    9.  2010-05-10 16:11:32

    Aster- czytaj raz jeszcze ;-)

  • 0

    10.  2010-05-10 16:23:20

    Szczerze powiedziawszy jestem zdziwiony. Iphona nie ma w pierwszej 5-tce?

  • 0

    11.  2010-05-10 17:03:52

    A jeszcze kilka lat temu Amerykanie prawie nie korzystali z SMSow. Jak widac zaczeli sie do nich przekonywac :)

  • 0

    12. ~laston  2010-05-10 18:54:31  host: 212-102-18-246.adsl.inetia.pl

    Apple ze swoim iPhonem nie ma bo ma tylko jeden model. To, że jest tyle halo o nim o niczym nie świadczy. Jakby taki Samsung miał np. tylko jedną słuchawkę np. I5700 to też by nic nie zwojował. Prawda jest taka, że iPhone to bardziej zabawka niż telefon. Wielu ludziom nie zależy na funkcjonalności jaką posiada.

  • 0

    13.  2010-05-10 22:43:10

    6: ale jednak przegadałeś te 4 godziny :) Znajdz mi kogoś kto nigdy w życiu nie zadzwonił ani odebrał ani minuty na swoim telefonie, to stawiam Ci skrzynke najlepszego trunku jaki sobie wybierzesz ;)

  • 0

    14. ~lawa  2010-05-12 10:07:06  host: 91.209.141.10

    Samsung i LG zarówno na rynku polskim jak i amerykańskim wiodą prym, w USA Nokia w ogóle nie ma siły przebicia co w Europie wygląda trochę inaczej, ale być może USA wyznacza trendy i kierunki rozwoju i przewidują co za jakiś czas nastąpi na rynku polskim, może koreańscy producenci opanują i nasz rodzimy rynek

  • 0

    15. ~milosz33  2010-05-18 05:10:20  host: public52290.xdsl.centertel.pl

    Witam.Chciałem ze swojej strony Państwa poinformować,że firmy telekomunikacyjne PULSE TELECOM,NECC I BLUE TONE,A TO WSZYSTKO PROWADZI CCI COMPANY, to ta sama firma.Są to firmy z USA działające w USA ,Kanadzie i Australii.Zmienili nazwę,gdyż dzwonią teraz jako BLUE TONE do swoich byłych klientów z PULSE TELECOM czy NECC,którzy zrezygnowali z ich usług poznawszy ich oszukańcze i wyłudzające pieniądze procedury.Jestem byłym pracownikiem tejże firmy i wiem jak kazali nam oszukiwać klientów mówiąc im,że nie mają żadnych dodatkowych opłat.Ewentualnie gdy klient już zapytał to mieliśmy powiedzieć,że podatek jeszcze dochodzi.Dział obsługi klienta Customer Service,działa jak chcę.Klienci próbują się tam dodzwonić czasami przez kilka dni,a znam takie przypadki,że przez kilka tygodni,ale tak z miernym skutkiem bo przeważnie nic nie załatwią,gdyż np.w tej chwili nie ma pracownika mówiącego po polsku lub zwyczajnie zostaną zbyci lub zostanie im coś obiecane,a nie zrobią tego.Jakość usług jest kiepska,połączenia przerywane, a firma zgania winę z tego powodu na rodzime kompanie telefoniczne,które dają linię i numer.Proszę przestrzec naszych rodaków i inne narodowości przed tą firmą,gdyż jest to firma międzynarodowa.Mógłbym tak pisać o ich niedociągnięciach i oszustwach wiele,ale jeśli ktoś ma pytania to proszę pisać na email: milosz1alf@yahoo.com Pozdrawiam Wszystkich Rodaków Miłosz

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-162-138.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.