DAJ CYNK

Za wprowadzające w błąd reklamy Polkomtel zapłaci minimum 4,5 mln zł kary

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Wraca temat reklam oferty 36.6 w sieci Plus, które zdaniem UOKiK-u wprowadzały klientów w błąd. Sąd Apelacyjny przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia, ale ustalił minimalną karę na 4,5 mln zł.

Wraca temat reklam oferty 36.6 w sieci Plus, które zdaniem UOKiK-u wprowadzały klientów w błąd. Sąd Apelacyjny przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia, ale ustalił minimalną karę na 4,5 mln zł.

UOKiK zakwestionował kampanię reklamową Polkomtelu jeszcze w grudniu 2012 roku. Wątpliwości budziła informacja o cenie połączeń wynoszących 29 groszy za minutę do wszystkich sieci. Z grona "wszystkich sieci" wyłączony był wtedy Play, a stawka 29 groszy obowiązywała jedynie dla wybranych numerów, które trzeba było odpłatnie zdefiniować.

Na spółkę Polkomtel została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 4,9 mln zł. W październiku 2014 roku SOKiK zmienił decyzję, uchylając ją w punktach dotyczących informacji, że promocja nie obejmuje jednego z operatorów i kary nałożonej za te działania. Za pozostałe praktyki obniżył jedynie sankcję finansową. Innego zdania był Sąd Apelacyjny, który w lutym 2016 roku zdecydował o przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania przez SOKiK w części uchylonej wcześniej przez Sąd pierwszej instancji.

Sąd Administracyjny utrzymał jednocześnie decyzję w punktach dotyczących braku informacji, że niższa cena obowiązuje do określonej liczby odpłatnie wybranych numerów. Sąd oddalił również odwołanie w zakresie kary do ponad 1,7 mln zł. W tej części wyrok Sądu Apelacyjnego jest prawomocny, co oznacza, że po ponownym wyroku SOKiK-u sankcja nie może być niższa niż ta kwota (4.494.233 zł).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK