Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Za wprowadzające w błąd reklamy Polkomtel zapłaci minimum 4,5 mln zł kary

Za wprowadzające w błąd reklamy Polkomtel zapłaci minimum 4,5 mln zł kary

LuiN 16 Marca 2016 18:00

12 0

Wraca temat reklam oferty 36.6 w sieci Plus, które zdaniem UOKiK-u wprowadzały klientów w błąd. Sąd Apelacyjny przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia, ale ustalił minimalną karę na 4,5 mln zł.



UOKiK zakwestionował kampanię reklamową Polkomtelu jeszcze w grudniu 2012 roku. Wątpliwości budziła informacja o cenie połączeń wynoszących 29 groszy za minutę do wszystkich sieci. Z grona "wszystkich sieci" wyłączony był wtedy Play, a stawka 29 groszy obowiązywała jedynie dla wybranych numerów, które trzeba było odpłatnie zdefiniować.




Na spółkę Polkomtel została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 4,9 mln zł. W październiku 2014 roku SOKiK zmienił decyzję, uchylając ją w punktach dotyczących informacji, że promocja nie obejmuje jednego z operatorów i kary nałożonej za te działania. Za pozostałe praktyki obniżył jedynie sankcję finansową. Innego zdania był Sąd Apelacyjny, który w lutym 2016 roku zdecydował o przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania przez SOKiK w części uchylonej wcześniej przez Sąd pierwszej instancji.

Sąd Administracyjny utrzymał jednocześnie decyzję w punktach dotyczących braku informacji, że niższa cena obowiązuje do określonej liczby odpłatnie wybranych numerów. Sąd oddalił również odwołanie w zakresie kary do ponad 1,7 mln zł. W tej części wyrok Sądu Apelacyjnego jest prawomocny, co oznacza, że po ponownym wyroku SOKiK-u sankcja nie może być niższa niż ta kwota (4.494.233 zł).

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: polkomtel | plus | 36.6 | uokik

w sumie: 29
  • 0

    10. ~zorro2222  2016-03-16 22:14:07  host: 109241198005.starachowice.vectranet.pl

    Ja chciałbym zwrócić uwagę, że sprawa dotyczy 2012 r. - w obecnym momencie po 4 latach praktycznie nikt już nie pamięta nawet o jaką reklamę chodziło, a swój efekt pewnie miała i sporo osób mogło wtedy zdecydować się na zakup oferty pod wpływem takiej reklamy. Niestety sądy wolno pracują... jeszcze kolejne rozpatrzenie i wyrok prawomocny będzie za 4 lata.

  • -2

    12. ~fix  2016-03-17 08:42:07  host: user-188-33-45-15.play-internet.pl

    To teraz kolej na Play reklamujący "zasięg" 4 sieci. Wiadomo jak ten roaming krajowy działa w praktyce, a poza tym standardowo klient nie otrzymuje dostępu do wszystkich 4 sieci, tylko musi dzwonić do BOK

  • 3

    13. ~  2016-03-17 09:09:00  host: host-176-221-122-28.dynamic.mm.pl

    Ten temat wraca po ponad trzech latach? Długo tym jajogłowym zajęło przestudiowanie dokumentacji...
    Tymczasem inne firmy wciąż wprowadzają ludzi w błąd i jakoś cicho o tym, by ktoś wziął im się do d*py... Choćby wspomniany wyżej zasięg 4 sieci - żenada.
    Taka sama żenada jak obecna reklama Plusa "2 razy szybszy niż w Play". Kto wymyślił ten slogan? Dziecko jakiegoś menedżerka?

  • 1

    14. ~  2016-03-17 13:54:57  host: static-62-233-204-218.devs.futuro.pl

    Doliczą abonentom Plusa po 3 zł jakieś tam opłaty to sobie odbiorą tą karę i to z nawiązką.

  • 1

    15. ~asf  2016-03-17 14:12:07  host: public-gprs516609.centertel.pl

    To potwierdza tylko model marketingu grupy solorza, chciwość, krętactwo, nieelastyczność, zawoalowanie ofert, milion kodów i regulaminów. Tam to jest standardem, najbardziej nieprzyjazna sieć jeżeli chodzi o marketing.

  • 0

    16.  2016-03-17 15:25:16

    Nie bardzo rozumiem - na co Wy właściwie narzekacie?
    Przecież wszyscy operatorzy mają takie reklamy! Jak np. do wszystkich nielimitowane (z wyłączeniem stacjonarnych), do wszystkich sieci 29 groszy (tak wtedy wszyscy tak reklamowali na dole pisząc, ze z wyłączeniem Plej), nielimitowany internet (wiadomo o co chodzi oczywiście) itd., itp.
    Jeśli Wam mało kar - piszcie skargi! Teraz moda na APN video w Plusie widzę jest - poskarżyliście się na to do UOKiK albo do UKE? Nie sądzę ;-)

  • 0

    17.  2016-03-17 15:26:08

    Gadać każdy potrafi... ;-)

  • 1

    18.  2016-03-17 15:56:27

    Ale pisać Play zamiast Plej już nie każdy. ;-) Czy Coca - Cola też piszesz jako Koka- Kola ? I co Cię martwią nasze skargi? Ty, zdaje się uwielbiasz przewody sądowe i kablujących sąsiadów. Więc skup się na swoich sprawach i daj nam spokój. I zacznij rozróżniać przewód od kabla we właściwy sposób. ;-)

  • -1

    19.  2016-03-17 16:16:41

    toms - jak najbardziej. Nie użalam się tylko reklamuję, skarżę. Bo mój interes to mój interes. Nie czekam aż ktoś za mnie coś zrobi ;-)
    Jakbym wg Twojej definicji miał rozróżniać, to bym nic nie mógł kupić w sklepach ;-) Bo jak potrzebuję kabel - to sprzedają przewody. A jak przewód, to kable ;-)

  • 1

    20.  2016-03-17 16:33:38

    Niedouczyłeś się i nadrabiasz miną. Przyjedź do EMAGu w Katowicach na szkolenie, to się dowiesz.
    Przecież gościu rozpisywał się swego czasu i tutaj i na forum o korespondencji z Plusem i składanych reklamacjach i bezskutecznych częściowo odwołaniach. Twoim zdaniem, dlaczego akurat ten operator używa apn plus, zamiast apn internet, jak T-Mobile, Orange i Play? Bo dla mnie to prosta i ordynarna zagrywka, na wyciąganie kasy w majestacie prawa od swoich klientów. Uprzedzając pytania: czy każdy korzystający z telefonu musi być ekspertem, by nie dać się złapać w ordynarne zasadzki przyszykowane przez operatora bez uprzedzenia? Ja, jako zatwardziały prepaidowiec, albo numer przenoszę, albo go wyrzucam, ale ktoś, kto płaci rzetelnie abonament, nie powinien być narażony na takie niespodzianki, nie sądzisz? Dlatego jestem bezwzględny w domaganiu się całkowitej rekompensaty dla poszkodowanych z odpowiednią nawiązką i solidną karą dodatkową, ażeby się operatorskim cwaniakom w przyszłości odechciało stosowania podobnych praktyk.

  • 1

    21. ~Mexille  2016-03-17 16:50:32  host: 8.37.225.128

    Kampania swoją drogą, a o co wam chodzi z tym apn plus, apn internet? O ile da się tak w skrócie..?

  • -1

    22.  2016-03-17 17:02:13

    toms - a skąd mam to wiedzieć? Jakby używali i nie pisali ile to kosztuje... Jednak piszą. Jednak jeśli to ciągle mało - są urzędy, które powinny się zająć sprawą - jeśli to jest nadużycie (a wygląda po komentarzach, ze wszyscy niemal tak uważają). Ja problemu nie widzę, zeny zasypać pierdzistołków skargami na Plusa ;-)

  • 0

    23. ~Model  2016-03-17 17:07:55  host: 078088028250.dynamic-ra-5.vectranet.pl

    Ja tam w Plusie jestem już kilka ładnych lat i pewnie w czerwcu znowu przedłużę u nich abonament. Nigdy nic złego mnie z ich strony nie spotkało, a reklamy to wiadomo - trzeba do nich podchodzić z dystansem, a nie słuchać dosłownie.

  • 1

    24. ~  2016-03-17 18:53:47  host: user-94-254-178-47.play-internet.pl

    Nie ważne jakiej wysokości będzie kara i tak tobiasz sięgnie do kieszeni i wyjmie drobne żeby zapłacić.

  • 0

    25.  2016-03-17 19:57:24

    Sądy działają jak działy reklamacji Polkomtel powoli do skutku... jakiegoś

  • 1

    26. ~  2016-03-17 20:58:15  host: host-176-221-122-28.dynamic.mm.pl

    @16, wyjątkowo kretyńska wypowiedź od kogoś, kogo widzę tu regularnie. I nawet nie jestem w stanie odebrać jej jak ironię. Wszyscy mają takie reklamy, wszyscy oszukują - a co tam, to norma. Wszyscy pierdzą, to niech pierdzą w towarzystwie, przy stole i niech nie mówią przepraszam...

  • 0

    27. ~Otello  2016-03-17 22:39:40  host: auv150.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trzeba uderzać w telekomy. To chyba dzisiaj standardowe działania konkurencji. Co ważne uderzają w naszego polskiego Plusa. To trochę boli, że nie znajdują się obrońcy. Naszych rodzimych telekomów już prawie nie ma, pozostał jedynie Plus - prawie w całości z polskim kapitałem.

  • 0

    28. ~Calm7  2016-03-17 22:58:18  host: n27-06-02.opera-mini.net

    27). zobacz - Plusowi dowalili 4,5mln kary, a takim cwaniaczkom co najwięcej okradają oszukując ludzi jedyne 141 tys zł !!!

  • 0

    29. ~  2016-03-18 04:57:02  host: n08-03-03.opera-mini.net

    27- jak ci tak Plusa żal, to zorganizuj zbiórkę. Może Owsiak pomoże?

  • -1

    30.  2016-03-18 10:43:47

    26 - to już widzę pisanie o faktach jest źle widziane? Nie wiem w czym masz problem? Że nie napisałem, ze to naganne? Zdaje się nie musiałem - jeśli widzisz mnie tu regularnie to znasz na pewno moje poglądy na złodziejstwo, nie? Ja z reklam nie czerpię wiadomości o usługach czy promocjach. Więc nie mam problemu ze skarżeniem ich negatywnego czy niezgodnego z prawem "funkcjonowania". Jeśli Ty masz - aż dziw bierze, że nie słyszymy o pozwach operatorów czy innych reklamodawców!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-139-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.