DAJ CYNK

Z Instagrama korzysta nawet 10 razy więcej kobiet niż mężczyzn

msnet

Prawo, finanse, statystyki

W Polsce z Instagrama korzystają przede wszystkim kobiety - tak wynika z danych Gemius Polska.



W Polsce z Instagrama korzystają przede wszystkim kobiety - tak wynika z danych Gemius Polska.

Gemius Polska poddał analizie dane z sierpnia 2017 roku, zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat. Wynika z nich, że w badanym okresie z aplikacji mobilnej Instagram korzystało 2,1 mln polskich internautek, czyli 72% ogółu. Średnia dzienna liczba odwiedzin Instagrama w Polsce wyniosła prawie 1,4 mln wśród kobiet i 225 tys. wśród mężczyzn.

Z perspektywy biznesowej, a dokładniej patrząc na możliwości monetyzacji, fakt iż aplikacja jest tak bardzo kobieca niewątpliwie jest dużym atutem, ponieważ znaczna część kampanii reklamowych jest skierowana właśnie do kobiet i docieranie do żeńskich grup docelowych jest ważne dla wielu marek - powiedziała Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa.

W sierpniu były 3 dni (18, 20 i 30 sierpnia), w których z aplikacji Instagram korzystało przynajmniej 10 razy więcej kobiet niż mężczyzn.



Tematyka lifestylowa zazwyczaj znacznie bardziej przyciąga kobiety niż mężczyzn i to bez względu na rodzaj medium. Tak dzieje się w telewizji, prasie, a także w internecie. Biorąc pod uwagę ten fakt, nie jest zaskakujące, że w aplikacji Instagram królują kobiety. Przecież to kobiety znacznie chętniej dzielą się swoimi emocjami i uczuciami oraz uwielbiają oglądać piękne zdjęcia i właśnie w te potrzeby wpisuje się aplikacja Instagram. Kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych. Nie tylko Instagram jest zdominowany przez słabą płeć. W sierpniu więcej kobiet korzystało także z aplikacji Facebooka oraz ze Snapchata. Z kolei z aplikacji Twitter korzysta więcej mężczyzn - dodała Wiercińska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius