Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Z czym do ludzi

Z czym do ludzi

LuiN 29 Czerwca 2009 13:22

0 0

International Service Check, wykorzystując metodę Mystery Shopping, kilka razy w roku przeprowadza bezpłatne, niekomercyjne badania mierzące poziom jakości obsługi w najpopularniejszych, konsumenckich branżach. Po sklepach z urządzeniami RTV/AGD przyszedł czas, aby klienci testowi przyjrzeli się bliżej firmom oferującym usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu.

International Service Check wyszło z założenia, że przy podobnej ofercie operatorów, warto zwrócić uwagę także na kompetencje i wiedzę pracowników oraz atmosferę konsultacji. Zbadano, czy sprzedawcy potrafili w przystępny sposób przekazać zainteresowanym potrzebne informacje i wykorzystać rozmowę celu podkreślenia zalet proponowanego rozwiązania. Jak zwykle nacisk położono również na budowanie lojalności i przywiązanie klienta do marki. Ponieważ wrażenia wizualne są niemniej ważne, oceniono również wygląd - czystość, porządek oraz prezencję personelu.

W kategorii "Wygląd" placówki ogólnie uzyskały 92% z możliwych do zdobycia punktów. Za największy atut uznano czystość i porządek na zewnątrz i wewnątrz placówek. W kategorii "Obsługa" szczególny nacisk nałożono na kwestie związane z bezpośrednim kontaktem z kupującym. Średnia punktów uzyskanych w tej kategorii wyniosła 75,1%.

Ogólna liczba punktów, jaką placówki osiągnęły w kategorii "Budowanie lojalności klienta", wyniosła 59,3%. Najniższą notę, bo tylko 35,1%, sprzedawcy uzyskali za wręczanie klientom wizytówek bądź innych pisemnych form kontaktu z salonem, biurem lub bezpośrednio z konsultantem.




Najlepsze wyniki spośród wszystkich badanych placówek osiągnęły:
1. Germanos (Play) - Wrocław, Centrum Handlowe "Korona" - 98%.
2. GTI (Orange) - Olsztyn, Centrun Handlowe "Carrefour" - 97,9%.
3. TP - Szczecin, Centrum Handlowe "Piast" - 97%.
4. mPunkt (Plus) - Białystok, Galeria Biała - 97%.
5. Liberty (Plus) - Bydgoszcz, Galeria Pomorska - 95%.

  Najwyżej ocenionymi operatorami/sieciami sprzedaży okazały się:
1. TP - 94,0%
2. UPC - 91,1%
3. T1 (Plus) - 88,9%

Badanie trwało od 28 kwietnia do 8 maja 2009 roku. W tym czasie klienci odwiedzili 57 punktów:
- 15 wizyt testowych, gdzie przedmiotem konsultacji był dostęp do Internetu po linii telefonicznej,
- 9 wizyt testowych, gdzie przedmiotem konsultacji był dostęp do Internetu w sieci kablowej,
- 33 wizyty testowe, gdzie badanie dotyczyło mobilnego dostępu do Internetu.

75,4% odwiedzonych placówek stanowiły sklepy/salony sprzedaży, a 24,6% biura obsługi klienta. W 57,9% przypadków konsultacja dotyczyła mobilnego dostępu do Internetu, a 42,1% łączy stacjonarnych.

Źródło tekstu: International Service Check     

Dodaj do:
w sumie: 14
  • 0

    1.  2009-06-29 13:24:38

    Tajemniczy klienci, to jest to :)

  • 0

    2. ~n  2009-06-29 13:28:25  host: 188.33.6.210

    tp najwyżej oceniona, pewnie zaraz posypią się gromy, dyskusje o abonamencie, podziale, dlaczego koniecznie trzeba przejść do Play, itp. etc. ;-)

  • 0

    3.  2009-06-29 13:36:16

    Zgadzam się z przedmówcą, ponieważ TP na szczycie to pewien absurd. Pomimo beznadziejnych, złodziejskich ofert, faktem jest, że obsługa klienta jest profesjonalna i rzetelna. Salony są ładne, a ludzie, z którymi ma się do czynienia, wiedzą o czym się mówi. Wielka firma ma piękną twarz, ale jak zwykle, twarz wystarcza tylko na początku, a potem liczy się też wnętrze ;)

  • 0

    4. ~  2009-06-29 13:49:10  host: 77-253-187-90.adsl.inetia.pl

    I fajne dupy pracują w punktach TP.

  • 0

    5. ~n  2009-06-29 13:55:24  host: 94.254.241.196

    Wszystko spoko, ale jeśli chodzi o "wnętrze" tam też oceny zadowolenia klienta nie są niskie, wprawdzie jest mniejsza przewaga, ale też 1 miejsce. Ciekawy temat dla socjologów i osób decyzyjnych w konkurencyjnych firmach. Sam jestem zdania, że to nie wynika z tego, że tp jest dobra, ale raczej z tego, że konkurencja słaba.

  • 0

    6. ~n  2009-06-29 14:00:03  host: 94.254.241.196

    4. Fajne znajdą się w wielu punktach, najlepiej jak zdarza się fajna i kumata. Ciekawe jak wygląda rekrutacja do salonów ;-)

  • 0

    7.  2009-06-29 14:23:01

    Ja osobiście najwyżej oceniłbym EraSklep, GB Białystok, ponieważ można tam pobawić się na żywo telefonami:]. Ale to moja subiektywna opinia.

  • 0

    8. ~kazik  2009-06-29 14:23:10  host: dpw60.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Generalnie widać, że poziom był dość wysoki. Jak się spojrzy na pierwszą dwójkę pod względem uzyskanych wyników w poszczególnych placówkach to widać, że różnica między takim playem a orange jest naprawdę minimalna (0,1)

  • 0

    9. ~~kazik  2009-06-29 16:10:40  host: apn-77-113-218-60.dynamic.gprs.plus.pl

    zauwazcie, ze tp ma najlepszy wynik pomimo najszerszej oferty... salesi z tepsy musza miec leb jak stodola

  • 0

    10. ~nick  2009-06-29 16:47:52  host: ehu1.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do 3 i 4 - To ciekawe bo ja zawsze trafiałem na stare rury i nierzetelna, chamską, niedoinformowaną obsługe.

  • 0

    11. ~n  2009-06-29 16:49:23  host: 94.254.241.196

    8. Kazik,to różnica między dwoma najlepszymi salonami, takich w pl są setki. Nie naciągaj ;-)

  • 0

    12.  2009-06-29 21:43:58

    4 i 6: Panowie, komentarze nie na miejscu ;) A do wszystkich: po prostu za dużą kasę dostaje się dobrą jakość.

  • 0

    13.  2009-07-01 10:49:42

    do 10: ja nigdy nie widziałem starego, zniszczonego lub brudnego salonu TP. O to akurat dbają.

  • 0

    14. ~  2009-07-25 19:16:00  host: public-gprs124409.centertel.pl

    najgorsze co moze byc to praca w germanos za gowniane pieniadze - 900 zlotych w dzisiejszych czasach to jakas pomylka - wyzyskuja ludzi na maxa.ludzie brani z łapanki i non stop rotacja. no i w koncu poziom uslug - żenada.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-200-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.