DAJ CYNK

Wzrost VAT-u nie umożliwi bezkarnego zrywania umów

LuiN

Wydarzenia

Rzeczpospolita opublikowała artykuł, w którym wskazuje, że abonenci po podwyżce VAT-u zyskają pretekst, by bez uzasadnienia rozwiązywać umowy z operatorami. Z komentarza UKE wynika, że Rzeczpospolita jedynie niepotrzebnie sieje panikę.

Rzeczpospolita opublikowała artykuł, w którym wskazuje, że abonenci po podwyżce VAT-u zyskają pretekst, by bez uzasadnienia rozwiązywać umowy z operatorami. Z komentarza UKE wynika, że Rzeczpospolita jedynie niepotrzebnie sieje panikę.

Operatorzy telekomunikacyjni już dziś powinni kupować tony ryz papieru i miliony kopert. Czeka ich nie lada zadanie. Muszą poinformować na piśmie każdego z 35 mln abonentów telefonicznych o zmianie cen usług - czytamy w dzisiejszej Rzeczpospolitej.

Jak wyjaśnia Krzysztof Dyba, prawnik z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, prawo telekomunikacyjne jest jasne i precyzyjne. W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, np. za usługi telefoniczne, przedsiębiorca musi pisemnie poinformować o tym abonenta.

Rzeczpospolita oszacowała nawet, że na same druki informacyjne poszłoby 350 ton papieru. Do tego dojdą koperty, znaczki pocztowe, ludzka praca. Abonent, który nie zaakceptuje zmiany cen, może rozwiązać umowę z operatorem bez podania uzasadnienia. A operator musi się na to zgodzić - podkreśla Rzeczpospolita.

Rzeczpospolita nie wzięła jednak pod uwagę zeszłorocznych zmian w Prawie Telekomunikacyjnym i wygląda na to, że jedynie niepotrzebnie sieje panikę. Wyższy VAT nie ułatwi zmiany operatora. Art. 61 Pt: Przepisu nie stosuje się, jeżeli cennik zmienia się na skutek zmiany przepisów prawa - przeczytać można w komentarzu UKE na temat artykułu Rzeczpospolitej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, UKE