Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyraźnie wzrosła sprzedaż szybszych opcji "neostrady tp"

Wyraźnie wzrosła sprzedaż szybszych opcji "neostrady tp"

WitekT 23 Kwietnia 2010 10:33

0 0

Nowa promocja neostrady tp sprawiła, że w pierwszym tygodniu jej trwania, sprzedaż szybszych opcji wzrosła o 50% i stanowi teraz kilkanaście procent wszystkich sprzedawanych - poinformował Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej.

Szerzej o nowych promocjach neostrady tp pisaliśmy w tej wiadomości.

Witucki komentując kolejny z rzędu kwartał, w którym TP traciła klientów neostrady tp powiedział, że odchodzą głównie klienci opcji 1-2 Mb/s, których cena u konkurentów jest atrakcyjniejsza. Obiecał jednak, że po zmianie decyzji UKE dotyczącej sposobu ustalania cen BSA (odejście od retail minus oraz przejście na stałe ceny i margin squezze), TP obniży ceny niższych opcji. Taka decyzja UKE spodziewana jest jeszcze przed wakacjami, jednak ze względu na to, że lato jest okresem martwym jeżeli chodzi o sprzedaż, nowych promocji należy oczekiwać po 15. sierpnia.




Z drugiej strony Witucki dodał, że zauważalny jest powrót do TP klientów korzystających z usług konkurencji w oparciu o BSA i WLR.

Znacząco pomagają nam awarie i problemy z infoliniami naszych konkurentów - powiedział prezes TP.

Witucki zwrócił także uwagę na fakt kradzieży baz danych TP i dzwonienie do użytkowników neostrady tp, którym kończy się umowa. Jego zdaniem czynią to nieuczciwi handlowcy, bo nie podejrzewa o to spółek giełdowych. TP ma kilkadziesiąt udowodnionych przypadków, którymi zajmuje się już prokuratura.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 1

    9.  2010-04-23 11:42:10

    @8 Na tej zasadzie to można zakwestionować rzetelność każdego artykułu. Inna rzecz, że Witucki przyznał przecież, że odchodzi część klientów niższych opcji, więc nie jest to jakaś czysta autoreklama...

  • 0

    10. ~  2010-04-23 11:48:45  host: ind138.internetdsl.tpnet.pl

    @5: TP może i nie ma wszędzie nowej infrastruktury ale nadal jest jedynym operatorem, który ma ją praktycznie wszędzie a na pewno tam, gdzie kablówki nigdy nie zainwestują. Nadal dla wielu mieszkańców jest jedynym operatorem, który może zapewnić im dostęp do sieci. Po porozumieniu z UKE będą inwestować w łącza szerokopasmowe więc trochę się poprawi. Większość tutaj piszących to mieszkańcy miast z netem z kablówki a są miejscowości, gdzie nie ma w ogóle telefonu stacjonarnego i TP właśnie tam obecnie inwestuje. Netia i Dialog a tym bardzie kablówki nigdy tam sieci nie wybudują.

  • 1

    11. ~  2010-04-23 12:05:32  host: 088156127244.stk.vectranet.pl

    racja..też mam neta z kablówki..ale pracowałem w TP i doskonale wiem jak sprawa wyglada ;) A w miejscach gdzie zwykle nikt inny niz tp uslug nie swiadczy..tp tez nie daje wiele..zwykle max 512 kbps :P

  • 2

    12. ~  2010-04-23 12:30:09  host: t22-15.opera-mini.net

    ceny spadly, sprzedaz wzrosla, normalnie cud

  • 1

    13.  2010-04-23 14:00:21

    Maxbike to musisz mieć problem z łączem. Pełne 1 Mb/s spokojnie wystarczy na takie rzeczy jak youtube. I naprawdę do stron internetowych to wystarczy. Znacząco pomagają nam awarie i problemy z infoliniami naszych konkurentów - powiedział prezes TP Taaa ciekawe czy prezes wie ile tak naprawdę awarii występuje u alternatywnych bo zdecydowanie większy % usterek jest po stronie TP.

  • -2

    14.  2010-04-23 14:23:35

    maniek - pelne 1 MB na YT starczalo 2-3 lata temu. Dzis absolutne minimum to 2 mbps, standard 3-4.

  • 0

    15.  2010-04-23 14:23:58

    Cholerka, oczywiscie 1 Mb, nie 1 MB.

  • -1

    16. ~Chrome_TP  2010-04-23 15:15:33  host: 212.160.172.70

    Ad 13 Maniek ale doprecyzujmy - on mówił o samych infoliniach technicznych i problemach z nimi związanych, a nie o samych usterkach usług szerokopasmowych.

  • 0

    17. ~agi  2010-04-23 15:20:04  host: cou12.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @10 dokładnie. Kablówki nie ma co ukrywać oferują szybsze łącza netu, ale mają ograniczone pole zasięgu, docierają ze swoją ofertą do małej liczby klientów. Skupiają się głównie w dużych miastach w blokach a co z pozostałymi użytkownikami? Na Tpse można narzekać, no ale z 2 strony trzeba docenić że coś w ogóle robią, dali nowe promo na neo z TV, teraz to... wiadomo może nie wszędzie pójdzie te 10 czy 20mb/s bo nie ma możliwości technicznych, no też nie każdy potrzebuje od razu takiej szybkości

  • 0

    18. ~znawca  2010-04-23 17:49:05  host: chaos.tpnet.pl

    @16. Chrome_TP, nie próbuj przekręcać faktów i dokonywać "podinterpretacji" wypowiedzi. Gdyby Witucki mówił jedynie o usterkach na infoliniach konkurencji to nie miałoby to aż tak dużego znaczenia dla klientów, którzy z tego względu powracali by na "czyste łono" TPSA. Przecież z tego sposobu kontaktu korzysta się przede wszystkim w razie problemów z łączem. Złożyć zamówienie lub przedłużyć umowę można przez Internet.

  • 0

    19. ~Chrome_TP  2010-04-23 23:54:00  host: afhm220.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jako, że akuratnie pracuję na infolinii technicznej to nieco w tym aspekcie mogę się wypowiedzieć - wierz mi nieraz słyszałem od klientów różne opinie zarówno pochlebne jak i nie o infoliniach TP - oraz opów alternatywnych także może z twojej perspektywy ciebie to rybi, ale jednak są klienci dla których komfort/skuteczność obsługi na infoliniach bardzo obchodzi i np czekanie w kolejce po 40 minut potrafi ich mocno podkurzyć - a przypomnę co się działo z infoliniami np Netii podczas wprowadzania BSA ? - no właśnie czekanie po kilka godzin by się niczego de fakto nie dowiedzieć było normą - i niejednokrotnie przyczną powrotu do TP tak więc też w drugą stronę nie zaniżałbym istoty tego aspektu - do tego dodam, że nie raz klient komplemencił że jednak woli rozmawiać z naszymi konsulami niż z OA, bo jednak z nami rozmawia się jakoś tak lepiej - i serio wcale nie jest to suche cukrowanie bo owszem różnica jest w standardach - jasne tu i tu czasem trafi się jakaś plama ze strony konsula,ale jednak różnica jest odczuwalna :)

  • 0

    20. ~znawca  2010-04-24 10:27:37  host: chaos.tpnet.pl

    @19.Chorme_TP, nie mam zamiaru spierać się o poglądy. Przykładowo ja uważam, że infolinie powinny służyć jedynie do zgłaszania awarii (co też nie dla każdego jest do zaakceptowania) a ty za to, że to najważniejszy aspekt świadczonych usług dostępu do Internetu ;). Dla mnie całe to BSA to niestety wielkie bagno i współczuje każdemu, który trafi na "gorszy" dzień pracowników jednej z dominujących firm co spowoduje, że zgłoszenia od OA będą rozpatrywane na szarym końcu lub nawet po macoszemu. Nie chcę szczególnie pastwić się nad tego typu problemami ("cudowne" pojawienie się możliwości technicznych po rezygnacji z zamówienia BSA, długie terminy realizacji zamówień oraz reakcji na awarie itp.), ale bez dokładnych statystyk dotyczących przyczyn powrotu użytkowników OA na BSA z powrotem do Neostrady byłbym daleki od stwierdzenia, że jedyną winę ponoszą słabe infolinie tych operatorów. Pomysły ograniczające możliwości sprawdzenia, czyje łącze jest serwisowane oceniam pozytywnie, ale nie jest to możliwe do pełnej implementacji, gdyż szczegółowe informacje o zleceniu i tak tożsamość zleceniodawcy ujawnią ;(. A ograniczanie możliwości wpływania na szybkość reakcji operatorom infolinii TPSA (szybka ścieżka = bezpośrednie połączenie z pionem sieci) może tylko odbić się negatywnie na klientach TPSA, które przecież płacą więcej, więc więcej wymagają :).

  • 0

    21. ~kos  2010-04-24 12:42:23  host: 212.160.172.70

    Tp ma jedną wielka przewagę wobec kablówek. Zmienne ip :).

  • 0

    22. ~Chrome_TP  2010-04-24 13:01:21  host: afhk92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad 20 Tu tak naprawdę nie chodzi o poglądy czy spory, ale o proste przeliczalne liczbami fakty - ja naświetlam tylko inne aspekty które ludzie bardzo bagatelizują co niestety powoduje, że nie zawsze patrzą na całość obiektywnie + nie pisałem nigdzie, że obsługa na infolinii jest ważniejsza niż sama usługa - a jeżeli już to, że jest to również istotny aspekt jeżeli omawiamy go w cieniu zadowolenia klienta - bo to jest proces na który składa się nie tylko sama usługa, ale również cała otoczka dookoła niej i obecnie jest tak, że gdy coś w tej otoczce jest nie halo to wpływa to na ogólne zadowolenie klienta lub jego brak, a jest ono coraz częstszą przyczyną zmiany opa, bo konkurowanie tylko samymi cenami już nie jest skuteczne tak jak kiedyś gdyż różnice cenowe są już po prostu mniejsze niż kiedyś. Dość duża grupa ludzi woli jednak zostać w TP właśnie po to, by niepotrzebnie się nie szarpać z OA(lub to szarpanie zmniejszyć :P) bo po prostu mają w tej kwesti o TP lepsze zdanie (moją opinię wyciągam z przeszło 6000 kontaktów z klientami), a co do twoich wątpliwości odnośnie BSA to jest w tym procesie bardzo dużo regulacji i terminowośći narzuconej przez UKE więc de fakto pracuje on czasami lepiej niż dla rodzimego klienta TP i nie ma tu czegoś takiego jak gorszy dzień pracownika - jak nie zrobi terminowo to lecą mu wskaźniki na pysk, a to rzutuje na jego pobory, więc w jego własnym interesie jest, by swojego złego humoru nie przekształcał w wyniki pracy, to samo jest przy realizacji zamówień, zgłoszeń, usterek od OA tak więc nie bardzo wiem na czym bazujesz swoje przekonanie, ale jest ono nieco na wyrost - bo całe te procesy i ich jakość jest odgórnie narzucona przez UKE i tu TP nie ma wiele do gadania - ma być terminowość zachowana albo buli kasę - to dość proste ale ludzie przeważnie o tym nie wiedzą bo patrzą z perspektywy "od dołu" czyli siebie jako klienta, a jako że nie wiedzą jak to naprawdę działa a tym bardziej z czego wynika to tworzą takie teorie sp

  • 0

    23. ~Chrome_TP  2010-04-24 13:19:47  host: afhk92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    iskowe - Ba - nie mówię że nie ma zgrzytów w tych procesach tudzież konkretnych przypadkach, ale wszystko jest do wglądu UKE (dokumentacja) jeżeli zaistnieje taka potrzeba i jeżeli klient ma wątpliwości - to zawsze ludziom polecam, aby je wyjaśniali poprzez właśnie UKE - bo o ile można mieć podejżenie "mataczenia" czy to OA czy TP to po postępowaniu UKE klient dostanie suche fakty kto dał ciała i z czego to wynikało.

  • 0

    24. ~trochę_zorientowany  2010-04-24 13:21:39  host: nat-klon-207-27.globalconnect.pl

    "Do przeglądania stron spokojnie wystarczy 1Mb/s. Owszem niech się rozwijają w prędkościach ale opcje do 1Mb/s powinny być dostępne po 20-max. 30zł" Teoretycznie tak. To tak, jak przykład "babci", która dzwoni miesięcznie 20min i w rozliczniu 1s/1s wystarczyłby jej abonament 5zł. Nie da się raczej, bo samo utrzymanie kontraktu, obsługa techniczna, obsługa należności i wiele innych - to są koszty operatora, które często w tym przypadku przewyższą przychód. To samo jest z internetem, bo można powiedzieć, że komuś wystarczy też 128 kilo, ale znaczek na list z rachunkiem byłby droższy, od teoretycznie pasujący dziś do tej prędkości abonament.

  • 0

    25. ~znawca  2010-04-25 13:04:46  host: chaos.tpnet.pl

    @23-24. Chrome, akurat co do BSA to nie powinienem się wypowiadać, gdyż nie znam tego z autopsji. Mam takie szczęście, że kompletnie nie korzystam z usług TPSA. Jedynie przypominam sobie wiadomości o zgłoszeniach nieprawidłowości do UKE. Jeżeli dobrze zapamiętałem to były to m.in. skargi OA na zwlekanie do końca terminów z realizacją zamówień przez TPSA, gubienie dokumentacji lub odrzucenia wniosków z prozaicznych przyczyn i to często z winy błędnych danych osobowych w bazie TPSA. Ale nie będę się dalej kłócił o to kto jest winny przypadkom powolnych reakcji na awarie lub długotrwałych instalacji usługi na BSA. Co do twojej wiary w jednoznaczne rozstrzygnięcia UKE to mnie wręcz zadziwiasz. Zazwyczaj na nich "lżysz" a teraz pokładasz w ich działaniach tak wielkie nadzieje. Lepiej spójrz na fakty. UKE do tej pory nie wyjaśniło kto był winny problemom z nieterminowym przeniesieniem numerów z Plusa (przede wszystkim dotykało to Play i >4tyś. osób) w Lipcu 2009 roku. Plus bronił się GIODO i podobno sprawą miała zająć się prokuratura, ale jakoś wszystko ucichło. Tak samo przypominam sobie jak napięta była sytuacja po zmianie regulaminu przez Polkomtel w maju-czerwcu poprzedniego roku, kiedy to wiele osób ledwo zdążyło złożyć rezygnacje (opóźniano wysyłanie informacji o takiej możliwości). Klienci którzy składali je w ostatniej chwili byli nawet oskarżani o to, że nie zdążyli i dziwnym trafem terminy złożenia stosownych dokumentów w bazie operatora były wtedy o kilka dni późniejsze niż faktycznie miało to miejsce. Na szczęście kto wysyłał listem poleconym lub pozostawił sobie kopię potwierdzenia z salonu był bezpieczny. O nagminnym "psuciu się" sprzętu lub systemu w salonach to mi nawet wstyd wspominać ;(. Słyszałeś już o jakiejś karze nałożonej przez UKE w tej sprawie? Dlatego nie wiem czy jesteś na tyle naiwny, iż wierzysz że każdą sporną sprawę uda się wyjaśnić, czy jedynie celowo próbujesz kreować wizerunek TPSA jako transparentnej firmy bez żadn

  • 0

    26. ~Chrome_TP  2010-04-25 14:28:36  host: 212.160.172.70

    Na UKE najeżdzam owszem ale zachowuję nieco zdystansowanego obiektywizmu - przeważnie najeżdzam jeżeli mam ku temu podstawy ale i pochwalam działania pozytywne - to samo z TP - tej firmie też wytykam wady i zalety w konkretnych przypadkach ;] - tak coby ludzie przypadkiem nie pomyśleli iż jestem fanatyczny tudzie,ż że mi za to płacą :] - co do UKE i wyjaśniania BSA i problemów z TP - to mam opinię pozytywną bo pośrednio widzę jak takie sprawy się załatwia (robi to kumpel ;]) i z tego co widzę zarówno przepływ informacji jak i sam tok załatwiania/wyjaśniania jest całkiem niezły i stąd moja opinia na ten temat - TP transparentna ? wolne żarty :F - a co do systemów to dość często są niestety różniaste usterki lub właśnie przebudowy aby uwzględnić porozumienia z UKE i przeważnie parę dni są wtedy problemy.

  • 0

    27. ~mika  2010-04-26 15:56:04  host: dpo64.neoplus.adsl.tpnet.pl

    szybszych to znaczy te 6, 10 i 20mb/s o których tak wszędzie trąbią jestem ciekawa jak to działa w praktyce, zwłaszcza jeśli chodzi o neo z pakietami TV

  • 0

    28.  2010-04-26 16:26:45

    @7 ale w Tp chyba mozna brac nadal net na probe, wiec mozna przetestowac sprawnosc przed podpisaniem cyrrtografu?? Jesli wiec jeszcze bardziej usprawnia zasieg to chyba nie ma co sie czepiac, tym bardziej ,ze schodza wyraznie z cen. Wiekszosc szybkosci jest teraz za 1pln, a niedawno promocja objte bylo glownie 6mb (ok. 70 zl) wiec wyrazna roznica..

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-9-146.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet