Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki UPC Polska za 2010 rok

Wyniki UPC Polska za 2010 rok

LuiN 25 Lutego 2011 10:01

0 0

Na koniec 2010 roku z usług UPC Polska korzystało 1 096 400 klientów, w tym 370,7 tys. klientów interaktywnej telewizji cyfrowej, 650,3 tys. telewizji analogowej, 524,6 tys. szerokopasmowego Internetu oraz 224,5 tys. telefonii.



UPC Polska odnotowała wzrosty liczby abonentów we wszystkich segmentach usług w porównaniu do roku 2009: o 61,6% wzrosła baza abonentów telewizji cyfrowej, szerokopasmowego Internetu o 13,8%, a telefonii o 22%. Liczba sprzedanych usług (RGU) w 2010 r. wyniosła ponad 1,77 mln i była wyższa o blisko 109 tys. w porównaniu do roku 2009 (wzrost o 6,5%). Operator odnotował także znaczący wzrost liczby klientów biznesowych m.in. dzięki zmianom w portfolio pozwalającym przedsiębiorcom na dopasowanie usług do potrzeb firm.




Na koniec 2010 roku z usług UPC Fiber Power korzystała ponad połowa abonentów (525 tys.), czyli o prawie 64 tys. więcej niż w roku 2009 (wzrost o 13,8%). Ubiegły rok był dla UPC okresem intensywnych inwestycji nad rozwojem usług internetowych. Operator rozszerzał dostępność Internetu nowej generacji UPC Fiber Power, oferującego prędkości pobierania danych do 120 Mb/s. Obecnie w zasięgu Internetu UPC Fiber Power 120 Mb/s znajduje się ponad 1,3 miliona gospodarstw domowych. Ponadto UPC Polska obniżyła ceny i wprowadziła nową ofertę internetową. Nowi klienci najchętniej wybierają usługi ze środka portfolio o prędkościach 25 Mb/s, czyli wyższych, niż najszybsza usługa u operatora narodowego.

Usługi telefoniczne UPC przyczyniają się do wzrostu sprzedaży potrójnej usługi. UPC odnotowało 22% wzrost klientów w tym segmencie: na koniec 2010 roku UPC miało 224,5 tys. klientów tej usługi, o ponad 40,6 tys. więcej niż w roku 2009.

Źródło tekstu: UPC     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • -2

    1.  2011-02-25 09:54:30

    Sam mam Chello 25... miałem swojego czasu i 50, ale już szczerze mowiac różnicy dla mnie nie było.

  • 2

    2. ~  2011-02-25 10:26:11  host: apn-77-114-36-82.dynamic.gprs.plus.pl

    25mb/s działa sprawnie? nigdy nie korzystałem z UPC internet. TV bez zarzutu

  • -1

    3.  2011-02-25 10:39:48

    Nie narzekam, bardzo rzadko się zdarza by net nie działał, YouTube etc. to błyskawica. Jeśli chodzi o gry to z powodzeniem grałem w EVE Online :P No, ale przy Downloadzie ogólnym już powyżej 25 to znikomą różnice czułem, nie sciągam torrentów więc nie wiem jak tam, ale ograniczenia stron czuć. Mam Chello od czasu oferty 0,5mb, i za każdym razem jak w mojej ofercie cenowej zwiekszały sie transfery to po jednym telefonie zwiekszali mi również prędkość do odpowiedniego poziomu. Jak dotarłem do 50 to zmniejszyłem bo nie potrzebowałem tyle... Mam w UPC TV HD, Telefon (darmowe rozmowy miedzynarodowe, a stacjonarny to tylko do tego mi słuzy) oraz Internet... nie mam na co narzekać. Jedynie to, że zazwyczaj jak już UPC padnie to nie działa ci nic, i do BOKu z komórki trzeba dzwonić i słuchać automatów, ale to i tak sporadycznie.

  • 0

    4. ~miki  2011-02-25 11:37:37  host: 87-207-87-41.dynamic.chello.pl

    Ja także z czystym sercem mogę polecić UPC. Tak jak Darkeners przygodę z UPC rozpoczynałem od 0,5 Mb/s, a obecnie korzystam z 25 Mb/s i do celów domowych jak najbardziej wystarczy. Awarie zdarzają się bardzo rzadko - jak już coś to ogólnopolskie.

  • 0

    5.  2011-02-25 13:22:26

    iternet jest szybki i dobry ale jak sie cos sciaga z pelna predkoscia (25mb w moim przypadku) to co chwile rozlacza neta...

  • 0

    6. ~Ree  2011-02-25 14:35:09  host: 89-79-191-173.dynamic.chello.pl

    Do 3-Racja Popieram Bardzo Rzadko,dokł to ujałes Pozdr

  • 0

    7. ~  2011-02-25 14:45:45  host: 89-78-10-20.dynamic.chello.pl

    To prawda awarie w UPC to naprawdę rzadkość. Niestety wycofali oferty regionalne np 5Mbps + tv analog za 59zł a ja z tego korzystałem. Obecna cena to 88zł trochę mnie zniechęca

  • 0

    8. ~  2011-02-25 18:55:02  host: 77-253-243-9.adsl.inetia.pl

    WTF? Czy od 1 do 7 to pracownicy UPC?

  • 0

    9. ~  2011-02-25 19:00:30  host: 77-253-243-9.adsl.inetia.pl

    UPC niezależnie od tego czy działa dobrze czy też awaryjnie ma jedną podstawową wadę. Mianowicie najtańszy net kosztuje 56zł i to jest tylko 5 mega. Bardzo drogo i bardzo powoli jak na możliwości UPC. Przykładowo konkurencja ma 30 mega nie dość ze symetryczne to jeszcze za 49zł.

  • 0

    10.  2011-02-25 20:36:38

    @9, przyjacielu, jaka konkurencja i gdzie? :-)

  • 0

    11.  2011-02-25 20:41:04

    Co do tego wspaniałego Upierdliwego Pajaca i Cioty, to już pisałem, że spamuje mi raz na miesiąc ulotkami skrzynkę pocztową, ale ponieważ lubię się powtarzać to poinformuję i tutaj, że gdy 7 lat temu pisałem umowę z Multimedia na net i telewizję to UPC dopiero raczkowało ze swoją nędznej jakości telewizją, a znajomi woleli anteny siatkowe niż ich kablówkę. Dlatego raz na zawsze podziękowałem tej firmie, która faworyzowała pewne miasta a w innych nie inwestowała. Niech teraz zarabiają na innych durniach co płacą za wynajem karty wifi do korzystania z sieci bezprzewodowej we własnym mieszkanu. Multimedia nie obchodzi ile kompów mam, stawiam ruter za modemem i korzystam ze swoich kart wifi w 5-10 laptopach, a telewizja jest dobrej jakości. Awarie się zdarzają, na szczęście reklamacje są uznawane. A wracając do UPC to jak każda mała firma musi włazić w dupę klientowi, dlatego dają lepsze warunki. Podobnie było i jest z Play i z N i z CP i z jeszcze paroma... Ale przetasowania na rynku są dobre, więc może kiedyś zastanowię się jeszcze nad UPC.

  • 0

    12. ~Alliric  2011-02-26 12:50:45  host: 89-72-55-11.dynamic.chello.pl

    Mam UPC od ponad 3 lat, i najdłuższa awaria trwała 24 godziny. Ogólnie miło i przyjemnie ;)

  • 0

    13. ~elf  2011-02-27 02:39:17  host: public-gprs89507.centertel.pl

    Z usług UPC nie korzystam już od 3 lat, ale działało to fajnie, generalnie bez problemów. Jedyny zgrzyt to gdy po zjaraniu modemu czekałem 4 dni na wizytę technika, nie było możliwości samodzielnej wymiany w salonie, nie wiem jak jest teraz.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-185.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.