DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska w 4Q2013

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

UPC Polska w IV kwartale zwiększył sprzedaż cyfrowej telewizji, Internetu i telefonii. Na koniec ubiegłego roku z 2 673 000 usług korzystało 1 436 700 klientów.

UPC Polska w IV kwartale zwiększył sprzedaż cyfrowej telewizji, Internetu i telefonii. Na koniec ubiegłego roku z 2 673 000 usług korzystało 1 436 700 klientów.

Liczba sprzedanych usług RGU w telewizji cyfrowej wzrosła o 25,3 tys., czyli znacznie dynamiczniej, niż w ciągu trzeciego kwartału, gdy wzrost wyniósł 13,4 tys. usług. Liczba klientów Internetu szerokopasmowego zwiększyła się o 27,5 tys., a telefonii - o 5,7 tys.

Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wyniosła w sumie 2 673 tys., w tym telewizji cyfrowej 848,3 tys., dostępu do Internetu 915,9 tys., a telefonii 521,8 tys. Coraz wyraźniejszy jest wzrost zainteresowania klientów usługami cyfrowymi, co przekłada się na przechodzenie klientów telewizji analogowej na nową ofertę cyfrową. W efekcie liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a w ostatnim kwartale 2013 roku zmniejszyła się o kolejne 39 tys. i na koniec wyniosła 387 tys.

Coraz większą popularnością cieszy się Internet o szybkości 30 Mb/s i wyższej. Na koniec czwartego kwartału korzystało z niego już 75,4 proc. Użytkowników usługi dostępu do Internetu. Na koniec trzeciego kwartału było to niewiele ponad 70 proc.

Na koniec 2013 roku w porównaniu z końcem roku 2012 liczba usług telewizji cyfrowej UPC wzrosła o 92 tys. (12 proc.), Internetu - o 61,3 tys. (7 proc.), a telefonii - o 62,8 tys. (prawie 14 proc.). Klienci coraz chętniej wybierali potrójną usługę, co przełożyło się na wzrost udziału tej grupy w ogólnej liczbie klientów do poziomu 32,2 proc.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC

Tagi: upc