Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki UPC Polska po 4Q2012

Wyniki UPC Polska po 4Q2012

LuiN 14 Lutego 2013 09:35

0 0

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1,472 mln klientów, którzy korzystali z 2,616 mln usług.

Na pulę przeszło 2,5 mln usług złożyło się 756,3 tys. usług telewizji cyfrowej, 546 tys. telewizji analogowej, 854,7 tys. dostępu do internetu i 459 tys. telefonii.

UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg sieci został rozszerzony o 60,6 tys. gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła 2 537 600.




W IV kwartale UPC Polska sprzedało łącznie 102,7 tys. usług. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała 40,9 tys. nowych abonentów. O 34,6 tys. wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA. Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało 27,4 nowych abonentów. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 roku 8,1 tys., co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.

UPC już dziś spełnia kryteria określone przez Europejską Agendę Cyfrową, zakładającą 50-procentową dostępność Internetu o prędkości 100 Mb/s w 2020 roku, a sieć zmodernizowana w ubiegłym roku do standardu DOCSIS 3.0 (895,1 tys. gospodarstw w ciągu roku) jest przygotowana do świadczenia usług internetowych o najwyższych na rynku parametrach.

Źródło tekstu: Liberty Global     

Dodaj do:

Tagi: upc

w sumie: 13
  • -3

    1. ~hmm  2013-02-14 10:06:59  host: 31.179.133.224

    1,472 mln to 1 milard 472 milionów - powinno być: 1,47 mln

  • 0

    2. ~me  2013-02-14 10:18:50  host: 194.114.62.71

    żeby twoja teza była prawdziwa, zamiast przecinka musiałaby być kropka

  • 0

    3.  2013-02-14 10:39:29

    lol, @1, gdzie ciebie matematyki uczyli?

  • 0

    4.  2013-02-14 10:43:47

    hmm - to nie Ameryka tylko Polska... Zresztą tam tysiąc milionów to bilion a nie miliard ;-)

  • 0

    5. ~silnia  2013-02-14 10:48:00  host: 89-68-211-90.dynamic.chello.pl

    @1 mistrz matematyki ;D

  • 0

    6. ~LeoN  2013-02-14 10:54:38  host: 95.108.104.13

    Musiałoby być 1,472mld.

  • 0

    7. ~bonifacy  2013-02-14 12:16:55  host: 77-254-130-230.adsl.inetia.pl

    net z upc miażdży :)

  • 0

    8. ~kk  2013-02-14 12:17:03  host: 178-36-17-93.adsl.inetia.pl

    A ja zrezygnowałem z ich usług. Miałem tylko u nich tv (przejęcie Aster). Chciałem posiadać cały pakiet usług od UPC to powiedzieli, że nie ma technicznej możliwości - dookoła mam bloki gdzie dostawcą jest UPC chciałem ponieść wszelkie koszty linii / sprzętu, a mimo to mówiono, że nie ma możliwości więc podziękowałem.

  • 0

    9. ~Kris  2013-02-14 16:46:45  host: exit1.ipredator.se

    Mam UPC od chyba dwóch lat, dają radę, zwłaszcza, że nie chciałem mieć umowy na czas określony. Nie zanosi się, żebym zmieniał :)

  • 0

    10. ~  2013-02-14 18:13:00  host: ip-151-248-32-78.free.aero2.net.pl

    I co z tego że UPC spełnia agendę 2020? Przecież nie o to chodzi żeby każdy operator tak miał.

  • 0

    11. ~kuba  2013-02-14 19:31:33  host: user-94-254-147-153.play-internet.pl

    Niby spełnia wymogi, ale jak chce obejrzeć filmik na YT to buforuje ledwo do połowy i koniec... A w przypadku jak chce pobrać jakikolwiek plik z YT np. przez JDownloader'a to idzie pelna szybkością łącza. Z tego wynika, ze UPC strasznie ogranicza pasmo ze względu na typ usługi.

  • 0

    12. ~Mariusz24  2013-02-14 21:18:21  host: net-83-175-143-22.markom.krakow.pl

    Najgorzej to jest z telefonią stacjonarną w UPC. Rozmowy rozliczane są za każdą minutę a w wykazie połączeń w internecie (nomen omen publikowane z opóźnieniem) pokazuje w sekundach. Nie można w prosty sposób sprawdzić ile zostało minut w puli. To jest jawne oszustwo! Przykładowo, mam 240 minut na komórki i stacjonarne (oczywiście bez PLAY). W rachunku danych za rozmowy mam że wykorzystałem 215 min a w rzeczywistości płacę za przekroczony limit 240 min. Oczywiście wiem że operator może liczyć rozmowy w minutach ale niech uczciwie pokaże to w wykazie a nie podaje nieprawdziwe dane. Poza tym mogliby też pójść za przykładem Plusa i obniżyć połączenie do Play.

  • 0

    13. ~robik  2013-02-26 17:24:56  host: 77-254-37-56.adsl.inetia.pl

    Ja mam net w UPC i sobie chwalę. Infrastruktura się rozrasta, jest taniej niż u konkurencji, nic nie pada i spoko. Współczuję tym, co mają coś nie ok, ale to się zdarza u każdgo. A co do agendy 2020, to uważam, że to ważne. Pokazuje, że Polska nie jest 20 lat za murzynami. Dla mnie ważne jest, że operator nie tylko tnie ceny dla klientów, ale inwestuje kase, którą płacę w budowanie zasięgu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.