DAJ CYNK

Wyniki UPC po 2016 roku

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Na koniec 2016 roku z usług UPC korzystało 1,439 mln klientów, którzy posiadali łącznie 2,954 mln usług (RGU).


Na koniec 2016 roku z usług UPC korzystało 1,439 mln klientów, którzy posiadali łącznie 2,954 mln usług (RGU).

UPC poinformowało, że na koniec 2016 r. w zasięgu sieci było 3,157 gospodarstw domowych, o 6,2% więcej niż w roku wcześniejszym. Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła w ciągu roku o 106,4 tys. (czyli o 3,7%), z czego 29,1 tys. nowych usług przybyło w IV kwartale. Z raportu wynika także, że 3,095 mln gospodarstw korzysta z przynajmniej dwóch usług, a 1,439 mln z przynajmniej jednej.

Z końcem 2016 roku UPC posiadało ponad 1,105 mln klientów Internetu szerokopasmowego, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 19 tys., a w ciągu całego roku o 52,7 tys. Wzrosła również liczba klientów telewizji cyfrowej, osiągając poziom 1,005 mln. W ciągu całego roku oznacza to wzrost o 42,7 tys. Stale spada za to liczba klientów telewizji analogowej, których liczba w ciągu roku spadła do 209 tys., ale to najpewniej oznacza konwersję do usług cyfrowych. Wzrosty dotyczą także usługi telefonii, których suma wyniosła 634,5 tys. (wzrost o 42,1 tys. w całym roku). Spadła za to liczba usług telefonii komórkowej, z 7,2 tys. na koniec 2015 r. do 5,3 tys. na koniec 2016.



Rok 2016 i czwarty kwartał stał pod znakiem kontynuacji inwestycji w zwiększanie zasięgu naszej szerokopasmowej infrastruktury i w innowacyjne usługi dla naszych klientów. Dzięki temu oferowaliśmy klientom najszybszy internet na rynku, najkorzystniejszą ofertę telewizyjną ze 100 kanałami HD, a także coraz bardziej innowacyjne usługi dla biznesu na czele z internetem 600/60 Mb/s, co znacząco przełożyło się na poprawę satysfakcji naszych klientów. Jestem dumny z podpisania umowy przedwstępnej z Multimedia Polska, która może być kolejnym krokiem do zwiększania skali i możliwości inwestowania w rozwój oferty dla naszych klientów. W roku 2017 będziemy kontynuować tę strategię, docierając z naszymi usługami do nowych lokalizacji i stale wzbogacając naszą ofertę - powiedział Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska:

W październiku UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku.



W 2016 r. operator kontynuował inwestycje w rozwój i jakość oferty, zwiększając do 100 liczbę kanałów HD, rozszerzając liczbę kanałów dostępnych w aplikacji telewizji mobilnej Horizon Go i oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. pozycji w usłudze UPC na żądanie i bibliotece MyPrime Filmy i Seriale.

UPC chwali się też, że jego Internet został uznany za bezkonkurencyjny w skali całego roku w niezależnym rankingu szybkości portalu SpeedTest.pl. Wszelkie działania UPC wsparte zostały nową kampanią marketingową #WięcejOdUPC.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC, wł