DAJ CYNK

Wyniki Tella w 1Q2006

WitekT

Wydarzenia

Tell, największy dystrybutor produktów i usług PTK Centertel, poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za I kwartał 2006 roku.

Tell, największy dystrybutor produktów i usług PTK Centertel, poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za I kwartał 2006 roku.

Wyszczególnienie (mln zł)

1Q06

1Q05

Wzrost w %

Przychody

32,541

27,106

20%

Zysk brutto ze sprzedaży

8,587

7,186

20%

Zysk operacyjny

1,73

0,905

91%

EBIDTA

2,41

1,385

74%

Zysk netto

1,273

0,626

103%



Był to nadspodziewanie dobry kwartał. Sprzedaż aktywacji post-paid była większa niż by to wynikało tylko z przyrostu liczby sklepów Orange. Nie mniejszą jednak zasługę dla dobrego wyniku grupy Tell miała spółka zależna Connex, a to dzięki konsekwentnemu powiększaniu sieci sprzedaży oraz bezpośrednim umowom dystrybucyjnym w zakresie hurtowej sprzedaży asortymentu prepaid ze wszystkimi operatorami sieci komórkowych. Wyniki I kwartału 2006 roku., w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego bardzo dobrze pokazują także efekt tzw. "odłożonych prowizji", charakterystyczny dla naszej działalności. 46 Sklepów, które kupiliśmy w październiku 2004 roku otrzymywało w I kwartale 2005 roku. niespełna 60% faktycznie wypracowanych prowizji. W I kwartale bieżącego roku, wskaźnik ten był na poziomie ok. 90% – powiedział Rafał Stempniewicz Prezes Zarządu Tella.

Według opracowania PTK Centertel, dotyczącego wyników sprzedaży i analizy efektywności Agentów w 2005 roku, Tell zajął pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży aktywacji postpaid wśród wszystkich agentów PTK Centertel w 2005 roku, a także pierwsze miejsce pod względem średniej sprzedaży na 1 sklep, wśród dealerów ogólnopolskich.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników 2005 roku. Szczególnie zajęcie pierwszego miejsca pod względem efektywności sprzedaży naszej sieci jest dla nas ważnym osiągnięciem. Uzyskanie takiego wyniku w sytuacji posiadania znacząco większej sieci sklepów niż pozostali ogólnopolscy dealerzy, to niełatwe zadanie – powiedział Rafał Stempniewicz, Prezes Zarządu Tella.

Tell działa na rynku telefonii komórkowej od 1997 roku. Jest największym dystrybutorem produktów i usług PTK Centertel. Działalność Tella koncentruje się na sprzedaży usług telekomunikacyjnych sieci Orange i TP klientom indywidualnym i instytucjonalnym. Aktualnie w całej Polsce działa 156 punktów sprzedaży marki Orange, które należą do Tell.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Tell