Grupa Tele2 zanotowała w 2005 roku przychody na poziomie 5,3 mld euro. Zysk netto spadł do 250 mln euro z 366 mln euro w 2004 roku.
Tele2 zanotowało wzrost kosztów operacyjnych - z 4,1 mln euro w 2004 do prawie 5 mln euro w 2005 – głównie z powodu agresywnej polityki sprzedaży usług komórkowych i szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Przychody z usług szerokopasmowych wzrosły o 80% w porównaniu z 2004 rokiem, do 318 mln euro.
W samej Rosji przychody ze wszystkich usług w IV kwartale wzrosły o 126% do 40,2 mln euro. W całym regionie Morza Bałtyckiego i Rosji było to w 2005 roku ogółem prawie 674 mln euro, o 71% więcej niż rok wcześniej.
Tele2 pozyskało prawie w IV kwartale 1,2 mln klientów w 23 krajach, w których działa – nie licząc przejęć innych firm. Udało się to głównie dzięki wysokiemu wzrostowi liczby abonentów telefonii komórkowej i szerokopasmowego dostępu do Internetu, a pomimo spadku liczby abonentów telefonii stacjonarnej.
Źródło tekstu: Telegeography, wł