Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile w 2016 roku

Wyniki T-Mobile w 2016 roku

orson_dzi 2 Marca 2017 09:01

13 13

t mobile logo

Na koniec 2016 roku T-Mobile miał aktywnych 10,634 mln kart SIM, notując kolejny kwartalny spadek w tym zakresie. Pod względem finansowym ostatni kwartał wypadł pozytywnie, w przeciwieństwie do całego roku.

Podobnie jak w przypadku innych sieci, główną przyczyną spadku liczby kart SIM było wprowadzenie obowiązku rejestracji kart SIM. Liczba klientów na kartę spadła w IV kwartale o 658 tys., podczas gdy klientów abonamentowych przybyło - o 71 tys.

W IV kwartale operator zanotował:
  • 1,687 mld zł ogólnego przychodu,
  • 1,575 mld zł przychodu z usług mobilnych,
  • 586,716 mln zł EBITDA.

W całym 2016 roku było to odpowiednio:
  • 6,372 mld zł ogólnego przychodu,
  • 5,944 mld zł przychodu z usług mobilnych,
  • 2,064 mld zł EBITDA.

Na koniec roku sieć miała 10370 stacji bazowych. 7 tys. z nich obsługuje sieć LTE1800 (wzrost o 380 w ciągu roku), a 2,1 tys. sieć LTE800 i LTE2600 (wszystkie wybudowane w 2016 roku), z czego na 600 z nich dostępna była agregacja pasm. Dzięki temu w ciągu całego roku zasięg sieci LTE zaczął obejmować 99% populacji kraju (wzrost z 83%).

W ciągu 2016 roku ilość przesyłanych danych wzrosła o 27% dla sieci GSM, 28% dla sieci 3G i 275% dla sieci LTE.

W 2016 roku T-Mobile wprowadził do oferty usługi VoLTE i Wi-Fi Calling (możliwość prowadzenia rozmów głosowych oraz wysyłania wiadomości po sieci LTE oraz Wi-Fi).




Nie została zrealizowana planowana redukcja liczby salonów sprzedaży do 600 zatrzymując się na 650. Prezes T-Mobile Polska nie wykluczył zwiększenia ich liczby.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q16

6,518 mln

5,303 mln

11,821 mln

2Q16

6,516 mln

5,119 mln

11,635 mln

3Q16

6,541 mln

4,680 mln

11,221 mln

4Q16

6,612 mln

4,022 mln

10,634 mln



Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q16

1,649 mld zł

524,8 mln zł

31,7%

2Q16

1,499 mld zł

437 mln zł

29,2%

3Q16

1,618 mld zł

542 mln zł

33,5%

4Q16

1,687 mld zł

586,716 mln zł

34,8%



Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł

2Q16

118,00 zł

4,37 zł

26,22 zł

0 zł

3Q16

69,41 zł

4,34 zł

26,03 zł

-4,34 zł

4Q16

64,24 zł

17,13 zł

42,82 zł

55,67 zł



Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204

2Q16

334

213

3Q16

327

215

4Q16

338

232



Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%

2Q16

39,33 zł

8,74 zł

26,22 zł

46%

3Q16

43,38 zł

8,68 zł

30,37 zł

42%

4Q16

47,10 zł

8,56 zł

34,26 zł

42%

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: wyniki 2016 | 2016 | t-mobile

w sumie: 107
  • 0

    88.  2017-03-04 21:46:25

    83 - nawet ulotki reklamujące nolimity w prepaidzie mają schowane w szafkach, żeby ludzie brali abonamenty. Byłem dzisiaj wymienić sima i zapytałem o tę ulotkę z Lindą. Odpowiedź : prikaz z góry- mają być schowane. Taka to jest polityka tego operatora. Kopnąć w d. i nic więcej.

  • 0

    89.  2017-03-04 22:01:00

    @88:toms- zaskoczyłeś mnie tą informacją- ale to ich problem. Też w TV dawno tego nie widziałem- jest Linda ale inną ofertę reklamuje. Dawno w salonie nie byłem, ale póki co to ze mnie pożytku nie mają, przez miesiąc = 1 dzień rozmów = 1 zł wydane.

  • 0

    90.  2017-03-04 22:13:38

    @87 Tu muszę się zgodzić. Ograniczenie dla prepaidu powinny być normą we wszystkich sieciach. Pozycjonowanie klienta to podstawa. Te 15 mega jest w sam raz. Krzywdy nie zrobi, a jednocześnie pozostawia mały niedosyt. Jak komuś mało, niech przechodzi na abo. Lepsze w miarę stabilne 15 mega niż huśtawka 60-6 mega.

  • 0

    91.  2017-03-04 22:40:28

    90- przynajmniej te ograniczenia w t-mobile są zauważalne, nie to co u pewnej konkurencji, u której szczytem marzeń jest 10 mega. Inna sprawa, że w ten sposób dostęp do LTE staje się bardziej sprawiedliwy i rozłożony bardziej równomiernie na wszystkich podpiętych pod dany BTS. Dlatego korzystam już drugi miesiąc z opcji za 25 zł i mogę teraz powiedzieć na 100 %, że pakiety internetowe z poszczególnych okresów rozliczeniowych NIE sumują się. P4 oferuje w tej samej cenie 6 GB, ale za to można "chomikować" poszczególne paczki, o ile nie zrezygnujemy z nolimitu.

  • 2

    92. ~gość  2017-03-04 22:46:01  host: public-gprs174704.centertel.pl

    @87 To są prędkości DO 15Mbps a nie "gwarantowane 15Mbps". Taka uwaga. Orange nie narzuca w prepaidzie takich ograniczeń? Dlaczego? Bo chce mieć klientów. I ma.
    Ograniczenia dla prepaidów to idiotyzmy, prepaid jest takim samym klientem a nawet lepszym bo płaci z góry za usługi i nie wymaga fakturowania. A że jest niestabilny dla operatora..... Niekoniecznie. Jak jest dobra oferta to i klient prepaid jest wierny.
    Zachłanne dziwne sieci a raczej ich "polityka" dzieli w usługach klientów, normalna sieć oferuje to samo.
    Abonamenty są dla frajerów którzy lubią się "zamrażać" na 2-3 lata z ofertą która jest lepsza w prepaidzie (przykład T-mobile) Ich prepaid obecnie bije na łeb ich abonamenty nawet te bez telefonu. Tyle że dłuuuugo za późno się ocknęli.

  • 1

    93. ~gość  2017-03-04 22:54:29  host: public-gprs174704.centertel.pl

    Warto zauważyć że w obecnym regulaminie usługi "dniówka za 1zł" i "nolimit+10GB/25zł" T-łby wycofały się z zapisu o przerywaniu rozmów po 20min. (to już T-kuriozum było), ale nie byliby sobą gdyby jakiś T-łeb nie wpadł na "genialny" pomysł, ograniczmy parametry transmisji do 15Mbps, niech wiedzą że w T-marketingu zawsze jest coś ukryte. Ta sieć jest marketingowo tak daremna że nawet miary na to nie ma. Kto tam rządzi? Kto i na co ma wpływ...?

  • 0

    94.  2017-03-05 00:00:53

    92- czy Orange nie narzuca ograniczeń w prepaidzie? Polemizowałbym. A te dezaktywacje kart, na których zauważono wzmożony ruch po przyznaniu 1000 zł bonusu nic nie znaczy wg Ciebie? Ileż to problemów zgłaszali Czytelnicy na łamach Telepolis, odnośnie BEZPOWROTNEJ i NIEODWOŁALNEJ utraty numeru, bez możliwości jego odzyskania, bo operator sobie zakaprysił, uznając chęć wykorzystania bonusu za nadużycie! Co do prędkości Internetu LTE pełna zgoda. Operator nawet zrezygnował z kompresowania danych od czasu powołania do życia Networks. Nie zrezygnował natomiast ( oprócz na razie Nju ) z obowiązkowego i niewyłączalnego najczęściej kodu PIN, przy wymianie karty sim. Nie bronię tutaj T-M, ale każdy operator bez wyjątku ma swoje grzechy na sumieniu, o których trzeba głośno mówić.

  • 0

    95. ~  2017-03-05 08:52:15  host: user-94-254-129-156.play-internet.pl

    T-Mobile nabija się w reklamie z niepełnosprawnego chłopaka. Czy ktoś weryfikuje te reklamy?

  • 0

    96.  2017-03-05 09:46:05

    @95: nie widziałem takiej, jak coś leci to spaceruję, albo do neta zaglądam- ale na pewno było by to świństwo. Kasa się liczy, już Kopernik pisał że Ziemia obraca się wokół Słońca- tylko zapomniał dodać że obraca się wokół pupy, a wiruje wokół dolara.

  • 0

    97. ~gość  2017-03-05 13:09:41  host: public-gprs205235.centertel.pl

    @94 Ja nie zauważyłem żeby Orange narzucił regulminem jakieś ograniczenia, jak masz info nie polemizuj, podaj link.
    Mnie nie zdezaktywowano więc nie wiem. Karty nju i orange z kiosku nigdy nie miały pinów, pinami na siłę uszczęśliwili mnie dopiero przy wymianie kart w nju i w orange. Teraz podobnież odchodzą już od pinów, pozwalają wyłączać.
    Próby na tym samym telefonie: Prepaid T-m i Orange. MMS w Orange (wyłączona transmisja danych), telefon sam ją włącza pobiera i wyświetla MMS. W T-m pokazuje okno w wiadomościach i "pobierz", trzeba włączyć transmisję danych i ręcznie pobrać MMS. Takie "udogodnienia" są w najlepszej sieci:-D

  • 0

    98. ~piotr  2017-03-05 15:44:44  host: 188.146.4.188.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    97. No to właśnie dobrze. Z 2 powodów możesz byc za granicą i jak się pobierze mms mogą zostać naliczone wysokie opłaty. A po 2 ktoś może wysłać złośliwy kod MMS i co? W orange pobeirzesz go od razu i nie masz jak zaeragować tutaj masz. Po za tym połączenia w VoWifi są w oragne rozłączane po przełączeniu na 3G 4G w tmobile nie więc różnica też jest

  • 0

    99.  2017-03-05 16:50:53

    98). Masz opcje w mms, aby pobierał automatycznie lub nie - więc żaden problem , Piotrusiu z ti-mobiliuszu
    ;-)

  • 0

    100. ~piotr  2017-03-05 18:03:26  host: 188.146.4.188.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A reszta rzeczy co nie odnieśiesz się ? Taki mądry a zwykłych argumentów nie potrafi obalić

  • 0

    101.  2017-03-05 18:56:56

    100). Nie znam voWifi, to się nie odnoszę.
    PS. Przecież Twoje argumenty nie są złe, jednak wystarczy pogrzebać w setup, i masz z głowy.

  • 1

    102. ~gość  2017-03-05 20:35:48  host: public-gprs177952.centertel.pl

    @98 Przecież w ustawieniach MMS decydujesz czy ma pobierać w roamingu czy nie. W kraju też jest opcja "pobierz automatycznie" i Orange działa prawidłowo, pobiera automatycznie. W tych samych ustawieniach T-cudo nie pobiera.

  • -1

    103.  2017-03-05 20:46:04

    102). No popatrz, choć raz się zgadzamy
    :-P

  • 0

    104. ~gość  2017-03-06 15:25:07  host: public-gprs208902.centertel.pl

    A miał ktoś doświadczenia w prepaidzie T-m z włączaniem mu jakiegoś "bezpiecznego internetu" za 3zł, oczywiście usługa niezamawiana, oczywiście jak to w T-m włączana na siłę i pobierane pieniądze z konta?

  • 1

    105.  2017-03-07 22:43:04

    @104: Tak, u mnie na karcie, która siedziała w modemie - używałem wówczas "STRONG LTE". Włączali mi "bezpieczny internet" dzień przed odnawianiem pakietu. 3 złote zjeżdżało wtedy z konta.

  • 0

    106.  2017-03-08 15:25:07

    @105 To jest złodziejstwo. Usługa nie zamawiana w żaden sposób, naliczane bezpodstawnie opłaty. Sprawa jak najbardziej dla UKE i UOKiK, nic tych palantów z T-szamba nie nauczyły kary nałożione przez UOKiK.... No to trzeba to zgłaszać i niech ich karają dalej. Aż ich odpływ klientów wykończy i pójdą stąd ze swoją polityką zacj=hłannego cwaniackiego marketingu.

  • 1

    107. ~aga  2017-03-10 23:35:07  host: public-gprs394209.centertel.pl

    2 tyg. włączają LTE i pakiet 25/10 i nie mogą.. buta PORAŻAJĄCA tej sieci... nic nikt nie może... PS. jak rejestrujecie kartę NIE wpisują PESELU abyście nie uciekli :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-10-211.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.