DAJ CYNK

Wyniki T-Mobile Polska po 4Q2017

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Na koniec 2017 roku T-Mobile miał 10,454 mln aktywnych kart SIM. 6,921 mln z nich stanowiły oferty abonamentowe, a 3,533 mln oferty na kartę.



Na koniec 2017 roku T-Mobile miał 10,454 mln aktywnych kart SIM. 6,921 mln z nich stanowiły oferty abonamentowe, a 3,533 mln oferty na kartę.

Baza klientów abonamentowych wzrosła w IV kwartale roku wzrosła o 124 tys. i był to kolejny kwartał z rzędu z dodatnim wynikiem (w skali roku wzrost wyniósł 309 tys.). Niewielki wzrost zaliczyła także baza klientów na kartę (o 33 tys.), zatem przesiew związany z obowiązkiem rejestracji kart SIM dobiegł końca. Jednocześnie wzrósł w ujęciu rocznym średni przychód z klienta na kartę - z 10 do prawie 13 zł.

Przychody T-Mobile w IV kwartale 2017 roku wyniosły 1,657 mld zł (spadek o 3,8% rok do roku). Skorygowana EBITDA wyniosła tylko 450 mln zł (599 mln zł przed rokiem i 375 mln zł w III kwartale), a marża EBITDA osiągnęła 27,2% (34,8% przed rokiem i 20,3% przed kwartałem). W całym 2017 roku T-Mobile Polska miał 6,422 mld zł przychodu (6,491 mld w 2016 roku), skorygowana EBITDA wyniosła 1,782 mld zł (2,1 mld zł rok wcześniej), a marża EBITDA 27,7% (32,4% w 2016 roku).

W 2017 roku T-Mobile Polska istotnie zwiększył zatrudnienie w obsłudze klienta i sprzedaży, co jest odzwierciedlone w wyższych kosztach pośrednich Spółki w porównaniu do 2016 roku. Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA w 2017 roku są również trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich.

T-Mobile Polska stale inwestuje w infrastrukturę oraz rozbudowuje swoją sieć. W 2017 roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 827 do 10 217, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 621 i na koniec roku wynosiła 5 593. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T-Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu, T-Mobile Polska wdraża nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE była dostępna na koniec roku na ponad 3,9 tysiącu stacji bazowych docierając do 43,3% populacji Polski.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q16

6,518 mln

5,303 mln

11,821 mln

2Q16

6,516 mln

5,119 mln

11,635 mln

3Q16

6,541 mln

4,680 mln

11,221 mln

4Q16

6,612 mln

4,022 mln

10,634 mln

1Q17

6,696 mln

3,533 mln

10,229mln

2Q17

6,741 mln

3,510 mln

10,251 mln

3Q17

6,797 mln

3,500 mln

10,297 mln

4Q17

6,921 mln

3,533 mln

10,454 mln



Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q16

1,649 mld zł

524,8 mln zł

31,7%

2Q16

1,499 mld zł

437 mln zł

29,2%

3Q16

1,618 mld zł

542 mln zł

33,5%

4Q16

1,687 mld zł

586,716 mln zł

34,8%

1Q17

1,572 mld zł

431 mln zł

27,5%

2Q17

1,594 mld zł

525 mln zł

32,9%

3Q17

1,600 mld zł

375 mln zł

20,3%

4Q17

1,657 mld zł

450 mln zł

27,2%



Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204

2Q16

334

213

3Q16

327

215

4Q16

338

232

1Q17

340

246

2Q17

330

248

3Q17

340

258

4Q17

356

269



Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%

2Q16

39,33 zł

8,74 zł

26,22 zł

46%

3Q16

43,38 zł

8,68 zł

30,37 zł

42%

4Q16

47,10 zł

8,56 zł

34,26 zł

42%

1Q17

42,10 zł

8,42 zł

29,47 zł

47%

2Q17

42,56 zł

12,76 zł

29,79 zł

48%

3Q17

39,04 zł

13,01 zł

30,37 zł

48%

4Q17

42,60 zł

12,78 zł

29,82 zł

50%



Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł

2Q16

118,00 zł

4,37 zł

26,22 zł

0 zł

3Q16

69,41 zł

4,34 zł

26,03 zł

-4,34 zł

4Q16

64,24 zł

17,13 zł

42,82 zł

55,67 zł

1Q17

50,53 zł

8,42 zł

29,47 zł

- 12,63 zł

2Q17

12,77 zł

8,51 zł

8,51 zł

- 21,28 zł

3Q17

39,04 zł

13,01 zł

21,69 zł

- 26,03 zł

4Q17

12,78 zł

12,78 zł

12,78 zł

- 51,12 zł

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: T-Mobile, wł