Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 4Q2014

Wyniki T-Mobile Polska po 4Q2014

LuiN 26 Lutego 2015 08:00

11 0

Baza klientów T-Mobile na koniec 2014 roku wyniosła 15,702 mln, co oznacza spadek względem III kwartału o 26 tys. i wzrost o 139 tys. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.



Liczba aktywacji postpaid po IV kwartale wyniosła 6,823 mln, co w stosunku do III kwartału dało spadek 68 tys. Baza prepaid urosła względem poprzedniego kwartału o 41 tys. do 8,878 mln. W skali całego roku liczba klientów kontraktowych spadła o 226 tys., natomiast baza kart prepaid urosła o 364 tys.




Przychody w IV kwartale wyniosły 1,628 mld zł, o 8 mln więcej niż w III kwartale. EBITDA wyniosła 648,7 mln zł, a marża EBITDA 39,8%. W całym 2014 roku sprzedaż wyniosła 6,244 mld zł (spadek o 6,1%), EBITDA 2,423 mld zł (spadek o 3,8%), a marża EBITDA 38,8% (wzrost o 0,9 pp).

Zasięg szybkiego Internetu w technologii UMTS zwiększył się w T-Mobile w 2014 roku dwukrotnie, a pojemność sieci czterokrotnie i obejmuje 99,3% populacji kraju. Obecnie T-Mobile sukcesywnie zwiększa pokrycie kraju technologią LTE 4G, która jest aktualnie dostępna dla ponad 60% populacji kraju.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln

4Q13

7,049 mln

8,514 mln

15,563 mln

1Q14

6,989 mln

8,759 mln

15,748 mln

2Q14

6,930 mln

8,745 mln

15,675 mln

3Q14

6,891 mln

8,837 mln

15,728 mln

4Q14

6,823 mln

8,878 mln

15,702 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%

4Q13

1,675 mld zł

699 mln zł

41,8%

1Q14

1,465 mld zł

560,9 mln zł

38,3%

2Q14

1,522 mld zł

587,8 mln zł

38,6%

3Q14

1,620 mld zł

624 mln zł

38,5%

4Q14

1,628 mld zł

648,7 mln zł

39,8%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł

4Q13

205 zł

4 zł

50 zł

46 zł

1Q14

301 zł

13 zł

75 zł

75 zł

2Q14

138 zł

8 zł

29 zł

108 zł

3Q14

197 zł

4 zł

38 zł

83 zł

4Q14

92 zł

8 zł

21 zł

8 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128

4Q13

245

131

1Q14

249

131

2Q14

264

138

3Q14

275

142

4Q14

289

148


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%

4Q13

54 zł

4 zł

25 zł

38%

1Q14

46 zł

8 zł

25 zł

37%

2Q14

46 zł

8 zł

25 zł

36%

3Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

4Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | wyniki

w sumie: 39
  • 4

    21. ~Marcin  2015-02-26 12:59:40  host: 178.181.156.164.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ciekawe ile jest "wydmuszek" w tych 8,878 mln prepaidów?

  • -3

    23.  2015-02-26 13:11:49

    21 - biorąc pod uwagę znaczącą różnicę w AUBU prepaid Ery i innych (dwukrotna różnica - w Erze ok. 2/3 godziny na głowę wychodzi), pustych, w sensie nieużywanych, kart jest mnóstwo ;-)

  • -3

    24.  2015-02-26 13:15:22

    Myślę, ze Era ma o kilka milionów zawyżoną ilość "aktywnych" kart prepaid ;-)

  • -3

    25.  2015-02-26 13:16:40

    No chyba, że mają naprawdę opłacalną ofertę dla mało dzwoniących - roczną ważność konta za darmo czy coś - że ludzie przenoszą numery na przechowanie... Albo coś ;-)

  • 0

    26. ~Marcin  2015-02-26 13:37:58  host: 178.181.156.164.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @25 bezlitosny jesteś dla nich ;-)

  • 4

    28. ~Calm7  2015-02-26 13:48:05  host: n09-06-01.opera-mini.net

    wlo. Widziałeś wczoraj w wiadomościach jaką wydajność ma osiągać skarbówka? I jakie mają wewnętrzne kary jeśli nie wygniotą z przedsiębiorców odpowiedniej kasy do własnego wora? Myślałem , że śnię, ale niestety nie!

  • 0

    29. ~?????7  2015-02-26 14:03:46  host: cnl201.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla mnie to najgorsza sieć . Życzę im wszystkiego najgorszego.

  • 1

    30.  2015-02-26 15:11:15

    @21 obstawiam, że nie wiele więcej niż jest u innych opków... Każdy operator ma karty na których jest RWK, T-M z tego wyszło wprowadzając opłatę, więc tylko tym którym jest to potrzebne te RWK mają. Orange ma + rok od wysłania darmowego SMS - więc też nabija bazę, Play ma taryfy z RWK po doładowaniu za 5 zł.

  • 0

    31. ~maly  2015-02-26 16:21:54  host: 213.158.218.24.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Chyba coś się dzieje , ma ktoś potwierdzone informacje o roszadach na wyższych stanowiskach ?? Nowa oferta od 2 marca .

  • -1

    32.  2015-02-26 16:24:42

    Horacy - to użytkownicy TT o połowę mniej dzwonią? Jeśli dzwonią tak jak użytkownicy innych sieci, to znaczy, ze TT na świetną ofertę utrzymywania numeru - innego wyjaśnienia nie widzę. Szczególnie, ze AUPU postpaid wcale nie odbiega od AUPU u innych operatorów. No - może jednak w TT mają numery ludzie rzeczywiście mało wymagający - o połowę mniej wymagający niż u pozostałych operatorów? Może być tak, ze TT daje coś więcej niż tylko możliwość dzwonienia? Prestiż? ;-)

  • -2

    33.  2015-02-26 16:26:32

    Wg mnie jednak siedzi tam jakiś nawiedzony menadżer, który uważa, ze ilość kart się w tym biznesie tylko liczy. I wymyśla zasady...

  • -1

    34. ~  2015-02-26 17:22:42  host: 37-128-14-138.adsl.inetia.pl

    Fajnie wygląda porównanie wyniki z P4. W tamtym newsie operator udostępnił danych na 4 wiersze a tutaj disc szczegółowe dane.

  • 2

    35.  2015-02-26 17:57:48

    Oby padli jak najszybciej. Lada miesiąc Orange ich przegoni ;) http://tlp.is/3ij

  • 3

    36.  2015-02-26 18:41:43

    A propos beznadziejnych propozycji: właśnie zadzwonił BOK z propozycją przedłużenia umowy. Oferta dla stałego klienta (abo od 6 lat): no limit z 0,5GB netu, bez telefonu, za jedyne... 40zł netto :)) I jak tu u nich zostać. I jeszcze się wydurniają z umową bez telefonu na 24 miesiące...
    A jak powiedziałem, że to drogo na dzisiejsze standardy, to pani podziękowała i się rozłączyła. Jakbym ja tak stałych klientów traktował w swojej firmie, to już bym dawno bezrobotny był.

  • 0

    37. ~amigo  2015-02-26 19:39:22  host: host-89-230-34-215.dynamic.mm.pl

    Ciekawe jaki jest maksymalny próg zejścia z ceny po, którym już nie da się zejść czy to będzie te 19 zł za no-limit rozmowy i sms bez interentu czy jeszcze mniej się da powiedzmy 15 zł/

  • 1

    38. ~kurka matka  2015-02-26 22:28:01  host: 89-76-20-150.dynamic.chello.pl

    marża EBITDA spółki poprawiła się i wyniosła 38,8 proc za 2014...
    zasługa wszystkich dilerów i ich 'przeterminowanych magazynów'
    http://tlp.is/5j3

  • 1

    39.  2015-02-27 10:44:06

    Ciekawe co na to Pan były już szeful Rakovski, który tak trąbił o zwiększaniu przychodu. Powoli T-Mobile zaczyna się staczać i to widać gołym okiem. Najpierw numer z Jump, teraz z Roamingiem. Do końca roku post-paid zjedzie im do nieznacznie ponad 6 milionów, dopiero wtedy obudzą się z mokrymi gaciami.
    Brawa też dla osób odpowiedzialnych za utrzymanie klienta. Koszt jest wielokrotnie niższy, ale przecież zdobyty klient = złowiony jeleń. Przedstawić ochłapy, a potem rzucać słuchawką, kiedy klient miażdży ofertami konkurencji. BRAWO haha

  • 0

    40. ~amigo  2015-02-27 16:03:20  host: host-89-230-34-215.dynamic.mm.pl

    U mnie w terenie to najwięcej klientów było od dawna pod Erą ponieważ jako pierwsi tu zadebiutowali dopiero potem Plus, a na końcu Centrertel potem Idea i co ciekawe wiele osób mając Erę nie chce zmieniać na inny mimo, że taniej jest przykładowo te Virgin Mobile No limit za 29 zł. Dlatego, że mają dużo znajomych w Erze i rodziny też siedzą w Erze więc pokutuje myślenie tych ludzi, że wszyscy dalej siedzą w erze i na przykład sypną za 8- 10 zł 1000 minut do ery i stacjonarne po 18 i ludziska sie cieszą, a defakto nie kumają, że mogliby płacić mniej i mnieć to samo bez ograniczenia godzinowego.

  • 1

    41. ~Boss  2015-03-01 08:43:24  host: c210-180.icpnet.pl

    Niestety Niemcy nie mają za bardzo pomysłu na pozyskanie kolejnych abonentów do sieci, więc chwytają się innych pomysłów, jak na przykład współpraca z Aliorem. Zmiany kolejnych prezesów niestety nic nie dadzą, jeżeli oferta na rynku nie będzie atrakryjna. Oferta JUMP była na początku atrakcyjna. Miałem to szczęście, że akurat kończyła mi się umowa i za 49,99 zł mam no limits na rozmowy i sms oraz paczkę internetu 1GB za 10 zł. Na kartę można znaleźć oczywiscie tańszą ofertę, ale przedłużając umowę dostałem ponadto dobry telefon. Jestem abonentem od 10 lat, najpierw w Erze, poźniej TM. Jeżeli operato nie poprawi swojej oferty, to będzie to raczej moja ostatnia umowa. Poznikały wszelkie programy lojalnościowe. A szkoda, bo bardzo ceniłem sobie w dawnej Erze program Era Premia. Można było za punkty dostać fajne gadźety. Zamówiłem sobie parę kubków Era Premia. A bywały plecaki oraz inne gadżety. Dzisiaj może się ktoś śmiać z takich drobiazgów, ale dla mnie miały one znaczenie. Dzisiaj abonent kończący swoją umowę niestety jest gorzej traktowany, niż ten kto przychodzi po raz pierwszy. Staż w sieci nie ma znaczenia. Jak człowiek nie położy wypowiedzenia na stół, to nie dostanie dobrych warunków.

  • 0

    42. ~Kamil97  2016-02-27 18:45:20  host: 188.146.70.110.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Te minuty na klienta to chyba sobie wygenerowali przez czas oczekiwania na ich cudowne BOA. Śmiech na sali :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-173-253.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet