Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 3Q2017

Wyniki T-Mobile Polska po 3Q2017

LuiN 9 Listopada 2017 09:41

11 5

t mobile logo

Na koniec III kwartału 2017 roku T-Mobile miał 10,297 mln aktywnych kart SIM. 6,797 mln z nich stanowiły oferty abonamentowe, a 3,5 mln oferty na kartę.

Baza klientów abonamentowych wzrosła w II kwartale roku wzrosła o 56 tys. i był to szósty kwartał z rzędu z dodatnim wynikiem (w skali roku wzrost wyniósł 256 tys.). Niewielki spadek zaliczyła baza klientów na kartę (o 10 tys.) i wygląda na to, że przesiew związany z obowiązkiem rejestracji kart SIM powoli dobiega końca. Jednocześnie wzrósł w ujęciu rocznym średni przychód z klienta na kartę - z 10 do 13 zł.

Przychody T-Mobile w III kwartale 2017 roku wyniosły 1,6 mld zł (spadek o 1,2% rok do roku). Skorygowana EBITDA wyniosła tylko 375 mln zł (543 mln zł przed rokiem i 525 mln zł w II kwartale), a marża EBITDA spadła do 30,9% (33,5% przed rokiem i 32,9% przed kwartałem). Jako przyczynę spadku marż T-Mobile podaje głównie regulacje roamingowe (z powodu polityki RLAH wynik EBITDA spadł o 58 mln zł), a także dominację ofert no-limit.

Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T?Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji. W tym roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 550 do blisko 10 tysięcy, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 100 i obecnie przekracza 5 tysięcy.

Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T?Mobile. Technologia Carrier Aggregation LTE jest dostępna na blisko 3,5 tysiąca stacji bazowych docierając do 34% populacji Polski. Dzięki zastosowaniu modulacji QAM256/QAM64 i agregacji 3 nośnych maksymalna prędkość przesyłania danych w sieci T?Mobile wzrosła do 395 Mb/s.




Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q16

6,518 mln

5,303 mln

11,821 mln

2Q16

6,516 mln

5,119 mln

11,635 mln

3Q16

6,541 mln

4,680 mln

11,221 mln

4Q16

6,612 mln

4,022 mln

10,634 mln

1Q17

6,696 mln

3,533 mln

10,229mln

2Q17

6,741 mln

3,510 mln

10,251 mln

3Q17

6,797 mln

3,500 mln

10,297 mln



Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q16

1,649 mld zł

524,8 mln zł

31,7%

2Q16

1,499 mld zł

437 mln zł

29,2%

3Q16

1,618 mld zł

542 mln zł

33,5%

4Q16

1,687 mld zł

586,716 mln zł

34,8%

1Q17

1,572 mld zł

431 mln zł

27,5%

2Q17

1,594 mld zł

525 mln zł

32,9%

3Q17

1,600 mld zł

375 mln zł

20,3%



Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204

2Q16

334

213

3Q16

327

215

4Q16

338

232

1Q17

340

246

2Q17

330

248

3Q17

340

258



Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%

2Q16

39,33 zł

8,74 zł

26,22 zł

46%

3Q16

43,38 zł

8,68 zł

30,37 zł

42%

4Q16

47,10 zł

8,56 zł

34,26 zł

42%

1Q17

42,10 zł

8,42 zł

29,47 zł

47%

2Q17

42,56 zł

12,76 zł

29,79 zł

48%

3Q17

39,04 zł

13,01 zł

30,37 zł

48%



Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł

2Q16

118,00 zł

4,37 zł

26,22 zł

0 zł

3Q16

69,41 zł

4,34 zł

26,03 zł

-4,34 zł

4Q16

64,24 zł

17,13 zł

42,82 zł

55,67 zł

1Q17

50,53 zł

8,42 zł

29,47 zł

12,63 zł

2Q17

12,77 zł

8,51 zł

8,51 zł

21,28 zł

3Q17

39,04 zł

13,01 zł

21,69 zł

- 26,03 zł



Źródło tekstu: DT, wł     

Dodaj do:

Tagi: wyniki | t-mobile | 3q2017

w sumie: 54
  • -2

    37. ~argus  2017-11-09 19:51:44  host: 89-76-249-46.dynamic.chello.pl

    No to widać że klientów kartowych mają gdzieś... 1/3 ilosci niz 2 lata temu. Ładnie zeszli, a ilość abonamentów się niezwiekszyła-pogratulować. Ale taki efekt przekrętów typu ograniczenia prędkości brak innych usług, które są a abonemencie. Gorszy sort klienta to wyczuł i uciekł:)

  • 0

    38. ~skalarek  2017-11-09 19:53:02  host: static-46-238-237-121.awacom.net

    @wlo: Tak teraz jestem w Plusie, przeniesienie było z 6-mcy za 1 zł + 18*69, abonament no-limit i telefon Honor 5X za 130 zeta chyba. Telefon kosztował wtedy ~1150 zł w popularnych sklepach czyli z mojej perspektywy 24 m-ce no limit wynoszą mnie ~200 złotych a telefon i tak był mi potrzebny. Prawdopodobnie dalej przeniosę się do "Niemców" o ile do tego czasu nie popsują oferty dla przenoszących numer albo wybiorę jakiś no-limit bez telefonu u wirtualnych opów ;) Na to że Plus nie chce na mnie wreszcie zarobić - nie liczę, według mnie oferta abo + telefon na raty to kopia najgorszych ofert Orange sprzed kilku lat...

  • 0

    39.  2017-11-09 19:55:39

    38 - nie bardzo mnie obchodzi jaki masz telefon, czy za ile go dostałeś... Sorry ;-)
    Chodzi mi o te 8 miesięcy wcześniej. Naprawdę, wiedząc do kiedy masz umowę, ponad pół roku przed końcem umowy (ze sprzętem na dodatek) zadzwonili z Plusa?

  • 0

    40. ~pabloki  2017-11-09 20:05:02  host: apn-95-41-100-26.dynamic.gprs.plus.pl

    36 frasag nie pomyliłes maila? może literke jedną pomyliles? z tego co wiem to adres jest ok@ a nie cmok@. to od dawna jest tak bo miałem testowy numer w virgin . na mailu został mi zapis ok@.

  • 0

    41.  2017-11-09 20:08:54

    @pabloki: nie wpisywałem adresu wcale. Wysyłałem to z ich strony na KONTAKT- imię nazwisko, mój mail i treść i poleciało. Jeszcze jutro spróbuję zadzwonić bo Kolega na Forum pisze że kilka dni awarię mieli. A jak się nie uda, to wydzwonię ostatnie 13 zł i adios. Dzięki za odzew. :)

  • 0

    42. ~skalarek  2017-11-09 20:42:08  host: static-46-238-237-121.awacom.net

    @wlo: Tak zadzwonili do mnie jakiś tydzień temu a umowa kończy mi się 22.06. Zaproponowali tą "rewelacyjną" ofertę o której wspomniałem (telefon w cenie rynkowej na raty + no-limit za 49 złotych :D ).

  • -1

    43. ~Gość  2017-11-09 22:13:15  host: 89-71-97-51.dynamic.chello.pl

    skalarek - nie daj się podpuścić wlo... Zawsze wie lepiej i szydzi z każdego, kto płaci 1 grosz więcej od niego. Ale to wg zasady "nieważne co, byle o Tobie mówili" - więc pisze co mu tam po zderzeniu dwóch kuleczek przeleje się na palce...

  • 0

    44.  2017-11-09 23:24:24

    @5, Patryk7588 - to data i voice liczone łącznie.

  • 0

    45.  2017-11-10 05:19:47

    Dzięki LuiN.

  • -1

    46.  2017-11-10 23:08:07

    Ciekawe jak na przychodach odbije się rozwód z P4 w przyszłym roku. Zobaczymy czy lepszy wróbel w garści, czy gołąb na dachu, którego dopiero trzeba złapać.

  • 1

    47. ~Zonk  2017-11-11 11:09:54  host: 89-77-8-170.dynamic.chello.pl

    @40 Plus po nich nie płakał, to i TMobile nie będzie. A na końcu jeszcze Orange będzie żałować. Z tego roamingu tylko uzytkownicy Play są zadowoleni. A bez roamingu dawno by Play zostawili w pip.

  • 0

    48.  2017-11-11 13:22:38

    Mi TM po 12 latach abo dał taryfę za 140 zł obniżył po 15 zł na 24 miesiące czyli będę płacił 125 zł w tym wszystko no limit 20 gb Internetu i sony xz premium za 159 zł + 19.90 wysyłka rabat 500 zł na fona bo sprawdziłem kosztuje 659 zł wydaje mi się ok ,wcześniej brałem asusa rog stick i dostałem 5 miechów za 1 zł i modem lte z cat 6 taryfa ultra pełny no-limit bez żadnych lejków

  • 2

    49. ~pakdhsnhd  2017-11-11 13:42:46  host: 89-64-11-12.dynamic.chello.pl

    dlaczego ludzie w poslce sa takimi deklami i wybieraja siec play.dno totalne bez jakosci i zasiegu.juz tmobile kretacz lepszy

  • 0

    50.  2017-11-11 19:16:04

    42 - to powiem szczerze dziwne trochę.
    43 - chyba mnie z kimś innym pomyliłeś?
    Jeśli twierdzisz co twierdzisz, to z którym z moich abonamentów z przedziału 9-39 zł netto porównuję w moich tekstach opłaty innych?

  • 1

    51. ~pabloki  2017-11-11 19:29:35  host: apn-46-76-243-201.dynamic.gprs.plus.pl

    50 a próbowałeś pytać przedstawiciela biznesowego tmobile co może zaoferowac przy migracji? no i które to są "te drugie" dopłaty do RLAH.

  • -1

    52.  2017-11-11 19:40:01

    51 - a po co mam pytać? Już mówiłem co to są te drugie ;-)

  • 1

    53. ~pablloki  2017-11-11 20:51:38  host: apn-46-215-48-138.dynamic.gprs.plus.pl

    52 właśnie nie mówiłeś. powiedziałeś tylko że te drugie. czyli jak zwykle odpowiedź wymijająca byle posty na ilość klepać.

  • 0

    54.  2017-11-12 11:32:44

    53 - podobno doskonale wiesz jakie to są te drugie dopłaty... Po co więc mam przepisywać rozporządzenie?

  • 0

    55. ~pablloki  2017-11-12 12:09:53  host: apn-37-249-74-123.dynamic.gprs.plus.pl

    54 no to teraz już wiem które to są te drugie czyli wymagajace zezwolenia UKE. jednocześnie potwierdza sie to co pisałem o nich wcześniej . wysokośc nie może przekroczyć 16 gr za min itd. czyli stawek maksymalnych stosowanych do dopłat z FUP.

  • 0

    56.  2017-11-12 16:55:16

    55 - rozporządzenie FUP jasno mówi, że maksymalne stawki hurtowe są jednocześnie maksymalnymi stawkami dopłat. Zarówno jednych jak i drugich.
    I wcale nie muszą być takie same w obu przypadkach ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-164-166.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.