Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 3Q2014

Wyniki T-Mobile Polska po 3Q2014

orson_dzi 6 Listopada 2014 09:07

12 2

Baza klientów T-Mobile na koniec II kwartału 2014 roku wyniosła 15,728 mln, co oznacza wzrost względem poprzedniego kwartału o 53 tys i wzrost o 61 tys. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.



Liczba aktywacji postpaid po III kwartale wyniosła 6,891 mln, co w stosunku do II kwartału dało spadek o 39 tys. Baza prepaid urosła względem poprzedniego kwartału o 92 tys. do 8,837 mln.




Przychody w III kwartale wyniosły 1,620 mld zł, o 97,9 mln więcej niż w II kwartale. EBITDA wyniosła 624 mln zł, a marża EBITDA 38,5%.

W trzecim kwartale T-Mobile Polska zakończył modernizację swojej sieci, dzięki czemu zasięg UMTS wewnątrz budynków zwiększył się ponad dwukrotnie i obecnie obejmuje 89% populacji kraju, a poza budynkami do 99,3%. T-Mobile sukcesywnie zwiększa też pokrycie kraju technologią LTE 4G, która jest aktualnie dostępna dla ponad 58% populacji.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln

4Q13

7,049 mln

8,514 mln

15,563 mln

1Q14

6,989 mln

8,759 mln

15,748 mln

2Q14

6,930 mln

8,745 mln

15,675 mln

3Q14

6,891 mln

8,837 mln

15,728 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%

4Q13

1,675 mld zł

699 mln zł

41,8%

1Q14

1,465 mld zł

560,9 mln zł

38,3%

2Q14

1,522 mld zł

587,8 mln zł

38,6%

3Q14

1,620 mld zł

624 mln zł

38,5%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł

4Q13

205 zł

4 zł

50 zł

46 zł

1Q14

301 zł

13 zł

75 zł

75 zł

2Q14

138 zł

8 zł

29 zł

108 zł

3Q14

197 zł

4 zł

38 zł

83 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128

4Q13

245

131

1Q14

249

131

2Q14

264

138

3Q14

275

142


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%

4Q13

54 zł

4 zł

25 zł

38%

1Q14

46 zł

8 zł

25 zł

37%

2Q14

46 zł

8 zł

25 zł

36%

3Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: 3q2014 | t-mobile

w sumie: 25
  • 2

    6. ~roman  2014-11-06 11:06:57  host: 185.13.106.73

    No blagam t-m w prosty sposob "tuszuje" swoje niepowodzenie na rynku rozdawaniem wciaz nowych prepaidow, co w prosty sposob umozliwia im ukrycie spadku real users, ponadto stare karty prepaidowe nie sa wylaczane stad to nadymanie statystyk, potwierdza to gwaltowny spadek kosztu pozyskania klienta do 4 zl (?).

  • 3

    7. ~  2014-11-06 11:08:50  host: 77-253-6-91.adsl.inetia.pl

    To jakies brednie. Ludzie od nich uciekaja na wysicigi, stad wymiana kierownictwa.

  • -4

    8.  2014-11-06 11:19:15

    @7 i może jeszcze powiesz, że ucieczka 40 tyś osób jest hmm zakłamana, a w poprzednim uciekło 60 tyś i było dobrze? Teraz bo była wprowadzona akcja "daj piątaka" powinno więcej osób uciec? I to cię boli? Że jednak nie było tak jak myślałeś? Wymiana kierownictwa... Taa, kontrakt podpisany na określony czas, i akurat bo coś i że ma odejść? Proszę Cię...

  • 0

    9.  2014-11-06 11:31:02

    http://tlp.is/3ij

  • 4

    10. ~  2014-11-06 11:42:08  host: 77-253-6-91.adsl.inetia.pl

    @Horacy Kierownictwo zostalo wylane w trybie natychmiastowym 2 miesiace WCZESNIEJ niz kontrakt zakladal - a Ty mi bredziesz o "kontraktach"?! Tak - zwalniaja go na pewno za dobre wyniki - tak sobie tlumacz. Akcja "daj piataka" to byla masakra na infolinii, nigdy czegos takiego nie bylo, ludzie przenosili cale rodziny do konkurencji - a Ty mi tu bredzisz, ze to norma? I jeszcze chcesz mi wmowic, ze w takiej sytuacji rosna przychody jak w tym artykule? Papier wszystko zniesie. Wez wazelniarzu sobie na wstrzymanie.

  • 1

    11.  2014-11-06 11:49:54

    A ja do mojego ulubionego, nie publikowanego wskaźnika jak zwykle się przyczepię... Co prawda aż o ok. 10 sekund wzrosło AUPU w prepaidzie, ale ciągle jest to poniżej 40 minut! Mniej niż połowa tego co w konkurencyjnych sieciach prepaidowcy wydzwaniają (też zapewne przy zawyżonej ilości kart) ;-)

  • 0

    12.  2014-11-06 11:51:18

    No ale użytkownicy ciągle są zadowoleni, jak widać. Pewnie - każdy operator ma swoje (przepraszam) plusy i minusy ;-)

  • -2

    13. ~pabloki  2014-11-06 13:28:39  host: 213.158.221.11

    wyniki nie są złe. w newsie o mnp widać było że akcja 5 zł w tmobile nie odbiła się zbyt szerokim echem( także jestem zaskoczony tak małą skalą) , właściwie to prawie sie nie odbiła. wyniki dobre. przychody na klienta spadaja bo ceny usług spadaja, rośnie zysk z niegłosowych, koszty pozyskania maleją( prognozuję następną skokową na 3-4Q 15) , koszt utrzymania także. nie ma sie do czego przyczepić. myśle że rakovski zmieniony bo t mobile NIE JEST nr 1.

    @6 a co ma ilość kart sim do kasy kasy kasy?????

  • 1

    14. ~  2014-11-06 13:52:19  host: aeqr139.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~13 dużo szumu w sieci nie oznacza realnych decyzji, widać to kolejny raz jak na dłoni, co do wyników to po 4 kwartale okaże się czy jest trwałe odwrócenie trendów, ale póki co wygląda to nieźle.

  • -2

    15. ~pabloki  2014-11-06 17:54:27  host: 213.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    świetnią ludzie mają zdolnośc czytania ze zrozumieniem na telepolis. ja pisze wyniki t mobile nie są złe i że mała skala odej ść za piątka a #14 pisze to samo innymi słowami ... a oceny różne. to mi sie podoba w tym kraju cebulowym. to tak logicznie i merytorycznie.

  • -1

    16. ~Kuba  2014-11-07 04:17:33  host: public-gprs516433.centertel.pl

    Teraz kolej na prepaid a później we wrześniu 2015 kolejne zmiany oj będzie się działo kolejna rewolucja w TM ;-)

  • 2

    17.  2014-11-07 08:44:01

    Uwaga Uwaga! T-Mobile może jeszcze nie odliczać uciekinierów daj 5pln. Moja umowa poszła do nieba 27 sierpnia a do dzisiaj co miesiąc na fakturze mam dane tego nr że kwota abo 0 minut zero i tak dalej!!!

  • 1

    18. ~pabloki  2014-11-07 13:48:12  host: 213.158.218.88.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @17 lepiej sprawdź czy nie zawiesili kontraktu bo tak byc nie powinno., chyba że była to umowa z telefonem to tak będzie do czasu ostatniej raty za telefon.

  • 0

    19. ~Kuba  2014-11-07 14:43:01  host: public-gprs516916.centertel.pl

    Ciekawe czy będziecie zadowoleni Ci co mają umowy z TM jak wam wypowie umowyi da wam wybór ,kolejne zmiany wrzesień 2015.

  • -1

    20. ~pabloki  2014-11-07 14:47:44  host: 213.158.218.88.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @19 robisz konkurencje dla wróżbity macieja czy jak? niech wypowiada te umowy zawsze można uciec na troche a potem wrócić na lepsze warunki jako klient z ulicy.

  • 0

    21. ~Czaba  2014-11-08 08:52:40  host: staticline-31-183-111-149.toya.net.pl

    1. ~Pascal. Do statystyk nie są brane pod uwagę karty wypuszczone "w Polskę" tylko karty aktywowane.
    6. ~Roman. Karty sim są wyłączane po 6 msc od stracenia daty ważności na połączenia.
    10. Nie tylko telekomunikacja zaważyła o zwolnieniu zarządu

  • 1

    22. ~Slaw  2014-11-08 08:55:51  host: user-94-254-129-13.play-internet.pl

    Akcja "daj piątaka" na pewno się nie zakończyła w 3Q2014. Sam przeniosłem 3 numery(a właściwie 4, bo jeszcze domowy), ale aktywacja w innej sieci zrealizowana była zgodnie z terminami rozliczeniowymi - 8 i 17 październik - a to już 3Q2014.

  • 1

    23. ~Punk  2014-11-08 14:10:01  host: apn-46-76-29-250.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja znam osobę którą tam wmanewrowali że zamiast płacić im o 5 zł więcej lub zrezygnować, a tego mu nie mówili nagadali mu o nielimitowanych za 50 zł i się chłop napalił i teraz zamiast płacić im 45 zł po podwyżce płaci im 50 zł i tak jeszcze chyba z pól roku mu zostało.
    A że sporo T-Mobile ma starszych ludzi to łatwo jest im nimi manipulować i przekonywać na nowe taryfy bez opcji wypowiedzenia umowy.
    Ale jak ktoś przejrzy na oczy to na pewno pod koniec abonamentu im te osoby uciekną.

  • 0

    24. ~luzakos  2014-11-13 00:57:41  host: subs-83.142.197.124.metrointernet.pl

    A jak dla mnie to prezes Rakowski i dyrektor Bors zrobili dobrą robotę, czyli pozbyli się inteligentnych klientów którzy umieją liczyć i nie dają się doić (dają mały zysk bo nie kupują telefonów) co widać brakiem dobrych ofert "only SIM", a nastawili się na klientów którzy lubią być dojeni (płacić tyle kasy za nowoczesne smartphony i mieć pakiet internetu 250 MB za co u konkurencji dostaliby 2GB internetu) i mają problemy z podstawami matematyki, których w Polsce nie brakuje jak widać po wynikach T-Mobile za 3Q2014. Naprawdę dobra robota na koniec pracy!

  • 0

    25. ~luzny88  2014-11-13 12:42:41  host: 89-74-222-242.dynamic.chello.pl

    Troche was nie kumam, ale czy jak mam taryfe rodzina a teraz jest jump i bede mnie zmuszac na jumpa a ja sie niezgodze to moge wypowiedziec umowe?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-171-35.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet