Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 3Q2013

Wyniki T-Mobile Polska po 3Q2013

LuiN 7 Listopada 2013 08:41

12 4

Baza wszystkich klientów T-Mobile na koniec września 2013 roku wyniosła 15,667 mln co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 302 tys.

Liczba aktywacji postpaid wzrosła w skali roku o 112 tys., a w stosunku do poprzedniego kwartału o 24 tys., uzyskując poziom 7,062 mln. Baza prepaid skurczyła się względem poprzedniego kwartału o 326 tys. do 8,605 mln, w ujęciu rocznym spadek wyniósł o 20 tys. aktywnych kart SIM.

Przychody spadły o 4,6% w stosunku do III kwartału 2012 roku i osiągnęły 1,665 mld zł (względem II kwartału 2013 roku spadek wyniósł 2,5%). EBITDA wyniosła 616 mln zł, co stanowi wzrost o 4,1% w skali roku. Spadła marża EBITDA, osiągając poziom 37% w porównaniu z 37,9% przed rokiem, jednak w stosunku do II kwartału był to wzrost o 1 punkt procentowy.




W III kwartale liczba aktywacji dostępu do Internetu wzrosła o 43 tys. i na koniec września spółka obsługiwała 1,143 mln tego typu kart SIM (wzrost bazy w skali roku o 27%). T-Mobile ma największą w Polsce bazę klientów mobilnego Internetu. W zasięgu sieci UMTS operatora znajduje się 92% populacji kraju.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%


Źródło tekstu: T-Mobile, wł     

Dodaj do:

Tagi: 3q2013 | t-mobile | wyniki

w sumie: 66
  • -2

    53. ~  2013-11-08 07:52:58  host: n11-09-05.opera-mini.net

    Według moich obserwacji Play na najwięcej prefiksów T-mobilowych, i chyba na ich więcej niż własnych macierzystych.

  • -3

    54. ~  2013-11-08 08:50:07  host: n12-05-06.opera-mini.net

    @53 ma

  • -1

    56. ~  2013-11-08 23:58:05  host: n11-06-04.opera-mini.net

    jednak ludzie mają krótką pamiętać,co tam że T dawało gorsze warunki,że Play ruszył rynek, wrócić do T i dać się dalej dymać

  • 0

    57.  2013-11-09 12:06:04

    55 - na poziomie 30 pln w play trudno jest mówić o ilości minut . Może zanim zacznie się pisać posty sponsorowane warto byłoby najpierw co nieco poczytać ?

  • 2

    58. ~  2013-11-09 15:48:05  host: CMPC-089-239-088-092.CNet.Gawex.PL

    @ 55, Słuchaj mądralo, za 29 zł w Play miałem Long Play 49 i 340 minut do wszystkich, w T mam za 30 zł. 750 minut do wszystkich wymienne na sms/MMS/minuty na stac w UE i 1000 minut do T i stacjonarnych w wieczory i weekendy, więc zakładam że jesteś jakimś fanem mini max czy jak to zwał i co miesiąc latasz po zdrapkę do kiosku.Spróbuj trochę poużywać swojego playa w podróży czy to samochodem czy pociągiem,ciągłe rwanie połączeń, skakanie z Plusa na Orange albo Play, teraz jeszcze doszedł T, miałem Playa przez rok i jednak wiem jaka jest różnica między T a Play .Podsumowując uważam że to Play dyma wszystkich swoich użytkowników wciskając im swoje 4G oraz LTE i inne pierdy a prawda jest taka że GSM tam ledwo hula. Tyle w tym temacie.

  • -1

    59. ~  2013-11-09 18:54:34  host: CMPC-089-239-088-092.CNet.Gawex.PL

    Zapomniałem dodać że w nowej ofercie Play Formuła 4.0 aby mieć no limit trzeba zapłacić 29,99 za rozmowy + 10 zł za nielimitowane sms. Wychodzi tyle samo co no limit w T-Mobile, tyle że w T darmowe są połączenia na numery stacjonarne a w Play 29 gr. za minutę. I co jest lepsze?

  • 0

    60. ~marcin..  2013-11-09 20:27:48  host: ip-46-21-214-244.nette.pl

    To ja wam coś opowiem. Tmobile to moloch ale można z nim walczyć. Rok temu przeniosłem tam numer z innej sieci. Przywalili mi umowę na 31 mies zamiast na 24, co dziwne z racji że nowy klient w myśl prawa telekomunikacyjnego i dyrektyw może mieć umowę na max 24 mies. Więc napisałem do nich. Oczywiście wszystkie odpowiedzi na nie. A że nie lubię jak ktoś mnie dyma, zgłosiłem sprawę do uke i uokik. I co? wygrałem,umowa została skrócona do 24 mies. Więc walczcie i nie dawajcie się zrobić.

  • 0

    61.  2013-11-09 21:01:14

    No cóż, T-Mobile ostatnio mnie trochę rozdrażniło. Najpierw nie można było odpalić SD w sieci za 10 zł. Problem ustąpił dopiero dzisiaj, po tygodniu. Druga sprawa, to cholerne Networks i ich pseudomodernizacja sieci. Jeśli ma ona polegać na zmniejszaniu zasięgu, czy wręcz jego zanikowi, to dziękuję bardzo za takie unowocześnianie. Ogólnie rzecz biorąc dawna solidność i pewność tej firmy została ostatnio w moich oczach nadwyrężona. Oby były to tylko przejściowe kłopoty.

  • -1

    62. ~  2013-11-09 21:01:40  host: public-gprs574541.centertel.pl

    @52 Nie wszyscy lubią sekty i subkultury, więc do pleja nie przejdą.

  • 1

    63.  2013-11-09 21:12:01

    Sęk w tym, że coraz trudniej znaleźć dobrego operatora oferującego przystępnie swoje usługi w przyzwoitej cenie. Z przykrością muszę to powiedzieć, że to "zasługa" Playa, który wciąż udowadnia, że można objechać na bylejakości. A inni biorą z P4 przykład, zamiast walczyć właśnie jakością.

  • -2

    64.  2013-11-09 22:56:55

    toms - Play popsuł rynek na samym początku... Cokolwiek ktokolwiek powie - popsuł... Co z tego, że dali miliony minut za niewielkie pieniądze, skoro są one nieefektywnie wykorzystywane? Który operaot dzisiaj ma w bieżącej ofercie przechodzenie niewykorzystanych pakietów na kolejny miesiąc nie mówiąc o 2, 3 czy 6 miesiącach? I sikają po nogach, że z 29 zł mają nielimitowane, podczas gdy wykorzystują raptem 2 godziny, które można mieć znacznie taniej niż za 29 złotych ;-) Taki naród. Na głupotę lekarstwa nie ma ;-)

  • 0

    65. ~Abonent telefonii stacjonarnej  2013-11-09 23:11:03  host: host-89-230-145-2.inowroclaw.mm.pl

    Kilka lat temu przeniosłem swój numer telefonu stacjonarnego z TP S.A. do Ery. Obecnie ten numer mam w ofercie łączonej (telewizja, internet i telefon stacjonarny) u operatora kablowego. Jednak po upływie czasu promocji (bardzo korzystnej cenowo) numer stacjonarny przeniosę z powrotem do dawnej Ery, czyli T-Mobile. Porównując cenniki telefonii stacjonarnej największych operatorów doszedłem do wniosku, że oferta T-Mobile jest najlepsza.

  • 2

    66.  2013-11-10 00:01:35

    Każdy operator - w najmniejszym stopniu Plus - umożliwia przedłużanie niewykorzystanych pakietów po upływie 30 dni. Oczywiście w prepaidzie. ;-) Tak, na głupotę niektórych abonamentowców płacących krocie ( nic mi do ich wydatków ) i narzekających na przepadek środków, rzeczywiście nie ma lekarstwa. Oczywiście, szanujemy ich. ;-) Tylko po co po raz enty powtarzają tutaj swoje mądrości? Wszyscy znamy je na pamięć i absolutnie niczego nowego do tematu nie wnoszą. Jak długo jeszcze będziemy zmuszeni się o nie potykać, wrrr???

  • -1

    67. ~  2013-11-10 07:15:22  host: n06-06-06.opera-mini.net

    Era strzeliła sobie w stopę zmieniając rozpoznawalną markę Era, na nieznaną nikomu markę T-Mobile.

  • 0

    68. ~  2013-11-11 02:56:08  host: n12-02-01.opera-mini.net

    64,jakim prawem oceniasz jak kto wykorzystuje no limit skoro nie masz dostępu do billingów sieci i tak naprawdę nie możesz tego stwierdzić ? ja mam no limit bo wykorzystuję od 500 minut wzwyż więc mi nie bredź że wykorzystuję tylko 120 minut,przechodzenie minit na kolejny miesiąc miało sens w czasach kiedy ludzie płacili za minutę 1,5 zł, a dla ludzi jak ja przechodzenie minut to była fikcja bo zawsze wykorzystywałem minuty i nawet je przekraczałem więc co niby miałoby mi przechodzić ? dla mnie to była fikcja,w czasach kiedy jest no limit za 29 zł,kiedy minuta kosztuje 0,19 gr,0,29 gr, 13 gr to przechodnie minut nie jest tak ważne,a co do jakości to długie lata Orange miało najgorszy zasięg i jakoś to ludziom specjalnie nie przeszkadzało kiedy zamiast Plusa czy Ery wybierali Orange,dziś też Orange ma do kitu jakość rozmów głosowych i rozłączanie połączenia netowego,zamrażanie transferu,więc nie narzekaj tak na Play bo choć w roamingu krajowym w trudnyh terenach to słyszalność jest lepsza niż w Orange,jak piszemy o bylejakości to symbolem bylejakości jest O

  • 0

    69. ~  2013-11-11 03:03:16  host: n12-02-01.opera-mini.net

    67,właśnie odkąd Era zmienła się w T-,Mobile to ta sieć zaczęła mieć lepsze oferty i salony bardziej poważne niż za czasów Ery,nawet zasięg poprawiają

  • -1

    70.  2013-11-12 17:56:38

    toms - ja problemu przepadających środków akurat nie mam... To nie jest mój problem. Natomiast jest to problem wielu ludzi korzystających z abonamentu. Ponieważ nie wszyscy maja prepaid, pisze o tym - Ty czytać nie musisz, a tym bardziej odpowiadać czy nawet komentować ;-) Tak trudno się powstrzymać?? 68 - a ja o Tobie mówię? Ty napisałeś, ze 500 minut min. wykorzystujesz. Inni nie piszą, ale są tak aktywnymi, że średnie pół godziny jak się okazuje wydzwaniają ;-) Bo skąd niby ta średnia z Twoich 500 i 300, 200 albo nawet 100 pozostałych? Policz, ilu takim co minutę co 3 dni wydzwonią podnosisz średnią do tych trzydziestu paru minut? No limit za 29 zł jakoś nie jest popularny ciągle... Dlaczego? Bo za 19,90 jest 120 minut i więcej bez problemu, co wystarcza przeciętnemu użytkownikowi.

  • 0

    71.  2013-11-12 19:30:45

    Sam o sobie stanowię i nie będzie mi tu żaden pseudojajogłowy filozof mówił co mam czytać , a co nie, na co odpowiadać a co pomijać. A jak czytam, że Play popsuł rynek... nóż się w kieszeni otwiera na takie bzdury czytane po raz enty. Idąc tym tropem to jeszcze bardziej popsuła rynek Heyah, wprowadzając prekusorsko sekundowe naliczanie. I biedni operatorzy muszą się teraz męczyć. ;-)

  • -2

    72.  2013-11-13 09:44:40

    Wyjmij ten nóż, żebyś sobie przyrodzenia nie uszkodził w takim razie... Porównanie do wprowadzenia sekundowego taktowania (za darmo, bo już wcześniej było) dowodzi, że nie z filozofii masz słabą notę chyba, albo za nisko schodzisz z przemyśleniami ;-)

  • -2

    73.  2013-11-13 12:20:43

    A co do wskazywania co masz czytać albo na co odpowiadać... Zadziwiające to jest, że nic nie znaczące teksty, głupie nawet, są na tyle godne uwagi, że nie jesteś w stanie zrezygnować z czytania i komentowania ich ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.