Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 2Q2016

Wyniki T-Mobile Polska po 2Q2016

LuiN 11 Sierpnia 2016 08:08

8 6

Po II kwartale 2016 roku T-Mobile Polska miał 11,635 mln aktywnych kart SIM. To kolejny już kwartalny spadek - tym razem o 186 tys. w porównaniu z I kwartałem.



Zdecydowana większość klientów, których stracił T-Mobile, to użytkownicy prepaidów - 184 tys. Baza klientów abonamentowych skurczyła się w tym czasie o 2 tys. kart SIM i można powiedzieć, że operator powoli odzyskuje kontrolę nad tym segmentem.

Przychody T-Mobile Polska po II kwartale 2016 roku wyniosły 1,499 mld zł. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł z kolei 537 mln zł. Oznacza to spadek przychodów względem I kwartału o 9,1%, a w skali roku o 4,8%. Z kolei zysk EBIDTA spadł o 16,6% kwartalnie i o 26,3% w ujęciu rocznym.

Co warto zauważyć, średni koszt utrzymania klienta wyniósł w II kwartale 0 zł. Ponownie spadł też koszt pozyskania klienta - w przypadku abonamentów wyniósł on 118 zł, podczas gdy jeszcze przed rokiem wynosił 265,7 zł. T-Mobile coraz więcej zarabia na usługach niegłosowych, w II kwartale stanowiły one już 46% przychodu.




Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln

4Q13

7,049 mln

8,514 mln

15,563 mln

1Q14

6,989 mln

8,759 mln

15,748 mln

2Q14

6,930 mln

8,745 mln

15,675 mln

3Q14

6,891 mln

8,837 mln

15,728 mln

4Q14

6,823 mln

8,878 mln

15,702 mln

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q16

6,518 mln

5,303 mln

11,821 mln

2Q16

6,516 mln

5,119 mln

11,635 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%

4Q13

1,675 mld zł

699 mln zł

41,8%

1Q14

1,465 mld zł

560,9 mln zł

38,3%

2Q14

1,522 mld zł

587,8 mln zł

38,6%

3Q14

1,620 mld zł

624 mln zł

38,5%

4Q14

1,628 mld zł

648,7 mln zł

39,8%

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q16

1,649 mld zł

524,8 mln zł

31,7%

2Q16

1,499 mld zł

437 mln zł

29,2%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł

4Q13

205 zł

4 zł

50 zł

46 zł

1Q14

301 zł

13 zł

75 zł

75 zł

2Q14

138 zł

8 zł

29 zł

108 zł

3Q14

197 zł

4 zł

38 zł

83 zł

4Q14

92 zł

8 zł

21 zł

8 zł

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł

2Q16

118,00 zł

4,37 zł

26,22 zł

0 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128

4Q13

245

131

1Q14

249

131

2Q14

264

138

3Q14

275

142

4Q14

289

148

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204

2Q16

334

213


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%

4Q13

54 zł

4 zł

25 zł

38%

1Q14

46 zł

8 zł

25 zł

37%

2Q14

46 zł

8 zł

25 zł

36%

3Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

4Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%

2Q16

39,33 zł

8,74 zł

26,22 zł

46%


Co ciekawe, T-Mobile Polska chwali się w komunikacie, że ten niewielki spadek bazy klientów abonamentowych jest jednocześnie najlepszym rezultatem pod względem ich pozyskiwania od IV kwartału 2013 roku.

W pierwszym półroczu T-Mobile Polska istotnie zwiększył swoją aktywność komunikacyjną zarówno w zakresie działań wizerunkowych jak i promocyjnych. Udział nakładów reklamowych spółki w prasie, radiu i TV na tle wydatków branży telekomunikacyjnej wyniósł 24%, co w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku stanowi wzrost o 6 p.p.

T-Mobile Polska odnotowuje stały wzrost konsumpcji danych przez klientów, co jest widoczne zwłaszcza w wykorzystaniu technologii LTE. W porównaniu do ubiegłego roku ilość wszystkich danych przetransferowanych w sieci T-Mobile wzrosła o 106% - w technologii UMTS przesłano o 47% więcej danych, a w przypadku technologii LTE wzrost wyniósł aż 348%.

Obecnie w sieci T-Mobile z technologii LTE może korzystać ponad 95% populacji kraju. Pozyskanie przez T-Mobile Polska w aukcji dwóch bloków z zakresu częstotliwości 800 MHz pozwoliło na podwojenie maksymalnej prędkości oferowanej klientom w technologii LTE 800MHz z 36 Mb/s do 73 Mb/s.

W drugiej połowie 2016 roku T-Mobile będzie konsekwentnie rozbudowywał zasięg sieci LTE. Do końca roku będzie ona dostępna na 99% stacji bazowych. Dzięki wdrażaniu technologii Carrier Aggregation (LTE-A), która ma objąć 500 stacji bazowych T-Mobile, korzystanie z mobilnego szerokopasmowego Internetu będzie możliwe z prędkościami od 200 Mb/s do 300 Mb/s - zapewnia sieć w komunikacie.

Źródło tekstu: T-Mobile, wł     

Dodaj do:

Tagi: wyniki | t-mobile | 2q2016

w sumie: 229
  • 0

    210.  2016-08-16 14:03:17

    208 - sorry... ale po co zawracasz innym głowę jakimiś niedostępnymi ofertami?

  • 0

    211. ~pabloki  2016-08-16 14:43:15  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    210 skoro dają to nie są niedostępne. tylko dają wybranym . widzisz to taka ekskluzywna siec gdzie na zaproszenie dają oferty.no co ja poradzę .

  • 0

    212.  2016-08-16 14:53:57

    211 - no popatrz... Też nie wydaje mi się byś za 9 netto w mojej sieci nielimitowane dostał ;-)

  • 0

    213.  2016-08-16 15:00:12

    I może w końcu zauważysz różnicę w ocenie... Ja porównuję to co każdy może dostać a Ty to co na przedłużenie po negocjacjach... Jeszcze ktoś opowiada o cudach z pakietami, przedłużeniami, bonusami...
    Ja co najwyżej porównuję moja ofertę przedłużeniową z ofertą dostępną dla przenoszących - bo tylko to mogę porównać. Nawet dzwoniąc do infolinii firmowej operatora, do którego chciałbym ew. przenieść numer.

    Nie sądzę byś to skumał...

  • 0

    214. ~pabloki  2016-08-16 15:13:43  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    212 można dostać nielimitowane smsy i rozmowy za 10 zł brutto w plus i mozze to mieć każdy . a co masz za te 9 złnetto?

    213 "Ja co najwyżej porównuję moja ofertę przedłużeniową z ofertą dostępną dla przenoszących" no toś śie znów ośmieszył. oferty utrzymaniaowe nie mają porównania , to s ą rózne oferty.nawet nie rozumiesz co piszesz . najpierw że każdy może to dostać a ja że o przedłużeniu a potem sam piszesz że porównujesz przedłużenie z ofertą dla wszystkich. przyznałeś wiec że masz oferte przedłużeniową . widzisz , tak samo nie dostaniesz tego co ja mam na przedłużenie.

  • 0

    215.  2016-08-16 15:17:07

    214 - no właśnie to ;-)
    W jakiej ogólnie dostępnej ofercie można za 10 zł mieć te nielimitowane?

    Człowieku... Pomyśl... Jeśli mam u swojego operatora ofertę przedłużeniową - indywidualną nawet, to co mam porównywać? Tę dla każdego z ulicy? No to oczywiste, ze będę ją porównywał do tego co mi inny oferuje za przeniesienie numeru. To chyba oczywiste?

  • 0

    216.  2016-08-16 15:20:23

    Natomiast po co Tobie mam opowiadać co mam w indywidualnej ofercie, skoro jej nie dostaniesz jeśli nie jesteś klientem sieci i nie przedłużasz? Ty taką ofertę porównujesz - do jakich? Tych z internetu? Brawo!

  • 0

    217. ~pabloki  2016-08-16 15:24:20  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    215 czyli masz nielimitowane rozmowy i smsy, jak rozumiem bez internetu za te 9 netto? no, jest taka oferta w plusie . dla każdego za 10 brutto . a że nie znasz oferty plusa że można to mieć to jestem w szoku. to jest jawna oferta , poszukaj.

    sam chciałes porównywac oferte utrzymaniową z ofert adla czowieka z ulicy. tego sie nie da porównać. zresztąjak masz biznesowy to trzeba sie kontaktować z biznesowym doradcą i dałby Ci to samo.

  • 0

    218. ~pabloki  2016-08-16 15:31:07  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    216 może nie tylko mi. inni tez sa ciekawi. czy to tajemnca? robisz tajemnice z prostych rzeczy . pewnie wyszło by że masz słabą tą ofertę. boisz sie zdyskredytowania będac przekonanum o świetności tej swojej oferrty. znajdujesz faktycznie argumentacje sprzeczna z logiką na poziomie dziecka z podstawówki. ja nie porównuje ofert do oferty z internetu , po prostu napisałem że mam umowę prze internet zawartą i źle mnie zrozumiałeś. no i pomyśl jak biznes przechodzi to dostaje tez dobrą ofertę ale to trzeba sie z doradcą kontktować a nie wyśmiewać. przedtawiasz mu co msz i on Ci to da u siebie.

  • 0

    219.  2016-08-16 15:36:30

    217 - wiesz więcej niż ja, co chciałem porównywać? Może przejrzyj moje posty i sprawdź. Bo ja nigdzie nie chciałem porównywać oferty utrzymaniowej z ofertą dla kogoś z ulicy! Tym bardziej indywidualnej! Nigdzie i nigdy. Bo - może to dla Ciebie trudne do pojęcia - zawsze uważałem, ze nie ma sensu tego porównywać ;-)

    I rzeczywiście nie skumałeś...
    Przy przeniesieniu (z sieci A do sieci B) - jeśli nie jestem klientem sieci B - nie mam oferty przedłużeniowej... Jeśli więc się przenoszę, to oczywiste, zę będę porównywał ofertę przedłuzeniową w A z tą dostępną dla mnie w B - i nie będzie to z pewnością oferta przedłużeniowa. Bo jak by mogła być przedłuzeniowa?

  • 0

    220.  2016-08-16 15:39:04

    No z pewnością mam słabą. Bo jak można mieć choćby dorastającą do pięt innym ofertę w Plusie?
    I na tym zakończmy, co?

    A propos ogólnie dostępnej oferty w Plusie za 10 zł brutto z nielimitowanymi głosowymi i wiadomościami... Niestety... Za słaby jestem, żeby ją znaleźć na stronie operatora ;-)

  • 0

    221. ~pabloki  2016-08-16 15:49:31  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    219 coż więc oznaczaja literki w poście 213 bo chyba nie umiem czytać. wczesniej pisałes że porównujemy oferty plusa ogólnodstepne z innymi ogólnodostepnymi z innych sieci ale robiłes inaczej. sam sie prymitywnie bronisz, zapędziłeś sie w kozi róg. zamiast naisac co mas zw tych abo to tajemnice robisz że hoho.

    220 stosujesz typowy mechanizm obrony ego .śmieszne i żałosne. a jak podpowiem że za te 10zł brutto bez żadnej promocji i kombinowania w pluie na kartę to załapiesz?

  • 0

    222.  2016-08-16 15:59:45

    220 - trudno załapać, kiedy się mówi o ofertach przedłużeniowych w firmowym abonamencie ;-) No ale to typowe dla kogoś, kto próbuje różnych metod żeby tylko wykazać swoją rację ;-) Super... Do tego to ja ciągle mieszam. Naprawdę nie mamy o czym gadać.

    Wiesz... Nawet ta podpowiedź niewiele mi pomaga. To dowodzi, oprócz mojej ignorancji, także ślepoty!? No raczej...

  • 0

    223. ~  2016-08-16 16:03:41  host: 89-64-23-5.dynamic.chello.pl

    Plus abonament bez telefonu, no limit komorki, 2GB za 40zl. Stacjonarne,sms,mms płatne dodatkowo. Super oferta Plusa ze strony. Każdy operator ma taniej a niektórzy taniej i na czas nieokreślony.
    Plus jest drogi. W nju dwa numery za tę kwotę można mieć w lepszej ofercie.

  • 0

    224. ~pabloki  2016-08-16 16:12:18  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    222 nie rob z siebie owieczki bo to smieszne. w plsuei na karte, w tej najnowszej taryfie masz bez umowy za 10 brutto *136*11*17# rozmowy i smsy bez limitu. właściwie to napuszyłeś sie tym że masz oferte biznes i masz ja chyba dla szpanu jak tu napisano. a dowód tego dajesz w tych słowach "trudno załapać, kiedy się mówi o ofertach przedłużeniowych w firmowym abonamencie ;-) ".

  • 0

    225. ~pabloki  2016-08-16 16:13:53  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    223 możesz miec w konwersjii komórki i stacjonarne oraz smsy i 8GB za 29,99 przy konwersji z prepaida plusa.

  • 0

    226. ~  2016-08-16 16:18:54  host: 89-64-23-5.dynamic.chello.pl

    pabloki, masz rację ale tylko w konwersji. W tej cenie umowa na 24m-ce jest dla mnie nie do przyjęcia skoro w przepis już można mieć taniej.

  • 0

    228.  2016-08-16 16:20:37

    226 - weź tę za 10 zł z nielimitowanymi głosowymi i wiadomościami... Tylko do Plusa ;-)

  • 0

    229.  2016-08-16 16:24:30

    Że ja debil nie wiedziałem, że za 10 złotych (a przy bonusach za doładowanie nawet za mniej niż 5 złotych) mogę mieć nielimitowane rozmowy i esemesy...

  • 0

    230.  2016-08-16 16:49:16

    Szkoda, że redakcja usunęła post, w którym zdziwiłem się propozycją mojego rozmówcy, zalecającego nielimitowane połączenia i wiadomości... tylko do Plusa ;-)
    No w sumie to też NIELIMITOWANE! I jak tanio!! Bez niedopowiedzeń - a jakże!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-94-5.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki sposób zakupu telefonu jest bardziej opłacalny?

T-Mobile: telefon od operatora nie musi być droższy

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet