Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 2Q2014

Wyniki T-Mobile Polska po 2Q2014

LuiN 7 Sierpnia 2014 08:21

2 14

Baza klientów T-Mobile na koniec II kwartału 2014 roku wyniosła 15,675 mln, co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 73 tys. i spadek o 294 tys. w skali roku.



Liczba aktywacji postpaid spadła w skali roku o 108 tys., a w stosunku do I kwartału 2014 roku spadek wyniósł o 59 tys., dając wynik 6,930 mln. Baza prepaid skurczyła względem poprzedniego kwartału o 14 tys. do 8,745 mln, w ujęciu rocznym spadek wyniósł o 186 tys. aktywnych kart SIM.




Przychody spadły o 10,3% w stosunku do II kwartału 2013 roku i osiągnęły 1,522 mld zł (względem I kwartału 2014 roku wzrost wyniósł 4,3%). EBITDA wyniosła 587,9 mln zł, co stanowi spadek o 4,1% w skali roku. Marża EBITDA osiągnęła poziom 38,6% w porównaniu z 36,1% przed rokiem.

Na początku maja 2014 roku T-Mobile Polska rozpoczął oferowanie usług bankowych pod marką T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. Średnio przyjmowanych jest ponad 1 000 wniosków o otwarcie rachunku dziennie. Na początku czerwca sieć T-Mobile wprowadziła na rynek oferty nielimitowane JUMP! wraz z dostępem do technologii LTE/4G.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln

4Q13

7,049 mln

8,514 mln

15,563 mln

1Q14

6,989 mln

8,759 mln

15,748 mln

2Q14

6,930 mln

8,745 mln

15,675 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%

4Q13

1,675 mld zł

699 mln zł

41,8%

1Q14

1,465 mld zł

560,9 mln zł

38,3%

2Q14

1,522 mld zł

587,8 mln zł

38,6%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł

4Q13

205 zł

4 zł

50 zł

46 zł

1Q14

301 zł

13 zł

75 zł

75 zł

2Q14

138 zł

8 zł

29 zł

108 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128

4Q13

245

131

1Q14

249

131

2Q14

264

138


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%

4Q13

54 zł

4 zł

25 zł

38%

1Q14

46 zł

8 zł

25 zł

37%

2Q14

46 zł

8 zł

25 zł

36%


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: 2q2014 | deutsche telekom | t-mobile | wyniki

w sumie: 70
  • 3

    53. ~Adrien  2014-08-07 14:57:30  host: 78.133.137.186

    @51 i 52
    są #1 w wydawaniu kasy na celebrytów i reklamy :P przynajmniej na te chwile

  • -4

    54.  2014-08-07 15:00:39

    @45
    w czym + ma byc ostatni? najwyzsza ebidta, najlepsza oferta, czysta baza, nie musza sie bawic w takie operacje jak ostatnio timo. a przeciez nie powiedzieli ostatniego slow. po zakonczeniu polaczenia z cp dopiero okaza pazur. mysle, ze za rok, dwa, dominacja + na rynku bedzie oczywista.

  • 1

    55.  2014-08-07 15:02:20

    Dla operatora liczy się przychód i EBITDA, ilość aktywnych kart SIM.... Ładnie wygląda marketingowo... Tylko tyle.

  • 0

    56. ~  2014-08-07 15:02:54  host: n05-06-03.opera-mini.net

    33,możesz wierzyć albo nie ale lata temu za czasów Ery kiedy jeszcze nie było przenoszenia numerów to zrezygnowałem z karty Ery i aktywowałem się w innej sieci, a sim Ery sprawdzałem od czasu do czasu i okazało się że bez korzystania, doładowań był aktywny ponad 2 lata

  • 0

    57.  2014-08-07 15:08:31

    @53 ich kasa, niech wydają.

  • 1

    58.  2014-08-07 15:11:28

    @54 pojęcie najlepszej oferty jest względne.

  • -1

    59. ~  2014-08-07 15:12:46  host: efi151.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Za to Play roamingiem nabije im w kasę. W tej chwili zrzucają z ustawionego na sztywno Play czy Plusa na roamingT-Mobile. Zauważyłem to jakiś miesiąc temu. Komóra ciągle wisi na zasięgu GSM T-Mobile.

  • 0

    60.  2014-08-07 15:29:09

    thonka - to już oprócz usług i promocji zaczęli kopiarek używać do PR-u? Ponoć Plusowi tylko nie zależy na ilości klientów - chcą być liderem w kategorii przychodów i dochodów?

  • 6

    61.  2014-08-07 15:32:16

    Po liczbie klientów abonamentowych i pre-paid widać, że TiMo zaliczyło ?taki dżamp?... w DÓŁ ;-)

  • 1

    62.  2014-08-07 15:58:51

    @50 Rakowski już w lutym 2011 mówił, że Era ma być liderem przychodów jeszcze tego samego roku lub najdalej rok później. A co mówili inni - wybacz, nie śledzę na bieżąco. Faktem natomiast jest, że sieci generalnie wolą przerzucać się ilością aktywnych kart zamiast wskaźnikami ekonomicznymi.

  • 2

    63. ~mikk  2014-08-07 20:45:15  host: 194.107.18.25

    Nie rozumiem jak może być tyle osób na kartę skoro w tej sieci za sprawdzanie stanu konta zabierają 4gr wiem wiem to nie jest duzo no ale... i za roczną ważnośc konta biorą 3 zł co miesiąc tutaj jest juz to bezczelne, tym samym popsuli zdeczka Heyah.

  • 3

    64. ~  2014-08-07 21:49:05  host: public-gprs515172.centertel.pl

    Po tym jak timobajl zrobił jump na glowke do pustego basenu to wynik bazy raczej mu się nie poprawi. Ale jeżeli tzw uśpione misie będą płacić bez zajaknieci a piątaka więcej to przychody mocno się powiększa. Cytując klasyka; ciemny naród to kupi...

  • -3

    65. ~mirekb  2014-08-07 21:51:02  host: apn-31-1-143-192.dynamic.gprs.plus.pl

    @63 na kilku simach w starych taryfach hot nabilem z nju po 2tys min to tm/stacjo z 1za2 i laduje za 10zl na rok.w dual simie to tylko do dzwonienia na stacjo.rwk mozna wlaczyc,zaladowac i wylaczyc.utrzymam te numery do testow jeszcze na dlugo.inna sprawa to pakiet min/sms/mms w ue po 30gr-wychodzi taniej niz z lokalnych simow.za 10zl na rok nikt mi tego nie oferuje

  • 1

    66. ~Tomek  2014-08-07 23:17:03  host: 178.181.150.199.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pod względem jakości mocno pikują to nie dziw, że ludzie odchodzą. Internet stacjonarny naprawiają 5 dni, mobilny zerwał połączenie 7 razy w ciągu ostatniej godziny, a jestem 300 metrów od nadajnika...

  • 0

    67. ~z  2014-08-08 17:27:21  host: 193-22-83-73.komster.pl

    Moje przewidywania się sprawdzają,obecny trzeci kwartał będzie krytyczny .O ile ilość kart sim spadnie poniżej 15 milionów oj będzie się działo,Lewandowscy nie pomogą.

  • 0

    68. ~pabloki, wypowiadam tmobile  2014-08-08 21:09:32  host: 178.181.150.200.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    wydaje mi sie że jak tmob rżnie głupa że ciemny lud kupi podwyżke to może zacznie naliczać kary umowne dla takich zerwanych umów . po prostu w salonie po oświadczeniu słownym otrzymuje sie potwierdzenie przyjęcia rezygnacji z usług , nie ma tam miejsca na dodanie powodu rezygnacji a jak wiadomo tmob lubi takie kruczki. i co ? zerwano umowe...zerwano ! no to kara. a żeby ktoś z ich boa coś powiedział to nikt nic nie wie.

  • 1

    69. ~Adam  2014-08-08 21:38:43  host: user-46-112-171-207.play-internet.pl

    Play jednak jest najlepszy, tu stale przybywa najwięcej

  • 0

    70. ~  2014-08-14 19:34:03  host: user-94-254-129-26.play-internet.pl

    Czyli teraz mogę zerwać umowę zostawiając sobie telefon z T i przenieś do Plusa?

  • 1

    71. ~Kóma  2014-08-23 23:20:06  host: 031011232241.ostroleka.vectranet.pl

    Czytam te komentarze i widzę, że niektórzy nic nie rozumieją. W T-M (wcześniej ERA) byłem od 1998 roku. Uczciwie płaciłem abonament, wielokrotnie byłem robiony na szaro z ich promocjami (zwłaszcza od czasów T-M), bo przepłacałem wysokim abonamentem te telefony po 1 PLN. OK jakoś to zniosłem. Teraz jednak czuję, że T-M przegiął, bo po raz pierwszy spotykam się z sytuacją, gdy operator w trakcie trwania umowy chce podwyższyć mi abonament o 5 PLN lub możliwość przejścia do innych taryf (droższe i mniej oferujące) lub możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji kar finansowych dla mnie. Wybrałem to ostatnie, ale myślę, że UOKiK i URE powinien wymóc na operatorach, aby w umowach był zapis, że w takich sytuacjach jak w T-M, operator powinien płacić klientowi karę umowną w tej samej wysokości, jaką zapłaciłby abonent przy przedwczesnym zerwaniu umowy. I to byłoby jasne i zrównywałoby w prawach owieczki (klientów) z juhasami - strzygaczami czyli operatorami

  • 0

    72. ~sprytny  2015-11-04 15:46:30  host: user-94-254-209-129.play-internet.pl

    T-Mobile ma jedno dobre, bankowość. Zaś nr telefonu szybko przeniosłem do Nasza.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-68-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet