Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 1Q2017

Wyniki T-Mobile Polska po 1Q2017

orson_dzi 11 Maja 2017 08:59

8 3

t mobile logo

Po I kwartale 2017 roku T-Mobile Polska miał 10,229 mln aktywnych kart SIM. Wzrosła baza klientów abonamentowych.

Liczba klientów usług abonamentowych wzrosła w ciągu ostatniego kwartału o 84 tys. do 6,696 mln. Spadek liczby klientów w ofertach na kartę nie powinien nikogo dziwić. Jest to następstwem wprowadzenia obowiązku rejestracji kart. T-Mobile ubyło 499 tys. kart w stosunku do IV kwartału 2016 roku i jest ich obecnie 3,533 mln.

Przychody T-Mobile wyniosły 1,572 mld zł i były niższe zarówno w stosunki do IV, jak i I kwartału 2016 roku. Przychody z samych usług mobilnych wyniosły 1,427 mld zł. EBITDA wyniosła 431 mln zł, a marża EBITDA 27,4%.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q16

6,518 mln

5,303 mln

11,821 mln

2Q16

6,516 mln

5,119 mln

11,635 mln

3Q16

6,541 mln

4,680 mln

11,221 mln

4Q16

6,612 mln

4,022 mln

10,634 mln

1Q2017

6,696 mln

3,533 mln

10,229mln






Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q16

1,649 mld zł

524,8 mln zł

31,7%

2Q16

1,499 mld zł

437 mln zł

29,2%

3Q16

1,618 mld zł

542 mln zł

33,5%

4Q16

1,687 mld zł

586,716 mln zł

34,8%

1Q2017

1,572 mld zł

431 mln zł

27,5%



Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł

2Q16

118,00 zł

4,37 zł

26,22 zł

0 zł

3Q16

69,41 zł

4,34 zł

26,03 zł

-4,34 zł

4Q16

64,24 zł

17,13 zł

42,82 zł

55,67 zł

1Q2017

50,53 zł

8,42 zł

29,47 zł

12,63 zł



Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204

2Q16

334

213

3Q16

327

215

4Q16

338

232

1Q2017

340

246



Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%

2Q16

39,33 zł

8,74 zł

26,22 zł

46%

3Q16

43,38 zł

8,68 zł

30,37 zł

42%

4Q16

47,10 zł

8,56 zł

34,26 zł

42%

1Q2017

42,10 zł

8,42 zł

29,47 zł

47%

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: 1q2017 | t-mobile polska | t-mobile

w sumie: 91
  • 1

    73. ~też dostałem bezpiecznym w dzió  2017-05-11 15:47:59  host: 77-254-153-173.adsl.inetia.pl

    @pabloki

    Od początku miałem 25 zł na wszystko i 10 GB
    Konto załadowałem za 50 zł
    Pierwszy miesiąc był w porządku i gratis od T-Mobile
    Drugi bez problemu.
    Później dostałem SMS o jakimś pakiecie 10 MB. Nie wiedziałem o co chodzi. Z internetu dowiedziałem się o znikających pieniądzach z konta.
    Gdybym nie sprawdził stanu konta to nie odnowiłby się pakiet za 25 zł bo wyparowało 9 zł.
    Teraz już nie załaduję więcej od wymaganych 25 zł.

    Śmieszne działania operatora bo mam sprawdzać co miesiąc czy rzeczywiście z 25 zł doładowania na koncie zostało 25 zł a nie 16 zł.

    Przepraszam, przychodzi SMS o włączeniu Bezpieczny Internet więc zdążę jeszcze raz doładować 2 * 5 zł i pakiet się na pewno odnosi. Byle tego pilnować i zdążyć doładować 10 zł.

    Nie, nie przepraszam. Jeżeli T-Mobile nie potrafi usunąć takich numerów wycinanych klientom to powinni całkowicie wyłączyć nowym możliwość aktywacji śmiesznego w 2017 roku pakietu 10 MB
    W sieci jest mnóstwo wpisów o bezpiecznym internecie jakby to była jakaś plaga albo celowe działanie operatora.

  • 1

    74. ~też dostałem bezpiecznym w dzió  2017-05-11 15:53:17  host: 77-254-153-173.adsl.inetia.pl

    Korzystaj z Internetu w telefonie bez obaw o koszty. Nie zapłacisz więcej niż 9zł miesięcznie (3zł za 10MB potem 6zł za 90MB). Po wykorzystaniu tego limitu Twój Internet zwolni, ale nie zapłacisz więcej. Limit ważny przez 30 dni.

    Internet nie zwolnił po 100 MB. Nie potrafię jednak powiedzieć, czy do podstawowego pakietu 10 GB zostało dodane te 0,01 GB bezpiecznego internetu za 9 zł czy nie.

  • 0

    75.  2017-05-11 16:03:19

    73/74 - a reklamowałeś to?

  • 0

    76. ~też dostałem bezpiecznym w dzió  2017-05-11 16:05:01  host: 77-254-153-173.adsl.inetia.pl

    2 razy po 9 zł zł wróciło. T-Mobile nie robił długich problemów. Gdybym się nie zorientował, T-Mobile zarobiłby 18 zł. Tylko czy przy taryfie 25 zł i doładowaniach po 25 zł liczą że klienci nie zorientują się w stanie konta?
    Wizerunkowo ten Bezpieczny Internet działa fatalnie.

  • 1

    77.  2017-05-11 16:11:27

    76 - problem jest, że BI w wersji za 3/9 zł jest automatycznie aktywny i nie można go wyłączyć. Nie wiem, bo regulaminów pakietów internetowych nie znam, ale sądzę, ze w przypadku aktywacji pakietu dodatkowego, operator nie powinien pobierać opłaty za tę usługę.
    Ty miałeś aktywne inne pakiety na koncie?

  • 1

    78. ~x  2017-05-11 16:22:44  host: public-gprs403232.centertel.pl

    I tak ich DT sprzeda ;)

  • 2

    79. ~też dostałem bezpiecznym w dzió  2017-05-11 18:35:19  host: 77-254-153-173.adsl.inetia.pl

    @76

    Bezpieczny internet włączył się sam, w środku kolejnego okresu rozliczeniowego (plan rozmowy, sms i 10 GB internetu za 25 zł). To ta nowa oferta na kartę "z Lindą 25 zł bez limitu".
    Karta w T-Mobile dopiero od 2017 roku, więc nie ma mowy o jakichkolwiek starych sprawach czy aktywacjach.

  • 0

    80. ~  2017-05-11 21:05:41  host: cpp113.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe o ile wzrosło arpu t-mobile jak się najechało inżynierów do DE?

  • 2

    81.  2017-05-11 21:32:29

    Nie rozumiem... potrafią kupić częstotliwości za grube miliardy, pokryć kraj zasięgiem za grube miliony, a od lat nie potrafią dać sobie rady z jakąś aplikacją bilingową? Czy to na pewno błąd systemu, czy celowy skok na kasę? 9zł za kilka mega na miesiąc?

  • 0

    82. ~pabloki  2017-05-11 22:35:47  host: apn-46-77-186-225.dynamic.gprs.plus.pl

    81 aplikacja sie nie liczy . tylko technologiczno techniczna sieć.

  • 0

    83. ~pabloki  2017-05-11 22:38:43  host: apn-46-77-186-225.dynamic.gprs.plus.pl

    79 wyglada na błąd systemu. pewnie masz cały czas transmisję danych. pakiety nie odnawiają sie w tmobile ta jak w plusie -co do sekundy. stąd pomyłki. ale masz za darmo biuro obsługi gdy masz aktywny no limit więc łatwo wyjaśnic błąd i od razu zwrot.

  • 2

    84. ~Zdzichu  2017-05-11 23:35:50  host: n25-06-02.opera-mini.net

    Właśnie za takie przekręty ludzie opuszczają tą "najlepszą sieć". Po co siedziec w takim g_wnie i sie wku_wiać

  • -2

    85. ~widzewiak  2017-05-12 09:26:06  host: 89-66-124-21.dynamic.chello.pl

    4 z lata z TM w sierpniu mi stukną i czytając te wszystkie ludzkie "dramaty" jakie ludzie mają z tm, mam wrażenie albo maja giga pehca albo sa w innej sieci. nie mam probklemu z niczym, , zasieg mam, internet dziala bez problemu, faktury przychodza na stałe kwoty, niczego mi nie aktywuja bez zgody, z BOK tylko raz mialem do czynienia i tez sprawnie poszło. i jakos mam poczucie ze nie jestem odosobnionym przypadkiem.

  • 2

    86.  2017-05-12 09:44:04

    @85: no to albo jesteś wyjątkiem, albo 4 lata to za krótko. U mnie było 6 lat abonamentu i teraz jest 8 na kartę. Może tragedii nie było, gdzie indziej też nie wszystko jest OK, ale te ich regulaminowe sztuczki i oszustwa są powszechnie znane i sam ich doświadczyłem. To by było na tyle, bo wszystko wcześniej napisano na ten temat.

  • 0

    87. ~Seba  2017-05-12 13:12:36  host: 212.160.172.71

    Szanowna Redakcjo,
    dlaczego podajecie przychody T-Mobile w wysokości 1,532 mld zł, gdy na ich stronie jest 1,572 mld zł?

  • 2

    88. ~gość  2017-05-12 13:18:20  host: public-gprs216433.centertel.pl

    @81 Trafne spostrzeżenia. Gdzie jest błąd? Ja też nie wierzę w to że oni nie ogarniają systemu, tam ktoś wpadł na 'genialny' pomysł podnoszenia przychodów, zrobimy tak, będziemy kroić, niech to się nazywa jakąś usługą (to w ich stylu), oczywiście ci durnie klienci tego nie aktywują, nie korzystają, nie chcą... ale my im to włączymy i pobierzemy pieniądze. A ilu analizuje? Ilu jest świadomych? W końcu ilu zareklamuje i będziemy musieli oddać pieniądze? Przecież samymi "pozytywnie rozpatrzonymi" reklamacjami tego ich bezpiecznego internetu przyznają że jest to mega nadużycie. A urzędy jakby niedowidzące.... A znając T-itanica od strony "grania na czekanie" "4 groszy za spr. stanu konta", takie praktyki wydają się być u nich marketingową normą. Poza tym to bardzo dziwna sieć, ładują mnóstwo kasy w częstotliwości i... nie chcą sprzedawać swoich usług, tworzą durne regulaminy, ograniczenia, pieniądze klientów prepaid im śmierdzą... I rynek pokazał, zweryfikował, idą na dno, cały czas idą na dno zamiast sprzedawać uczciwie usługi.

  • -1

    89.  2017-05-12 13:56:51

    @87 Gdyż ponieważ dane, które podaliśmy pochodzą z ogólnoświatowego raportu Deutsche Telekom i wyniki tam podane były mnożone przez wczorajszy kurs euro. Stąd rozbieżność. Ale masz rację, już zmieniam na to co podał polski oddział. Teoretycznie powinni lepiej wiedzieć ile im wpadło do kieszeni ;) .

  • 0

    90. ~jo  2017-05-13 10:20:07  host: 89-69-76-45.dynamic.chello.pl

    tak tmobile traktuje klientow film
    http://tlp.is/dh4

  • 0

    91. ~bonobonobo  2017-05-16 17:48:39  host: user-94-254-146-94.play-internet.pl

    @90 Wpisz sobie każdego innego operatora ze stacjonarnymi włącznie i będziesz miał oglądania na cały tydzień - enjoy!

  • 1

    92. ~gość  2017-05-17 00:07:35  host: public-gprs173438.centertel.pl

    "Spadek liczby klientów w ofertach na kartę nie powinien nikogo dziwić. Jest to następstwem wprowadzenia obowiązku rejestracji kart." - wierutna bzdura której nawet nie warto komentować, powinien dziwić spadek klientów w związku ze słabą ofertą i naliczaniem dziwnych nienależnych opłat za niezmawiane usługi typu "bezpieczny internet". Co ma do tego rejestracja?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-139-56.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.