Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 1Q2016

Wyniki T-Mobile Polska po 1Q2016

orson_dzi 4 Maja 2016 09:25

14 4

Po I kwartale 2016 roku T-Mobile Polska miało 11,821 mln kart SIM. To spadek o 235 tys. w porównaniu z IV kwartałem 2015 roku.



Zdecydowana większość klientów, których straciło T-Mobile, to użytkownicy prepaidów - 184 tys. Baza klientów abonamentowych skurczyła się w tym czasie o 51 tys.




Przychody T-Mobile Polska po I kwartale 2016 roku wyniosły 1,649 mld zł. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł z kolei 523,75 mln zł.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln

4Q13

7,049 mln

8,514 mln

15,563 mln

1Q14

6,989 mln

8,759 mln

15,748 mln

2Q14

6,930 mln

8,745 mln

15,675 mln

3Q14

6,891 mln

8,837 mln

15,728 mln

4Q14

6,823 mln

8,878 mln

15,702 mln

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q2016

6,518 mln

5,303mln

11,821 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%

4Q13

1,675 mld zł

699 mln zł

41,8%

1Q14

1,465 mld zł

560,9 mln zł

38,3%

2Q14

1,522 mld zł

587,8 mln zł

38,6%

3Q14

1,620 mld zł

624 mln zł

38,5%

4Q14

1,628 mld zł

648,7 mln zł

39,8%

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q2016

1,649 mld zł

523,75 mln zł

31,7%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł

4Q13

205 zł

4 zł

50 zł

46 zł

1Q14

301 zł

13 zł

75 zł

75 zł

2Q14

138 zł

8 zł

29 zł

108 zł

3Q14

197 zł

4 zł

38 zł

83 zł

4Q14

92 zł

8 zł

21 zł

8 zł

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128

4Q13

245

131

1Q14

249

131

2Q14

264

138

3Q14

275

142

4Q14

289

148

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%

4Q13

54 zł

4 zł

25 zł

38%

1Q14

46 zł

8 zł

25 zł

37%

2Q14

46 zł

8 zł

25 zł

36%

3Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

4Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | 1q2016

w sumie: 107
  • 0

    89.  2016-05-05 16:07:36

    Ja mówię nie o zwykłych niewielkich wydatkach i niewielkich oszczędnościach na każdym z nich. Ja mówię, że w firmie czy nawet u osoby fizycznej, można znaleźć inne wydatki, na których można nieporównywalnie więcej zaoszczędzić niż na telefonie (!!). Ty wyskoczyłeś ze wszystkimi telefonami... No też w firmach nie patrzy się na jeden numer a na całość usług - i negocjuje się całość.
    Uwierz... Ja świadczę usługi także lekarzom (no nie bezpośrednio - przychodniom bardziej) i wiesz co? Wiele rzeczy, które mogliby sami zrobić, zamiast zlecać - zlecają. I wiesz co? W zasadzie ile bym nie powiedział, tyle by zapłacili ;-) A wiesz dlaczego? Bo MAJĄ! Bo wychodzą z założenia że nie warto się zajmować takimi rzeczami, bo czas stracony na to co ja im robię jest wiele więcej wart kiedy wykonują swoją pracę. Tym bardziej, ze to co ja robię w godzinę im zajęłoby pół dnia - bo na swojej robocie ja się znam równie dobrze jak oni na swojej. Przeciwnie - no cóż...
    Rozumiesz co Ci chcę przekazać?

  • 0

    90. ~Spec  2016-05-07 11:38:16  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    Odnośnie żywej dyskusji o oszczędnościach - odkąd swoje firmowe numery a mam ich 7 przeniosłem z tmobile do konkurencji moje wydatki z tym związane spadły o ponad połowę. Wcześniej w tmobile moje rachunki oscylowały w granicach 700-1200 zł miesięcznie. Od pół roku nie zapłaciłem więcej niż 400 zł a najczęściej 300 zł. Mam więcej usług niż w tmobile, aplikacja w telefonie działa zawsze i ułatwia mi to zdecydowanie kontrolę wydatków będąc poza domem. Dzięki tym oszczędnościom obecnie myślę nad powiększeniem swoich umów o 2 oferty z internetem i tabletami - dla dzieci i żony. I przyznam szczerze czuję się komfortowo wiedząc, że nie przepłacam. I dodam jeszcze, że po 12 letnim doświadczeniu współpracy z tmobile wiem jedno - nie dam się w przyszłości nabrać na ich oferty gdyż poziom wiedzy obsługi i zaplecze techniczne nie dorasta konkurencji do pięt. Ja doświadczyłem tego empirycznie i żadna reklama nie zmieni mojej opinii o tej korporacji.

  • 0

    91.  2016-05-07 12:06:24

    90 - chyba nie specjalizujesz się w liczbach... Ja za 5 numerów w 80% z nielimitowanymi usługami płacę proporcjonalnie mniej niż Ty teraz po zmianie operatora. Nie od roku - od kilku lat ;-)
    Nie korzystałem nigdy z usług abonamentowych T-Mobile.

  • 0

    92. ~@91  2016-05-07 12:14:58  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    &91 ile czasu spędzasz za granicą? Bo ja na 30 dni 20 to wojaże Słowacja, Węgry, Austria gdyż moja firma tam instaluje usługi.

  • 0

    93. ~Spec  2016-05-07 12:21:59  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    @91 w liczbach od 40 lat się specjalizuję gdyż taką specyfikę ma mój biznes ;). I dziwi mnie podejście wschodnioeuropejskie do oszczędności, moi klienci a są to firmy z sąsiednich krajów, o każde zaoszczędzone 10 euro walczą pomimo budżetu nie małego ;) Dlatego w Polsce do osiągnięcia pewnych europejskich standardów potrzeba upływu czasu bo takie myślenie jak przedstawiasz - że firma nie będzie zawracać sobie głowy oszczędnością 5 zł buduje zaściankowość tego kraju ;). Ale rozsądne gospodarowanie własnym budżetem to bardziej sprecyzowana umiejętność niestety.

  • 0

    94.  2016-05-07 12:27:38

    92 - i mówisz, że u konkurencji o połowę mniej za roaming płacisz?
    T-Mobile miało przecież świetną taryfę z niemalże nielimitowanym roamingiem... Nie udało Ci się na nią załapać?

    Co do tych oszczędności. Ja wcale tak nie mówię przecież. Ja mówię, ze w każdej firmie są obszary gdzie można znacznie więcej zaoszczędzić niż 5 zł miesięcznie na numerze. Mówię, ze szukanie oszczędności 10 euro czasem jest droższe niż sam efekt... Co raczej się z celem mijam, nie sądzisz?

    Ciekawi mnie dlaczego dopiero teraz, po 12 latach bezsensownego przepłacania zauważyłeś, ze można mieć taniej?

  • 0

    95.  2016-05-07 13:10:12

    @wlo, a czy Ty możesz w końcu zrozumieć (zresztą wiesz o tym doskonale), że na portalu TELEKOMUNIKACYJNYM rozmawiamy i rozbieramy na czynniki pierwsze najróżniejsze USŁUGI I OFERTY TELEKOMUNIKACYJNE. Nikt tu nie będzie pisał o cenach na stacjach paliw, czy zakupach samochodów, kosztach wynajęciach biura/gabinetu albo wyborze tonera do drukarki. Pojmujesz to?
    To, że na innych usługach i związanych z nimi wydatkach, można zaoszczędzić znacznie więcej, to zapewne nikt temu nie zaprzeczy. Ale tu rozpatrujemy przede wszystkim oferty TELEKOMUNIKACYJNE, a w tym również związane z nimi ewentualne oszczędności. Sam również robisz to niejednokrotnie, zachwalając taryfę w której siedzisz od lat.
    Ten kogo te kwestie nie interesują, najzwyczajniej w świecie tu nie zajrzy, bo pewnie nawet nie jest świadomy istnienia takich stron. O co bić pianę?

  • -1

    96. ~bobi  2016-05-08 08:56:47  host: apn-95-40-86-187.dynamic.gprs.plus.pl

    ja z kolei przeszlam do t mobile niedawno. to pewnie sie jakos wyrownuje

  • 1

    97. ~Spec  2016-05-08 08:58:52  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    @94 odpowiem z przyjemnością na to pytanie. Przez wiele lat byłem zadowolony z usług Ery i cała moja rodzina miała w niej usługi. Jak wiadomo rodzina to organizm zależny więc jedna zmiana bardzo czesto pociąga za sobą szereg kolejnych. Jeżeli osoby w mojej rodzinie miały usługi w tmobile gdzie ze mną miały darmowe rozmowy np sieć rodzinna etc to siłą rzeczy nie mogłem zastanawiać się nad zmianą operatora wcześniej niż one takiej zmiany nie dokonały. A jak wiadomo tmobile ma problem z tanimi usługami do wszystkich sieci co u innych jest normą. Od pewnego czasu natomiast wszyscy z mojego otoczenia mają już numery przeniesione do konkurencji i problem sie rozwiązał dając mi również taką możliwość. A dodatkowo jakość usług, bezawaryjność i poziom obsługi z czasów Ery odszedł bezpowrotnie a tego oczekuję płacąc za nabytą usługę. Ty być może lubisz współpracować z firmą gdzie bylejakość jest wizytówką ja natomiast nie. Mówisz o niedawnych propozycjach tmobile z rozmowami roamingowymi tylko zapewne zdajesz sobie sprawę, że szybko wycofali się rakiem z ofert no limit w roamingu i sami to pozmieniali dając możliwość rezygnacji z umów tym, którzy zostali wprowadzeni przez nich w błąd i zmienili im umowy na mniej korzystne. Taki partner biznesowy jest dla mnie niewiarygodny gdyż umowy w trakcie jej trwania nie należy zmieniać nawet jeżeli na tym tracimy finansowo tak stanowi kultura biznesu. Ja jako przedsiębiorca w kilku sytuacjach dopłacałem do interesu jeżeli umawiałem się na instalację sieci informatycznej w danej cenie a w trakcie pracy okazywało się, że wymaga to większej inwestycji z mojej strony ale może dzięki temu moja firma może przebierać w zleceniach a ja jestem na etapie zamawiania elektrycznej Tesli ;). I jeszcze jedno, argument, że tmobile ma drożej gdyż oferują lepszą jakość to nonsens już dawno nie przewyższają konkurencji jakością mniej więcej od czasu

  • 1

    98. ~Spec  2016-05-08 09:04:29  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    Od czasu Networks czyli zabiegu mającego na celu oszczędność w utrzymaniu sieci. Wycięli swoje btsy i co się okazało? W wielu miejscach nie mają zasięgu i będą je na nowo stawiać. Dotychczas taki eksperyment miał miejsce jedynie w Rumunii bo w innych krajach pewnie już nie istnieli by. Zadziwiające jest to, że polski klient dla tego operatora traktowany jest jak zło konieczne i znając wyniki kwartalne zapewne powiążesz fakty.

  • 0

    99. ~jack  2016-05-08 21:23:21  host: user-164-126-247-150.play-internet.pl

    powiedzcie mi jedno: dużo tu właścicieli firm, wiecie jak oszczędzać, niektórzy spędzają tutaj kilka ładnych godzin dziennie, ja telepolis czytam sporadycznie a komentarz dodaje bardzo rzadko. Nasuwa się pytanie: Czy wy naprawdę macie te firmy czy jesteście mitomanami?
    Jakoś nie chce mi się wierzyć,że ktoś kto kupuje kilka/kilkanaście kart sim specjalnie siedzi po kilkaset godzin miesięcznie na telepolisie.
    Temu portalowi nic nie chce ująć, czy też dodać, bardzo go cenię, min. dla nich zrezygnowałem z adblocka, to tak przy okazji pisząc.
    Pytanie proste zasadnicze, czy nie lepiej wziąć się do pracy niż pisać tysiące bezsensownych komentarzy?

  • 0

    100. ~Spec  2016-05-09 08:43:29  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    Konkluzja - a kwartał i tak ich zweryfikuje bezlitośnie ;)

  • 0

    101. ~Marcin  2016-05-09 19:41:02  host: 188.146.134.122.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jestem w T-Mobile od 14 lat i do tej pory nie narzekałem, ale to koniec. Często wyjeżdżam do UE i po ostaniej zmianie cennika paczek roamingowych a raczej nie zmienienia go wogóle (500 Mb za 99zl !). Czas na zmianę od czerwca.

  • 0

    102. ~  2016-05-10 13:30:42  host: 159-205-149-235.adsl.inetia.pl

    @Spec

    "że firma nie będzie zawracać sobie głowy oszczędnością 5 zł buduje zaściankowość tego kraju ;). " - padlem i leze. Glupota na dwoch nogach. To ze komus zwisa 5 zl, czy 5 euro buduje zasciankowosc. Poziom "byznemena" z lat 90'tych.

  • 0

    103. ~  2016-05-10 13:32:59  host: 159-205-149-235.adsl.inetia.pl

    @jack

    "Czy wy naprawdę macie te firmy czy jesteście mitomanami?" - internet jest pelen golodupcow z fantazjami. Przeciez tacy ludzie tylko w ten sposob moga podbudowac swoje zwiedle ego. Chyba nie jestes zaskoczony, jack?

  • 0

    104.  2016-05-10 13:48:55

    @102
    nie wiem ale może specowi chodziło ogólnie o optymalizację wydatków. Bo czasem ludzie patrzą przez pryzmat jednostkowego kosztu, a nie całości.

    Równie istotna jest skala działania, bo jeśli np. producent wytwarza rocznie 100 mln sztuk produktu i wprowadzi zmianę pozwalającą zaoszczędzić jedynie 1 grosz/szt to rocznie zyska 1 mln. Dla jednych ta bańka może być mało dla innych dużo. Jeśli w kilku segmentach po optymalizacji kosztów zyska się razem kilka groszy/szt to w skali roku mogą to już być istotne kwoty.

  • 0

    105. ~  2016-05-10 14:43:46  host: 159-205-149-235.adsl.inetia.pl

    @BUCKS

    Taa... No na pewno Spec produkuje w 100 milionach sztuk. To jest bardzo duza ilosc nawet jak na korporacje, chyba ze mowimy o gwozdziach. Nie szukajmy drugiego dna, gdy go nie ma:Spec po prostu pier... i tyle, mentalnie stojac na stadionie Xlecia 20-30 lat temu.

    Co do "oszczednosci" - do dzis pamietam przypadek, gdy Boeing "przyoszczedzil" jakies kilkanascie dolarow na jednej z czesci samolotu. Efekt: urwane drzwi do ladowni, kilkadziesiac osob zabitych. Glosna sprawa w latach 90tych. Nie mow mi o oszczednosciach, bo co innego oszczedzanie, a co innego chciwosc skur...ynow doprowadzona do obledu.

  • 0

    106. ~forterplus  2016-05-10 16:25:34  host: user-94-254-163-34.play-internet.pl

    Ja ma T-mobile na karte stara taryfe jeszcze Happy mam 300min za 20zl i no-limit do heyah i t-mobile oraz stacjonarki plus sms-y.Dostalem w ramach lojalnosci ze dlugo jestem w sieci.Roczna waznosc konta plus 10GB za doladowanie.Za 25zl place 21,75zl czyli zyskuje.Nowe oferty T-mobile sa do niczego.W play ma taryfe z 2009 za doladowanie 50zl mam ekstra 20zl gratis oraz usluge zbieraj minuty

  • 0

    107.  2016-05-11 14:35:34

    @105
    tylko po co atakujesz i obrażasz speca, skoro możesz wyrażać swoje zdanie zachowując klasę.

    Nie chodzi o to, czy spec coś produkuje w 100mln sztuk tylko o zasadę, że jedni stosują racjonalną optymalizację kosztów i wydatków, a inni tego nie robią, bo nie chcą, nie mają czasu, wiedzy itd., bo nie patrzą na wydatki globalnie tylko na mały ich fragment.
    Przykład z samolotem to już inna kwestia, czasem firmy z powodu $ tracą rozum ale ja nie mówię o skrajnych przypadkach tylko ogólnie o tendencji racjonalnego oszczędzania, której w Polsce nie zauważyłem na szeroką skalę.

    Często firmy są pazerne, a nie oszczędne np. firma oszczędza na pensjach dla pracowników i w tym jest nieugięta ale równocześnie trwoni pieniądze na inne sprawy, które nic wartościowego nie wnoszą dla firmy dlatego można je traktować jako zbędne i zwykłe wyrzucanie kasy w błoto, które nikomu to nie przeszkadza. Podobnych przykładów w życiu widać wiele.

  • 0

    108. ~Spec  2016-05-12 10:15:30  host: 078088061024.bielskobiala.vectranet.pl

    @105 rozumiem, że twój atak jest skierowany na t-mobile. Przecież to ta sieć w pogoni za cięciem kosztów zlikwidowała 30% swoich sklepów, franczyzę przekształcili w punkty dealerskie, wycięli swoje btsy a na koniec tną etaty. Mam nadzieję, że dobrze odebrałem twoją kwiecistą analizę?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-120-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.