Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile Polska po 1Q2015

Wyniki T-Mobile Polska po 1Q2015

LuiN 13 Maja 2015 09:19

5 10

Baza klientów T-Mobile na koniec marca 2015 roku wyniosła 15,794 mln, co oznacza wzrost względem IV kwartału o 92 tys. i wzrost o 66 tys. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.



Liczba aktywacji postpaid po I kwartale wyniosła 6,717 mln, co w stosunku do IV kwartału 2014 roku dało spadek o 39 tys. Z kolei baza prepaid urosła względem poprzedniego kwartału o 132 tys. do 9,010 mln. W skali całego roku liczba klientów kontraktowych spadła o 205 tys., natomiast baza kart prepaid urosła o 251 tys.




Przychody w IV kwartale wyniosły 1,599 mld zł, o 29 mln mniej niż w IV kwartale, przy czym należy zaznaczyć, że tym razem T-Mobile podał wartość łączną wraz z wynikiem przejętego GTS Poland. EBITDA w takim ujęciu wyraźnie spadła, do 544,1 mln zł, względem 648,7 mln zł przed kwartałem, a marża EBITDA z 39,8% skurczyła się do 34% - najniższej wartości od II kwartału 2012 roku.

Na koniec kwartału w zasięgu Internetu LTE sieci T-Mobile znajdowało się 71% populacji kraju (poprzednia komunikowana wartość to ponad 60%). Od stycznia do marca 2015 roku 83 tysiące nowych klientów założyło rachunki bankowe T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. Wraz ze 150 tysięcy użytkowników pozyskanych w 2014 roku oraz 250 tysiącami osób przeniesionych w momencie rebrandingu, daje to łącznie 483 tysiące klientów.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln

2Q13

7,038 mln

8,931 mln

15,969 mln

3Q13

7,062 mln

8,605 mln

15,667 mln

4Q13

7,049 mln

8,514 mln

15,563 mln

1Q14

6,989 mln

8,759 mln

15,748 mln

2Q14

6,930 mln

8,745 mln

15,675 mln

3Q14

6,891 mln

8,837 mln

15,728 mln

4Q14

6,823 mln

8,878 mln

15,702 mln

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%

2Q13

1,708 mld zł

615 mln zł

36,0%

3Q13

1,665 mld zł

618 mln zł

37,1%

4Q13

1,675 mld zł

699 mln zł

41,8%

1Q14

1,465 mld zł

560,9 mln zł

38,3%

2Q14

1,522 mld zł

587,8 mln zł

38,6%

3Q14

1,620 mld zł

624 mln zł

38,5%

4Q14

1,628 mld zł

648,7 mln zł

39,8%

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł

2Q13

286 zł

8 zł

80 zł

143 zł

3Q13

284 zł

9 zł

86 zł

88 zł

4Q13

205 zł

4 zł

50 zł

46 zł

1Q14

301 zł

13 zł

75 zł

75 zł

2Q14

138 zł

8 zł

29 zł

108 zł

3Q14

197 zł

4 zł

38 zł

83 zł

4Q14

92 zł

8 zł

21 zł

8 zł

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122

2Q13

240

126

3Q13

239

128

4Q13

245

131

1Q14

249

131

2Q14

264

138

3Q14

275

142

4Q14

289

148

1Q15

299

150


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%

2Q13

50 zł

8 zł

29 zł

33%

3Q13

49 zł

8 zł

26 zł

35%

4Q13

54 zł

4 zł

25 zł

38%

1Q14

46 zł

8 zł

25 zł

37%

2Q14

46 zł

8 zł

25 zł

36%

3Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

4Q14

46 zł

8 zł

25 zł

38%

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%


Źródło tekstu: DT, T-Mobile Polska, wł     

Dodaj do:

Tagi: 1q2015 | wyniki | t-mobile | gts

w sumie: 92
  • -3

    73. ~jula89  2015-05-14 15:06:29  host: 109.196.45.162

    Jestem w t-Mobile od ponad 4 lat. Osobiście widzę sporą poprawę w usługach, w obsłudze klienta. Fakt- myślałam nad przejściem do Playa, ale jestem zadowolona, że tego nie zrobiłam.

  • -3

    74. ~anitka.90  2015-05-14 16:05:00  host: adsb151.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestem w T-Mobile od 5 lat nie mam na co narzekać :) Zawsze mniej więcej pół roku przed końcem umowy dzwonią z ciekawą opcją.

  • -3

    75. ~joasnna3  2015-05-15 08:07:47  host: 89-66-72-215.dynamic.chello.pl

    a dla mnie jest wszystko jasne. w t mobile jest mega super, od dawna robią fajne oferty,ktore wg mnie są dopasowane w stu procentach do klienta. mmoj uparty maz jest w oragne, tam do dopiero są jaja! jakies bzdurne faktury, zawsze cos źle naliczą. Mam nadzieję, że ta umowa zaraz sie skonczy i tez przejdzie do t mobile :)

  • -3

    76. ~kropczeka23  2015-05-15 08:09:37  host: 89-66-72-215.dynamic.chello.pl

    Ja tez ani troche nie narzekam na t-mobile. Kiedyś długo czekałam na infolinii na połączenie, ale pani była przemiła i wszystko udało mi się załatwić :) Oby tak dalej! :)

  • 3

    77. ~  2015-05-15 09:05:43  host: 212.109.132.194

    @73-76
    T-mobile weźcie skończcie. Nie wychodzi wam podrabianie opinii.

  • -2

    78. ~ewashka  2015-05-15 10:45:09  host: 89-66-72-215.dynamic.chello.pl

    Kurcze widzę, że też macie problemy z logowaniem. Mnie Pani na infolinii poinformowala że problem ma byc zaraz rozwiazany. Ale mimo tego jestem bardzo zadowolona. Wszystko śmiga, udało mi się trafić na fajną ofertę. Myślę, że zostane z nimi, na kolejne dwa lata.

  • 2

    79. ~  2015-05-15 10:55:21  host: 83.218.104.78

    widzę że pracownicy t-mobile.pl wchodzą tutaj i piszą jakieś bzdurne komentarze wychwalające na potęgę tmobile...
    Ja niby nie mam orange ale mam nju na abonament i wbrew temu co ktoś tutaj napisał wszelkie reklamacje rozwiązują szybko i na korzyść klienta - nie wiem - może ja akurat mam takiego farta. Ale ja tak mam - a mój tata ma abonament w tmobile i jest bardzo drogo - oferta dno - ale cóż - głupio Mu się przyznać do błędu że dał się namówić miłej pani z infolinii na abonament - ba nawet dla abonamenty - bo jeden z internetem - a z internetu prawie wogóle nie korzysta... - także ja napiszę jedno - jak najdalej od tmobile.pl - tmobile.pl to dno i tyle. Do tego tmobile.pl ma 4gr za sprawdzanie stanu konta na kartę płatne od każdego zdarzenia. Także co jak co ale tmobile.pl zdecydowanie NIE POLECAM.

  • 2

    80.  2015-05-15 11:07:35

    Troll korporacyjny: 73, 74, 75, 76, 78.

  • 0

    81.  2015-05-15 15:43:29

    78 - jak to fajna oferta jest - tak konkretnie? Bo wiesz... My tu lubimy się pochwalić co mamy ;-)

  • -1

    82. ~pomidorr  2015-05-17 12:32:26  host: 89-65-156-103.dynamic.chello.pl

    Oj tam, ja jesten w T już parę lat i nie narzekam. Przynajmniej zasięg nie gubi mi się w mieszkaniu jak to miało miejsce w plusie :O

  • 1

    83. ~  2015-05-17 12:45:47  host: user-46-113-159-174.play-internet.pl

    @82 ... ale, w którym pokoju? Kogo to obchodzi? Jaki z tego wniosek?

  • -1

    84. ~Szczery_Wro  2015-05-17 12:47:51  host: 89-65-156-103.dynamic.chello.pl

    te statystyki pokazują że t-mobile pilnie potrzebują odświeżenia oferty abo. ale poza tym nie mam zastrzżeń jeśli chodzi o jakość usług i obsługę w bok-u

  • -1

    85. ~pomidorr  2015-05-17 12:52:43  host: 89-65-156-103.dynamic.chello.pl

    @83
    Wniosek taki, że mimo wszystko różowi zajmują się tym czym powinien zajmować się telekom - udostępnianiem możliwości korzystania z sieci. No błagam, co mi po ofercie xxx minut do wszystkich w abonamencie 10 zeta miesięcznie jak muszę wyjść na balkon?

  • -1

    86. ~motorfan  2015-05-17 13:03:43  host: 89-65-156-103.dynamic.chello.pl

    Tmobile daje rade

  • 1

    87. ~  2015-05-17 13:08:07  host: adch115.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a T-mobile znowu zaczyna pisać komentarze (82, 84-86). Postarajcie się bardziej, bo wam to nie wychodzi.

  • 1

    88.  2015-05-17 13:31:40

    87).
    Im, to już chyba nic nie pomoże
    :-D
    PS. A reklama z tym psem i sztywnym Kotem - beznadziejna.

  • -1

    89. ~pytam  2015-05-17 15:20:48  host: apn-95-41-133-80.dynamic.gprs.plus.pl

    87, na przedłużenie umowy w tmobile otrzymałem no limit all, 2GB i iPhone4. Wszystko za 49zl. Czy to jest wg ciebie dla oferta?

  • 0

    90. ~Caĺm7  2015-05-17 17:13:01  host: n06-01-04.opera-mini.net

    89). I co jeszcze?
    :-D

  • 0

    91.  2015-05-20 11:12:58

    to chyba jednak coś znaczy, ze mają tylu klientów. Sama nigdy nie miałam wiekszych problemów. W mojej rodzinie wszyscy sa w tmobile i nie narzekamy

  • 0

    92.  2015-05-20 11:15:37

    Jak dla mnie t-mobile bardzo spoko. nie mam większych zastrzeżeń- uważam, że zdecydowanie przesadzacie ze swoimi komenatarzami. Pokazcie mi operatora bez zadnej skazy. Moja cała rodzina jest w T-Mobile od jakiegos czasu i serio nie mamy z tą siecią żadnych problemów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-142-229.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.