Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki T-Mobile po 3Q2016

Wyniki T-Mobile po 3Q2016

LuiN 10 Listopada 2016 08:25

10 13

Po III kwartale 2016 roku T-Mobile Polska miał 11,221 mln aktywnych kart SIM. To kolejny już kwartalny spadek - tym razem o 414 tys. w porównaniu z II kwartałem.



Na spadek bazy klientów T-Mobile w III kwartale pracował głównie pre-paid - ubyło netto 414 tys. kart SIM w tym segmencie. Baza klientów abonamentowych odnotowała niewielki wzrost w tym czasie - o 25 tys. kart SIM. Według danych opublikowanych przez GUS, w trzecim kwartale liczba kart SIM usług pre-paid zmniejszyła się w Polsce o około 2,2 miliona sztuk. Jest to w głównej mierze efekt wprowadzenia od 25 lipca obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych.

W trzecim kwartale 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,62 miliarda złotych i były niższe o 1,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2015 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,507 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 113 milionów złotych i były wyższe o 2,7% w porównaniu z 2015 rokiem.

EBITDA wyniosła 543 milionów złotych, a marża EBITDA wyniosła 33,5% i była niższa o 8,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2015 roku. Obie wartości były jednak istotnie wyższe niż w II kwartale.




Ponownie obniżone zostały koszty pozyskania klientów abonamentowych (69,41 zł), a na przedłużeniach umów sieć wręcz zarabia (to po części efekt dominacji ofert ratalnych).

III kwartał T-Mobile zakończył z ponad 1000 stacjami obsługującymi LTE 800 MHz, dzięki czemu LTE sieci dociera aktualnie do blisko 98% populacji kraju. W ciągu 9 miesięcy tego roku w sieci T-Mobile średnie wykorzystanie pakietu danych w smartfonie wzrosło dwukrotnie: z około 530 MB do ponad 1,1 GB miesięcznie.

Bazując na wynikach podawanych przez innych operatorów, T-Mobile posiada obecnie sieć LTE o największym zasięgu - twierdzi operator w komunikacie.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q15

6,784 mln

9,010 mln

15,794 mln

2Q15

6,708 mln

9,118 mln

15,827 mln

3Q15

6,640 mln

9,056 mln

15,696 mln

4Q15

6,569 mln

5,487 mln

12,056 mln

1Q16

6,518 mln

5,303 mln

11,821 mln

2Q16

6,516 mln

5,119 mln

11,635 mln

3Q16

6,541 mln

4,680 mln

11,221 mln


Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q15

1,602 mld zł

544,1 mln zł

34,0%

2Q15

1,574 mld zł

592,7 mln zł

37,7%

3Q15

1,638 mld zł

689 mln zł

42,1%

4Q15

1,645 mld zł

601 mln zł

36,5%

1Q16

1,649 mld zł

524,8 mln zł

31,7%

2Q16

1,499 mld zł

437 mln zł

29,2%

3Q16

1,618 mld zł

542 mln zł

33,5%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q15

88 zł

8 zł

21 zł

prepaid 8 zł
abonament 46 zł

2Q15

265,7 zł

8 zł

45 zł

prepaid 8 zł
abonament 45 zł
średnio 24,5 zł

3Q15

142,41 zł

4,19 zł

25,13 zł

50,26 zł

4Q15

149,28 zł

4,27 zł

29,86 zł

-51,18 zł

1Q16

135,30 zł

8,73 zł

30,55 zł

4,36 zł

2Q16

118,00 zł

4,37 zł

26,22 zł

0 zł

3Q16

69,41 zł

4,34 zł

26,03 zł

-4,34 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q15

299

150

2Q15

311

154

3Q15

313

154

4Q15

322

172

1Q16

325

204

2Q16

334

213

3Q16

327

215


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q15

46 zł

8 zł

21 zł

39%

2Q15

45 zł

8 zł

24,5 zł

39%

3Q15

46 zł

8 zł

25 zł

39%

4Q15

42,7 zł

8,5 zł

26 zł

40%

1Q16

43,64 zł

8,73 zł

30,55 zł

39%

2Q16

39,33 zł

8,74 zł

26,22 zł

46%

3Q16

43,38 zł

8,68 zł

30,37 zł

42%


Źródło tekstu: Deutsche Telekom, T-Mobile Polska, wł     

Dodaj do:

Tagi: wyniki | t-mobile | 3q2016

w sumie: 75
  • 0

    57.  2016-11-11 10:47:39

    54 - ja mówię, ze wyniki są złe?
    Mówię, ze dobrze nie jest w kontekście wcześniejszych moich wypowiedzi - o stan bazy klienckiej mi chodzi - tylko i wyłącznie - jakbyś czasem próbował wiedzieć lepiej ode mnie o co mi chodziło ;-)
    słoneczny - to akurat akcja była, więc nie ma się czemu dziwić (tak jak w przypadku Plusa kiedyś). Mnie jednak już wówczas dziwiło, ze tak mało usunęli ;-)

  • 0

    58. ~  2016-11-11 13:17:53  host: user-164-126-242-249.play-internet.pl

    55 słoneczny, a może to celowe działanie wyłaczyć dużo wcześniej nr nieaktywne, niż w I kwartale 2017? Wtedy może TM będzie nawet i 2 siecią?

  • 1

    59.  2016-11-11 13:38:13

    @58 Też myślę, że z dobrego serca nie zaczęli czyścić bazy, skoro wcześniej nie specjalnie to ich interesowało. Jakoś trzeba było wyjść z tej opresji, żeby nagle nie okazało się, że król jest nagi. Choć i tak pewnie w 2017 odnotują znowu największy spadek w prepaid, ale już nie gigantyczny.

  • 0

    60. ~Grzesiek  2016-11-11 15:15:25  host: 188.146.171.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Myślę ze najwięcej ma Plus do wyłączenia kart ,sam mam kilka kart które są nie aktywne od 2012 roku ale jak dzwonie to abonent czasowo nie dostępny...

  • 0

    61. ~Jakub  2016-11-12 13:51:57  host: public719580.centertel.pl

    Szczerze, nawet dobra oferta ich nie uratuje. Mają opinie skopaną, uratuje tylko rebranding szczerze mówiąc, lub utworzenie jednej firmy z PLAY - T-PLAY na warunkach Plejki a zasięgu różowych. Nawet przy obecnej promo pre-paid z nielimitowanym internetem ludzie ich nie chcą to o czym tu mowa. xd

  • -1

    62. ~  2016-11-12 15:35:19  host: 188.146.14.56.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    61.Właśnie widać po wynikach już ich nowa strategia ratuje

  • 0

    63. ~TMobileSkasowałoRWK  2016-11-12 17:13:44  host: user-94-254-179-122.play-internet.pl

    Z Titanica też uratowali ludzi ale Titanic i tak zatonął.
    Także jeśli chodzi o T-Mobile to oni owszem ratują się (się czyli kadrę zarządzającą na wysokich stołkach) ale prepaid cały czas tonie.
    Abonament jest w szalupach ratunkowych razem z prezesami ale jak uczy życie te szalupy mogą dostać rykoszetem albo zatoną przez potężne wiry spowodowane tonięciem prepaida, czyli T-tanica.

  • 1

    64. ~zzz  2016-11-12 17:26:14  host: host-93-174-31-163.jmdi.pl

    Faktem jest, ze prepaid tonie, a oni loterię robią zamiast gruntowanie zmienić ofertę prepaid - naprawdę trudno to zrozumieć, no chyba, że mają jakiś plan w zanadrzu, bo przecież chyba widzą te liczby.

  • 1

    65. ~gość  2016-11-12 17:37:15  host: public-gprs179745.centertel.pl

    Super mają no limit w prepaidzie za 25zł, tylko:-) Trzeba mieć taryfę Frii, osobnym kodem trzeba uruchomić no limit dla smsów, lub uwaga.... hit - no limit całe 50MB internetu na dzień, potem trzeba uruchomić no limit głosowy do wszystkich, oczywiście cylkicznie się sam odnawiający:-) ale... po 30min. rozmowy T-mobil zastrzega sobie prawo do rozłączania... Gdzie oni żyją? Jakiś własny świat T-mobile marketingu? Po 1 lutego 2017 chyba już nie będzie komu korzystać z ich prepaida, 3 mln jak nic wyłączą:-))))) Taka polityka firmy, co zrobić, klient prepaid i jego pieniądze im śmierdzą to niech szukają jeleni na abo za 150 przy gigantycznych wydatkach na reklamę, T-idioci.

  • 0

    66. ~  2016-11-12 17:42:17  host: 8.37.225.47

    63).
    Trochę zmarzną w tych szalupach, bo mniej niż zero za oknem, zima idzie
    ;-D

  • 1

    67.  2016-11-13 01:04:36

    Ktoś to dobrze określił. W prepaid już jest lodowata woda, a postpaid jeszcze tańczy i pije. Niestety, postpaid to tylko chwilowe dobre promo, a do prepaidu z chwilowym dobrym promo nikt już się nie garnie. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce będzie to tylko biznesowa sieć GTS energis. :)

  • 0

    68. ~.  2016-11-14 14:05:11  host: dkv90.neoplus.adsl.tpnet.pl

    z drugiej strony wszystko przed nami. ja jestem ciekawy wyników za 1. kwartał 2017

  • 0

    69. ~Gnom  2016-11-15 14:50:17  host: user-94-254-130-170.play-internet.pl

    Jeszcze będą mieli dodatkowo o 2 karty mniej - w tym miesiącu nastąpi migracja moich zarejestrowanych już śpiochów ze złotymi numerami do konkurencji.

  • 0

    70. ~Specjalista  2016-11-16 13:12:45  host: 178235192143.bielskobiala.vectranet.pl

    Idą na dno z siłą wodospadu. Same straty a cieszą się z marnego ochłapu nie wartego uwagi. Ich specjaliści na infolinii swą arogancją i brakiem wiedzy zyskali sobie w mediach znaną opinię, zepsuli markę, zarząd pozbył się dobrych pracowników z wiedzą i doświadczeniem a teraz jest płacz i zgrzytanie zębów. Sprzedaż oparli na akwizytorach, którzy nawet ogórka kiszonego na targu by nie umieli sprzedać ;) No ale wiadomo w Gubernii muszą wykazać niskie koszty utrzymania bo daninę należy oddać haha. Szkoda słów.

  • 0

    71. ~zzz  2016-11-16 13:47:23  host: mars.teneg.com.pl

    @70...akurat z wiekszą arogancją i elementarnym brakiem wiedzy to spotkałem jak na razie jedynie w Play...

  • 0

    72. ~Specjalista  2016-11-16 13:58:22  host: 178235192143.bielskobiala.vectranet.pl

    @ 71 czyli potwierdzasz co napisałem poziom obsługi w tmobile sięga dna i wodorostów. Zresztą żadna rewelacja, wszyscy już to wiedzą.

  • 0

    73. ~zzz  2016-11-16 16:40:36  host: mars.teneg.com.pl

    @71 nie potwierdzam, źle się wyraziłem, słowa "większą" nie powinno być - przeczytaj jeszcze raz bez niego.

  • 0

    74. ~zzz  2016-11-16 16:42:43  host: mars.teneg.com.pl

    miało być @72 - poza tym przypadków na infolinii jest tyle ile ludzi, bez względu na opa - z moich doświadczeń jak na razie "dna" doświadczyłem jedynie w Play

  • 0

    75. ~Tomek  2016-11-16 19:13:00  host: public716013.centertel.pl

    oby ich pieklo pochlonelo oszukali mnie !!!!!

  • -1

    76.  2016-11-16 19:23:26

    75). Wrócisz, wrócisz
    :-D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-92-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet