DAJ CYNK

Wyniki SonyEricssona w 1Q2006

WitekT

Wydarzenia

W I kwartale 2006 roku SonyEricsson sprzedał 13,3 mln telefonów – o 41% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, więcej niż wzrósł cały rynek, ale o 17% mniej w porównaniu z IV kwartałem 2005 roku.

W I kwartale 2006 roku SonyEricsson sprzedał 13,3 mln telefonów – o 41% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, więcej niż wzrósł cały rynek, ale o 17% mniej w porównaniu z IV kwartałem 2005 roku.

 

1Q05

4Q05

1Q06

Sprzedaż (mln szt.)

9,4

16,1

13,3

Sprzedaż (mln euro)

1289

2310

1992

Zysk netto

32

144

109



W I kwartale tego roku SonyEricsson zaprezentował więcej nowych modeli niż w całym 2005 roku. Udało się to dzięki zwiększeniu nakładów na badanie i rozwój nad nowymi produktami. Zaprezentowano 3 nowe komórki z serii Walkman: trzyzakresowy W810, highendowy W950 z pamięcią 4GB oraz W300, przeznaczony na rynek masowy. Dodatkowo, w ofercie pojawiły się takie modele, jak K800 i K790 z aparatem 3,2 Mpix. Na rynku tańszych telefonów pojawiły się modele Z300, J230 i J220. Średnia cena sprzedawanego telefonu wzrosła o 4% do 149 euro co oznacza, że producent zwiększył sprzedaż bardziej zaawansowanych telefonów.

Wzrost rynku telefonów komórkowych po raz kolejny przekracza wcześniejsze prognozy. SonyEricsson przewiduje, że w 2006 roku na całym świecie sprzedanych zostanie ponad 900 mln nowych słuchawek. Wcześniejsze przewidywania producenta mówiły o tym, że w 2006 roku rynek powiększy się o 10% w stosunku do 2005 roku i osiągnie poziom 850-860 mln sztuk.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SonyEricsson, wł