W I kwartale 2006 roku SonyEricsson sprzedał 13,3 mln telefonów – o 41% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, więcej niż wzrósł cały rynek, ale o 17% mniej w porównaniu z IV kwartałem 2005 roku.
W I kwartale 2006 roku SonyEricsson sprzedał 13,3 mln telefonów – o 41% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, więcej niż wzrósł cały rynek, ale o 17% mniej w porównaniu z IV kwartałem 2005 roku.
|
1Q05 |
4Q05 |
1Q06 |
Sprzedaż (mln szt.) |
9,4 |
16,1 |
13,3 |
Sprzedaż (mln euro) |
1289 |
2310 |
1992 |
Zysk netto |
32 |
144 |
109 |
W I kwartale tego roku SonyEricsson zaprezentował więcej nowych modeli niż w całym 2005 roku. Udało się to dzięki zwiększeniu nakładów na badanie i rozwój nad nowymi produktami. Zaprezentowano 3 nowe komórki z serii
Walkman: trzyzakresowy
W810, highendowy
W950 z pamięcią 4GB oraz
W300, przeznaczony na rynek masowy. Dodatkowo, w ofercie pojawiły się takie modele, jak
K800 i
K790 z aparatem 3,2 Mpix. Na rynku tańszych telefonów pojawiły się modele
Z300,
J230 i
J220. Średnia cena sprzedawanego telefonu wzrosła o 4% do 149 euro co oznacza, że producent zwiększył sprzedaż bardziej zaawansowanych telefonów.
Wzrost rynku telefonów komórkowych po raz kolejny przekracza wcześniejsze prognozy. SonyEricsson przewiduje, że w 2006 roku na całym świecie sprzedanych zostanie ponad 900 mln nowych słuchawek. Wcześniejsze przewidywania producenta mówiły o tym, że w 2006 roku rynek powiększy się o 10% w stosunku do 2005 roku i osiągnie poziom 850-860 mln sztuk.
Źródło tekstu: SonyEricsson, wł