Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Sony po 4Q2015

Wyniki Sony po 4Q2015

orson_dzi 29 Stycznia 2016 22:27

2 3

Sony zaprezentowało wyniki finansowe za IV kwartał kalendarzowy 2015 roku. Dział mobilny stale wypada coraz gorzej.



W ujęciu ogólnym, wszystkie działy Sony zanotowały przychody na poziomie 21,5 mld dolarów i 1,69 mld dolarów zysku, o 33% więcej niż w III kwartale 2015 roku. Duża w tym zasługa sprzedaży konsol PlayStation (4,89 mld dolarów przychodów).




To, co interesuje nas najbardziej, czyli dział mobilny, cały czas nie radzi sobie najlepiej. W stosunku do analogicznego okresu 2014 roku przychody spadły o 14,7%, do 3,2 mld dolarów, ale cały dział przyniósł jedna 201 mln dolarów zysku. Sony uważa, że ten wynik jest efektem z góry założonej polityki ograniczenia ilości sprzedawanych smartfonów.

Dziwić może słaby wynik działu zajmującego się produkcją matryc do aparatów w smartfonach, który przyniósł 97 mln dolarów starty. W III kwartale 2015 roku ten dział przyniósł 445 mln dolarów zysku.

Źródło tekstu: Sony; wł     

Dodaj do:

Tagi: sony | 4q2015 | wyniki 4q2015

w sumie: 10
  • 0

    1. ~Napoli  2016-01-29 23:58:45  host: n09-07-04.opera-mini.net

    "...wynik jest efektem z góry założonej polityki ograniczenia ilości sprzedawanych smartfonów." - No proszę. Wszyscy chcą sprzedawać jak najwięcej, tymczasem Sony założyło sobie, że będzie sprzedawać mniej i jeszcze im to zyski przynosi - coś niesamowitego! ;-)

  • 1

    2.  2016-01-30 02:13:23

    Zastanawia spadek sprzedaży matryc. Poza tym przydałoby się w końcu jakieś odświeżenie modeli z serii Z pod względem designu jak również nie wypuszczanie nowych modeli co pół roku. I niech idą tą drogą że maks najniższa półka to średnia półka tylko nie aż tak "wybrakowana" w stosunku do modeli flagowych pod względem technicznym

  • 3

    3. ~  2016-01-30 07:44:03  host: user-94-254-132-40.play-internet.pl

    Jestem fanem ajfonow ale niepokoi mnie ten upadek konkurencji. Monopol i brak konkurencji moze byc fatalny dla rynku.

  • 1

    4.  2016-01-30 09:54:49

    Sony dołączy wkrótce to HTC. Dział mobilny zniknie jak Nokia.

  • 0

    5.  2016-01-30 10:55:23

    @2 A nie mieli go czasem wydzielić z działu mobilnego? Może ta strata to efekt odpisu z tego tytułu. Co do zbytnio okrojonych podzespołów w średniakach, to absolutnie się zgadzam. Może pełne wejście Xiaomi, a potem i innych producentów na rynek EU potrząśnie trochę marketoidami stojącymi za tymi decyzjami.

  • 0

    6.  2016-01-30 13:08:28

    @5 Dla mnie nie ważne, czy wydzieli czy nie ale że mają spadek. I mnie zastanawia dlaczego? Co to średniaków, nie chodzi mi o okrojenie z podzespołów. Bo muszą być okrojone, aby był sens kupowania serii Z. Mi raczej chodzi o funkcje bo często ta średnia półka wiele rzeczy nie ma a np inni producenci w tej cenie półkowej mają (np obsługa za pomocą rękawiczek). Podzespoły powinny być trochę gorsze od serii Z (w końcu niższa cena) oraz np - nie szło i metal ale tworzywo i metal - bo niższa cena. Jak również aparat gorszy ale nie taki, jak teraz robią, który zdjęcia wychodzą beznadziejnie.

  • 0

    7.  2016-01-30 13:19:09

    @6 Dokładnie. A na dodatek to, co Sony robi z aktualizacją budżetowych modeli (a właściwie ich brakiem) zakrawa na kpinę. Mam wrażenie, że obecnie wielu producentów ma podobny proces decyzyjny: inżynierzy dają model średniej klasy, a księgowi i marketingowcy wyrzucają z niego funkcje i podzespoły tworząc okaleczoną karykaturę za absurdalne pieniądze. Bo jak inaczej wytłumaczyć pęd za najcieńszym telefonem, kosztem choćby baterii, albo wrzucanie do jednego modelu zupełnie niezbalansowanych podzespołów. Co przywodzi mi na myśl zestawy PC jakie oferują w sklepach nie dla idiotów.
    PS. Zdaje się, że nawet seria Compact pomału staje się ofiarą takiego działania. Zapewne jakiś księgowy wykazał, że Compact obniża im zyski z dużych wersji (jakby nie było innych modeli).

  • 0

    8.  2016-01-30 13:30:35

    @6 Mnie akurat nie dziwi brak aktualizacji w Sony bo inni robią to sami. I dla mnie jest to zaskoczenie. Jak chcesz mieć obsługę "premium" musisz kupić premium czyli Z. Na tym polega biznes. Co do mojego zdania. Powinni zostać przy Z ale trochę odświeżyć design oraz - tak się przyłożyć do modelu aby nie musieli co pół roku wprowadzać na rynek nowego modelu. Średnia półka ale dobra półka (w porównaniu do Z) - gorsze podzespoły ale nie ich jakość jak z niższowych ale dobra średnia, bardziej fantazyjny wygląd, trochę gorsze wykonanie ale nie wybrakowanie funkcji. I nie wchodzić w budżetowe modele i nie robić milion pięćset modeli jak ma Samsung. Czyli dobra jakość bez szaleństw modelowych aby Sony nie musiał się ich wstydzić. Lepiej sprzedawać ich mniej, mieć mniejsze portfolio ale mieć produkty dobrej jakości, które nie psują opinii o Sony ale dają tej firmie zarobić na przyzwoitym poziomie na marży. Osobiście - mam Sony serii Z i wg mnie są najlepszymi telefonami na Androida (miałem Samsungi Galaktyki czy LG z serii G i już więcej żadnego koreańca nie chce) i szkoda by było, gdyby zniknęli z rynku. Ale tam siedzą mądrzejsi ode mnie i pewnie wiedzą co mają robić.

  • 0

    9.  2016-01-30 13:31:54

    @6 Mnie akurat nie dziwi brak aktualizacji w Sony bo inni robią to sami. I dla mnie nie jest to zaskoczenie. * - tak powinno być

  • 0

    10.  2016-01-31 18:35:25

    Dla mnie to nie jest zaskoczenie. Przewidywałem to od dawna, że będzie źle. Xperia powinna kosztować wg moich wyliczeń (cena iPhona czyli jakieś 3k/min 5 lat wsparcia jakie otrzymuje iPhone czyli jakieś 600 PLN) - tyle powinna kosztować Experie bo mają max roczne wsparcie. A ponieważ kosztują dużo za dużo - Sony ma wielkie problemy i trzymamy prezesa Sony za słowo, że rozwiąże dział mobilny jak w tym roku nie poprawią wyników!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-124-106.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.