Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Sony po 3Q2016

Wyniki Sony po 3Q2016

LuiN 2 Listopada 2016 19:14

5 1

Sony ogłosił wyniki za II kwartał fiskalny 2016 roku, zakończony 30 września. Firma sprzedała 3,5 mln sztuk smartfonów.



Po 3,1 mln sztuk telefonów w II kwartale (kalendarzowym), wydawać się może, że wynik 3,5 mln w III kwartale to wzrost, jednak jeszcze przed rokiem Sony sprzedał 6,7 mln sztuk Xperii.




Sprzedaż spadła w skali roku o 40% do 1,386 mld dolarów, co jednak istotne, podobnie jak w II kwartale, firmie udało się uzyskać przy tym zysk netto, tym razem na poziomie 37 mln dolarów. To efekt głębokiej restrukturyzacji i skupienia się producenta na produktach z segmentu premium.

Stagnacja w segmencie premium zmusiła jednocześnie firmę do kolejnej już korekty prognozowanej sprzedaży w roku finansowym 2016 (kończy się 31 marca 2017 roku). Po zmniejszeniu jej w poprzednim kwartale z 20 mln sztuk do 19 mln, teraz mówi się już o tylko 17 mln sztuk smartfonów. Nadal jednak segment smartfonów pozostać ma dla Sony rentowny i przynieść w całym roku finansowym zysk netto.

Cała firma miała w III kwartale sprzedaż na poziomie 13,87 mld dolarów (spadek o 10,8%) i 375,2 mln dolarów zysku netto. Za największą sprzedażą stały działy konsol i gier, usług finansowych oraz domowej rozrywki i dźwięku. Dużą rentowność wykazał również dział zajmujący się produkcją sensorów dla aparatów fotograficznych - ze sprzedaży na poziomie 1,1 mld dolarów udało się uzyskać 122,3 mln dolarów zysku netto.

Źródło tekstu: Sony, wł     

Dodaj do:

Tagi: 3q2016 | wyniki | sony

w sumie: 6
  • -1

    1. ~Wizard  2016-11-02 19:51:52  host: user-94-254-144-197.play-internet.pl

    Drogie DROGIE Sony poprosze dobry smartfon to chetnie kupie nawet za 3500zl ale musi miec : 1. Wodoodpornosc pełną a nie tylko z wykluczeniami z gwarancji. 2. Android 7 3. Bateria minimum 3600 4. Aparat 23Mega minimum tylny a przedni wystarczy 13 :) 4. NFC i Android to raczej standard. Oczywiscie obsluga Java itd. Ogólnie KAŻDY parametr z którego korzystam lepszy niz w Xperia z2 bo póki co XZ czy Z5 mnie nie przekonują a konkurencja nie śpi.

  • 1

    2.  2016-11-02 21:02:49

    A dla mnie Sony musi mieć Ericssona

  • 0

    3. ~alcon  2016-11-02 21:14:40  host: public-gprs381151.centertel.pl

    A może Cię nie stać a nie nie przekonują i dlatego masz z2

  • 2

    4. ~Adek  2016-11-02 22:28:31  host: host-188-122-16-83.finemedia.pl

    Używałem prawie 2 lata Xperii Z2 i nie czułem za bardzo potrzeby wymiany ale pojawiła się fajna promo u operatora i mam teraz XZ. Mogę tylko śmiało powiedzieć, że to godny następca Z2.

  • 0

    5.  2016-11-03 19:54:14

    Mam od dwóch lat Z1C i czasem zastanawiałem się nad zmianą na coś innego (może nowszego, LEPSZEGO) po chwili ta myśl znika (bo niby po co zmieniać skoro Z1C ciągle działa świetnie) w tym grudniu jak i w zaszłym pieniądze na (hipotetycznie lepszego smartfona zostaną przeznaczone na tydzień nart w alpach francuskich)... Już się nie mogę doczekać...

  • 0

    6. ~  2016-11-03 22:11:33  host: 5.174.82.131

    Awaryjność, niedopracowanie, samoistne pęknięcia, nierówna jakość danej partii słuchawek - opis telefonów tej marki od pierwszej Z-ki. Powrót do Ericssona mógłby tylko polepszyć, sytuacje. Z tego co widzę, to większość ludzi w PL kupuje te telefony bo znają logo Sony, które znaczyło wiele w świecie elektroniki, dziś nie dotrzymują poziomu kitajcom, pomimo iż byli pionierami w wielu kwestiach np foto,video, itp ach te ich amplitunery ES....

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-159-27.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.