DAJ CYNK

Wyniki Sony Ericssona w 2Q2008

LuiN

Wydarzenia

Sony Ericsson opublikował wyniki za II kwartał 2008 roku. Zysk netto producenta spadł o 97%, zamiast dotychczasowych ponad 200 mln euro kwartalnie, było ich 6 mln.

Sony Ericsson opublikował wyniki za II kwartał 2008 roku. Zysk netto producenta spadł o 97%, zamiast dotychczasowych ponad 200 mln euro kwartalnie, było ich 6 mln.

Sprzedaż spadła o 9% do 2,8 miliardów euro. Widoczne jest delikatne odbicie się po słabym pierwszym kwartale tego roku w ilości sprzedanych telefonów - wzrost o 2,1 mln sztuk. To jednak o 0,5 mln sztuk mniej niż w porównywalnym okresie 2007 roku.

2Q07

1Q08

2Q08

Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.)

24,9

22,3

24,4

Sprzedaż (mld euro)

3,112

2,702

2,820

Zysk netto (mln euro)

220

133

6

Średnia cena telefonu (euro)

125

121

116


Sony Ericsson tłumaczy drastyczny spadek zysku netto trudnymi warunkami rynkowymi jakie zaistniały w drugim kwartale. Podobny spadek producent odnotował także w pierwszym kwartale tego roku, gdy zysk netto spadł o 44%.

Stale spada średnia cena telefonów producenta. Obecnie wynosi ona 116 euro. Cena ta jest zdecydowania większa niż w przypadku produktów Nokii, które w 2Q 2008 kosztowały średnio 74 euro.

Po 1Q2008 producent tłumaczył słabsze wyniki spowolnieniem na rynku telefonów średniej i wysokiej półki, w którym jak twierdzi ma duży udział. Średnia cena telefonu zdaje się to potwierdzać.

W drugim kwartale producent zaprezentował siedem nowych modeli telefonów, w tym pierwszy z aparatem 8Mpix - model C905. Ponadto firma rozpoczęła sprzedaż 12 nowych modeli telefonów, w tym szereg urządzeń linii Cyber-shot™ i Walkman™ należących do średniej i wysokiej półki.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Sony Ericsson, wł