DAJ CYNK

Wyniki Sony Ericssona po 2Q2009

WitekT

Wydarzenia

II kwartał dla Sony Ericssona to kolejny okres mierzenia się z wielkimi problemami - 43-procentowym spadkiem w ilości sprzedanych telefonów i 40-procentowym spadkiem przychodów w ujęciu rocznym.

II kwartał dla Sony Ericssona to kolejny okres mierzenia się z wielkimi problemami - 43-procentowym spadkiem w ilości sprzedanych telefonów i 40-procentowym spadkiem przychodów w ujęciu rocznym.

2Q08

1Q09

2Q09

Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.)

24,4

14,5

13,8

Sprzedaż (mld euro)

2,820

1,736

1,684

Zysk netto (mln euro)

6

-293

-213

Średnia cena telefonu (euro)

116

120

122



Producent przewiduje, że rynek telefonów komórkowych skurczy się w 2009 roku o około 10% w stosunku do roku 2008, kiedy to sprzedano 1,19 mld sztuk urządzeń. W II kwartale Sony Ericsson szacuje swój udział w rynku na poziomie 5%.

Sony Ericsson jest w trakcie przeprowadzania programu ograniczania kosztów, aby powrócić do zyskowności w II połowie 2010 roku. Program będzie wiązał się ze zwolnieniem ponad 2 tys. osób i ma kosztować 500 mln euro.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Sony Ericsson, wł