Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki PTC w 4Q2010

Wyniki PTC w 4Q2010

WitekT 25 Lutego 2011 09:58

0 0

W IV kwartale PTC straciła 62 tys. aktywnych kart SIM. Co ciekawe, na minusie była także liczba kart abonamentowych - w ostatnim kwartale 2010 roku, który z reguły jest okresem "żniw", PTC straciła 18 tys. kart.

W omawianym okresie PTC straciła też 44 tys. kart prepaid.

Dla kart abonamentowych churn wzrósł aż o 0,3 punkta procentowego w stosunku do zeszłego kwartału do 1%, a w ujęciu rocznym wzrósł o 0,2 punkta procentowego do 1%.

Dla całej bazy wskaźnik ten w 2010 roku wyniósł 2,9% (w ujęciu rocznym urósł o 0,2 punkta, w ujęciu kwartalnym wzrósł o 0,1 punkta).




Karty SIM Abonament Prepaid Łącznie
1Q09 6,363 mln 6,924 mln 13,287 mln
2Q09 6,477 mln 6,932 mln 13,409 mln
3Q09 6,577 mln 6,906 mln 13,482 mln
4Q09 6,656 mln 6,844 mln 13,500 mln
1Q10 6,722 mln 6,639 mln 13,361 mln
2Q10 6,763 mln 6,512 mln 13,276 mln
3Q10 6,814 mln 6,507 mln 13,321 mln
4Q10 6,796 mln 6,463 mln 13,259 mln

Przychody i EBIDTA:

Przychód od klientów Przychód całkowity EDIDTA Marża EBIDTA
3Q09 1,822 mld zł 1,889 mld zł 735 mln zł 38,9%
4Q09 1,809 mld zł 1,882 mld zł 674 mln zł 35,7%
1Q10 1,660 mld zł 1,756 mld zł 674 mln zł 38,3%
2Q10 1,743 mld zł 1,811 mld zł 707 mln zł 39,0%
3Q10 1,795 mld zł 1,891 mld zł 637 mln zł 33,7%
4Q10 1,781 mld zł 1,885 mln zł 738 mln zł 39,2%

Wybrane dane:

Przychód na klienta Abonament Prepaid Łączny Procent przychodu z usług niegłosowych
3Q09 73 zł 18 zł 45 zł 23%
4Q09 72 zł 18 zł 45 zł 26%
1Q10 67 zł 15 zł 41 zł 25%
2Q10 68 zł 16 zł 44 zł 25%
3Q10 72 zł 20 zł 44 zł 26%
4Q10 71 zł 16 zł 43 zł 28%

Koszt pozyskania klienta Abonament Prepaid Łączny Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)
3Q09 364 zł 11 zł 82 zł 340 zł
4Q09 361 zł 11 zł 92 zł 296 zł
1Q10 337 zł 6 zł 82 zł 265 zł
2Q10 422 zł 8 zł 84 zł 325 zł
3Q10 509 zł 12 zł 96 zł 372 zł
4Q10 527 zł 8 zł 107 zł 325 zł

Minuty na klienta Abonament Łączny
3Q09 198 124
4Q09 201 126
1Q10 200 125
2Q10 209 134
3Q10 210 136
4Q10 216 139

Źródło tekstu: Deutsche Telekom, wł     

Dodaj do:
w sumie: 50
  • 0

    34.  2011-02-25 17:21:56

    @15 niech zgadnę powiedziałeś swoją wersję tego co chcesz dostać albo jeszcze jakiś bonus do tego co oferował i na koniec powiedziałeś że jak nie dostaniesz to się przeniesiesz, jeśli tak to dobrze Ci powiedział. Jest oferta utrzymania klienta (w sumie dość korzystna) i nie ma co wybrzydzać. Ja nigdy nie miałem problemu z osobami w PTC.

  • 1

    35. ~  2011-02-25 18:19:25  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @31. Zakup startera i jego natychmiastowe przeniesienie do innej sieci nie wpływa na statystyki ilości aktywnych numerów w danym kwartale. Darmowe przeniesienie numeru wprowadzono w lipcu 2009 roku. Ale już od marca Play rekompensował koszty przeniesienia numeru za pomocą bonusu 3x20 złotych. To że Era traci klientów to po prostu fakt. Do tego głównym winowajcą faktycznie jest Play. Może to sprawa dla prokuratury ;).

  • 0

    36. ~  2011-02-25 19:25:35  host: 14-149.beskidmedia.pl

    Kupujesz strter w erze, rejestracja po 5 min i masz numer w play. Ile taki numerów jest zrobionych że era straciła, hmm z 3/4 lekka ręka. Era jako jedyna tak szybko rejestrowała numery, nie wiem ale mi gościu z playa mówił że u nich takie procedury to na maila agenci przesyłali.

  • 0

    37. ~Malolat21  2011-02-25 22:46:00  host: acfy213.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wszyscy mysla ze Era traci , tylko nikt nie zauwaza ze PLAY ma sztuczne nabijanie aktywacji dzieki LONGPLAY 1 , era tylko i dlatego traci gdyz u nich mozna szybko zarejestrowac starter i przeniesc do PLAY.

  • 0

    38. ~  2011-02-26 07:08:34  host: z08-04.opera-mini.net

    szczególowo przedstawione wyniki. Fajnie wyglądają w porównaniu z wynikami p4, gdzie podana jest tylko liczba abonentow i ebitda. News o p4 zaslużyl na newsa dnia :)

  • 0

    39.  2011-02-26 09:17:45

    @37 -> nie od dziś wiadomo, @38 to fakt pisałem dzisiaj to w innym temacie. Play publikuje tylko roczne a kwartalnych w ogóle. Dzięki czemu w sumie nie do końca wiadomo jak sobie radzi.

  • 0

    40. ~  2011-02-26 09:29:53  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @35-39. Nie piszcie głupot. Po to napisałem komentarz numer 35, aby wam sytuacje nieco rozjaśnić. Ale widzę, że na pewne rzeczy nie ma lekarstwa ;(. W jaki sposób starter zakupiony jednego dnia i przeniesiony następnego, bądź jeszcze tego samego, wpływa na statystykę aktywnych kart SIM w danym kwartale? W żaden. No może jedynie w sytuacji gdy przeniesienie nastąpiło na przełomie kwartałów. A wy dalej wymyślajcie sytuacje, które mają pomniejszać utratę klientów przez Erę. Wasza sprawa. Może powinniście zacząć pisać książki Fantasy ;). Macie niezłą wyobraźnie.

  • 0

    41.  2011-02-26 11:35:45

    @40 a skąd masz takie informacje że nie wpływa ? skoro go aktywujesz i przenosisz od razu to jest on już dodany do bazy danych jako numer aktywny i przeniesiony. W czym problem ? nie ma tak że nie pozostaje po nim ani śladu u macierzystego operatora.

  • 0

    42. ~  2011-02-26 11:51:33  host: z08-04.opera-mini.net

    40. Nie wątpię, ze play zdobywa wielu nowych klientów ale statystyki całkiem prawdy nie przedstawiają. Play podaje roczne dane bez przychodu na klienta. Wiadomo ze lp 1zł jest sporo. Do tego freshe lezaki po wydzwonieniu bonusu. Play juz obciąl dotowanie sluchawek w indywidualnych a abo bez tela podrozaly. Teraz czekam na 'ulepszenie' taryf biznes i fresha. Jak mtr sie wyrowna to roznice beda kosmetyczne

  • 0

    43.  2011-02-26 12:29:30

    @42 podziel sobie przychód roczny na liczbę klientów i będzie widać że różnice to 10 zł. na klienta ? Tyle Play jest tańszy od Ery ;)

  • 1

    44. ~  2011-02-26 12:41:41  host: 89-78-10-20.dynamic.chello.pl

    Dajcie spokój z tym Playem pod każdym neswsem. Oferta przedłużeniowa w PTC jest podobna do oferty Play więc ja sieci nie zmieniałbym. Wyniki są nieco zaskakujące ponieważ Orange a tym bardziej Plus nie mieli lepszej oferty od Ery. Chyba że to faktycznie taryfy "Po byku" zbierały żniwo? Ludzie w naszym kraju zmian nie lubią i pomimo słabych warunków nie szukaja alternatywy albo doszli do wniosku, że 10zł /m-c oszczędności nie jest tego warte? Przecież prepaid Plusa leży od dłuższego czasu a exodusu jakoś nie widać. Zobaczymy jak będzie wyglądał wynik po 1Q 2011. Do Play nie porównuje, ponieważ operator nie udostępnia pełnych danych a poza tym działa nadal na uprzywilejowanych warunkach.

  • 0

    45. ~  2011-02-26 12:43:22  host: 89-78-10-20.dynamic.chello.pl

    @43 TomekO; dobrze byłoby poznać ARPU z abonamentu i prepaida w przypadku P4.

  • 0

    46. ~  2011-02-26 15:31:21  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @41. 100% pewności nie mam, że aktywowane i przeniesione SIMy w tym samym kwartale odejmowane są od ilości aktywnych kart. Ale nawet jeżeli tak nie jest to przy zwiększającej się ilości przeniesionych numerów ich bilans nie może być mniejszy niż 0, obojętne w którym kwartale je odejmiesz. A w którymś to muszą zrobić, gdyż podają statystyki aktywny a nie aktywowanych kart. Przykładowo: Q3 to 120 tys. aktywacji SIM "do przeniesienia" minus 110 tys. przeniesionych w Q2 (bilans 10tys.), w Q4 to już 130 tys. i odejmujemy 120 tys. z Q3. Mamy przyrost 10 tys. a nie ubytek.

  • 1

    47.  2011-02-26 18:36:25

    @46 aktywowanych a aktywnych, chyba bardziej kreatywnie się nie dało :) bezsensu tłumaczenie... Bierze się i tyle jeżeli zliczenie wszystkie przypada na dany dzień a numer został aktywowany na dzień przed czy nawet tydzień to się go uwzględnia bo dlaczego nie ?? Gdybać sobie to sobie można. A ślad po numerze musi być u każdego operatora.

  • 0

    48. ~  2011-02-26 19:00:17  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @47. Zauważ, iż ja nie wykluczam, że nawet numer aktywny zaledwie jeden dzień w danym kwartale zostaje uwzględniony w statystykach aktywnych numerów. Tylko, że ma to nikłe znaczenie w bilansie odejść. W kolejnym kwartale znowu zostaną aktywowane SIMy do przeniesienia i znowu "znikną". Do tego statystyki przeniesionych numerów z kwartału na kwartał wzrastają. Jak potrafisz udowodnić, że ilość przeniesionych "jednodniowych" kart w Erze w trzecim kwartale była znacznie większa niż w czwartym to zapraszam do wywodu ;).

  • -1

    49. ~  2011-02-26 19:04:16  host: 213.25.50.41.net.kth.pl

    @42. A ty co? Masz już playparanoje ;)? Gdzie w opinii numer 40 napisałem coś o tej firmie? Mnie ilość klientów danej sieci tylko pośrednio interesuje. Do wszystkich dzwonię taniej niż 10 groszy/minuta a w sieci po 5 groszy lub darmo, SMSy do wszystkich wysyłam po 3 grosze i lepszych warunków mi nie potrzeba :).

  • 0

    50. ~  2011-02-26 19:32:34  host: z17-10.opera-mini.net

    49, tobie wystarczy a inni wolą taniej i mają do tego prawo. To ich pieniądze i mają prawo decydowac jak je wydadzą

  • 1

    51. ~ala  2011-02-27 14:43:28  host: public-gprs206355.centertel.pl

    jestem ciekawa, jak by play dawał np. 20zł a nie 60zł dla przeszczepów. chyba jednak by tendencja się utrzymała. a play głupi nie jest, koszt abo/szt. do jakieś 500+zł, karciarza ~20zł, więc przeszczep ~60zł wychodzi dobrze. Pewnie PLAY chcąc polepszyć zyski, da np. 1x60zł/PESEL/rok bez względu na ilość przeniesionych numerów. Ale by były tłumy przed salonami byle sie zalapac na stare warunki...

  • 0

    52. ~benny  2011-02-27 17:28:43  host: public-gprs210670.centertel.pl

    Może rzeczywiście bonusy za przeniesienie numeru do Play trochę fałszują wyniki... Swoją drogą, zobaczymy jakie oferty da Ery pod wodzą nowego szefa, po zakończeniu sporu z Vivendi mogą odważniej walczyć o klientów.

  • 0

    53.  2011-03-01 21:52:42

    parę razy zdażały się "pomyłki na fakturach i bilingach, po zgłoszeniu były naprawiane. Niestety ostatnią winę przerzucono na mnie - niby wysyłałem w święta co godzinę (z dokładnością do sekundy) ośmiokrotnie tego samego MMS-a z ta sama treścią do tych samych 10 adresatów. Odżałowałbym 20zł, ale oni wysyłali je przez całą noc. Kiedy przyszła pora przedłużenia umowy zaproponowano mi bym płacił 65zł (dotychczas niecałe 62abonamentu + dodatki za MMS i Play) lub 45 bez telefonu na 18mies. Wybrałem 240min za 24zł w PLAY bez łaski i tylko na rok.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-198-141.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.