Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki PTC w 1Q2008 - oficjalnie

Wyniki PTC w 1Q2008 - oficjalnie

WitekT 8 Maja 2008 16:29

0 0

Koniec wyścigu o największą liczbę kart SIM - tak podsumował rynek telekomunikacyjny po I kwartale prezes PTC Klaus Hartmann. Jego zdaniem wszyscy operatorzy zaczęli stawiać na przychody, poparł także działania UKE mające na celu realną ocenę ilości aktywnych na rynku kart.

Choć nasycenie kartami przekroczyło już 109%, to realnie wynosi ono około 91%. Szerzej o inicjatywie UKE pisaliśmy w tej wiadomości, a o jej wynikach - w tej wiadomości.

Hartmann powiedział, że w ciągu 2 lat średnia cena minuty połączenia spadła o 46%. Na rynku komercyjnie działa ośmiu operatorów MVNO, ale ich wyniki w większości przypadków są dalekie od zadowalających. Dodał, że na tle innych wyróżnia się MobilKing, choć nie podał szczegółów.

W tej chwili w zasięgu sieci 3G Ery znajduje się 180 miejscowości i 40% populacji kraju, czyli o 4 punkty procentowe więcej niż na koniec 2007 roku. Do końca roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 45%. Prezes nie podał ile stacji bazowych wspiera HSUPA i HSDPA 7,2 Mb/s.

Inwestycje w I kwartale wyniosły 327 mln zł. W analogicznym okresie zeszłego roku było to 130 mln zł.

Prezes podtrzymał cel na koniec 2009 roku - być pierwszym pod względem przychodów. W tym roku na przychody nie będzie miała wpływu telewizja mobilna ani reklamy, w 2009 roku - być może. Według niego w 2008 roku rynek urośnie podobnie jak w 2007 pod względem wartości, ale trochę więcej pod względem ilości kart SIM.

Bardzo cieszą nas dobre wyniki finansowe uzyskane przez PTC w I kwartale tego roku. Jest to wyraźny dowód, że realizowana przez nas strategia przynosi spodziewane efekty - powiedział Hartmann.




Na konferencji podano także statystyki dotyczące rozwiązań transmisji danych. Na koniec I kwartału z usługi blueconnect korzystało 400 tys. osób (wzrost o 100 tys. w 2008 roku). Liczba ta obejmuje zarówno dedykowane karty SIM, jak i usługi dołączane do abonamentów głosowych.

Liczba klientów:

Liczba klientów

1Q07

1Q08

Prepaid

7,627 mln

7,388 mln

Postpaid

4,746 mln

5,599 mln

Razem

12,373 mln

12,986 mln


Stosunek klientów abonamentowych w całkowitej liczbie wzrósł w ciągu 12 miesięcy z 38,4% do 43,1%.

Przychody w kwartałach:

Przychód

1Q07

1Q08 Wzrost

Od klientów

1,666 mld zł

1,826 mld zł + 9,6%

Całkowity

1,733 mld zł

1,875 mld zł + 8,2%

ARPU w kwartałach:

Przychód na kartę SIM

1Q07

1Q08

Prepaid 18 zł 19 zł
Postpaid 89 zł 85 zł

Łączny

45 zł

47 zł


SAC w kwartałach:

Koszt pozyskania klienta

1Q07

1Q08
Prepaid 5 zł 13 zł
Postpaid 507 zł 427 zł

Łączny

110 zł 96 zł

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1. ~jojo  2008-05-08 16:33:41  host: efo74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Bardzo cieszą nas dobre wyniki finansowe uzyskane przez PTC w I kwartale tego roku. Jest to wyraźny dowód, że realizowana przez nas strategia przynosi spodziewane efekty - powiedział Hartmann." No już lepszego tekstu propagandowego dawno nie słyszałem. ;-D

  • 0

    2. ~  2008-05-08 16:34:11  host: efo74.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przepraszam: nie czytałem.

  • 0

    3. ~jarekt  2008-05-08 17:10:54  host: ecs173.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trudno oczekiwac po prezesie czegos innego niz propaganda sukcesu, w koncu akcjonariusze maja swoje oczekiwania. Cieszy bardzo wzrost stosunku abo/prepaid choc to pewnie wynik czyszczenia nieaktywnych kart. Ja osobiscie ucieklem 2 numerami z ery poniewaz to co proponowali bylo gorsze od tego co otrzymalem 2 lata wczesniej. Ceny uslug spadly przez ten czas o polowe a oni chcieli zebym placil wiecej. Gratuluje strategii.

  • 0

    4. ~TLC  2008-05-08 17:15:47  host: w3cache.dialog.net.pl

    "Koniec wyścigu o największą liczbę kart SIM - tak podsumował rynek telekomunikacyjny po I kwartale prezes PTC Klaus Hartmann." No to moze telepolis.pl powinno oficjalnie zapytac pana rzecznika Play jak sie odniesie do tych slow biorac pod uwage ostatnie zmiany w abo w Play. Ciekawy jestem jak sie bedzie tlumaczyl. A pomeczyc go troche. Niech sie chlop rozrusza ;-)

  • 0

    5.  2008-05-08 17:26:00

    Co to jest SAC ? Klienci biznesowi ? ARPU ich nie zawiera ?

  • 0

    6. ~skalarek  2008-05-08 17:28:53  host: nat10.siec.alfa.pl

    @TLC Nie bardzo rozumiem dlaczego rzecznik Play miałby tłumaczyć się z wypowiedzi prezesa Ery, która po prostu przegrywa na rynku. Miniony rok Era po prostu przespała. Teraz próbuje się ratować nowymi promocjami :)

  • 0

    7. ~TLC  2008-05-08 17:36:05  host: w3cache.dialog.net.pl

    No to napisze inaczej ;-) Moze zapytac sie upadla gruszke czy zgadza sie ze slowami prezesa Ery. Po ostatniej zmianie to ludziska chyba nie beda walili drzwiami i oknami do Play. A moze Play wystarczy ~1,5 mln klientow bo powyzej tego duzo nie podskocza(z ta polityka). No moze 2 mln...

  • 0

    8.  2008-05-08 17:38:51

    #5: przecież jest napisane w tabeli że SAC to kosz pozyskania klienta. Jak może być zawarty w ARPU? Myśl!

  • 0

    9. ~skalarek  2008-05-08 17:42:53  host: nat10.siec.alfa.pl

    @TLC myślę że Play spokojnie realizuje swoje cele :) Pierwszy etap swoje działalności mają zamknięty. Czy odnieśli sukces ? Hmmm moim zdaniem rzecz jest dyskusyjna: przeważają klienci prepaid pomimo wysokiego poziomu dotowania telefonów nie pozyskali aż tak wiele umów. Tym niemniej zbudowali sobie pewną bazę. Teraz muszą stworzyć taką ofertę by Ci już przekonani przenosili do nich kolejne numery i tyle. Pamiętajmy że ciągle mają w ofercie bardzo dobry "abonament 40". Ceny telefonów są gorsze niż w promocji urodzinowej ale nadal jest parę ciekawych propozycji. Nie wiemy ilu użytkowników wybrało "deser w Play Karcie" - to może być kluczowa sprawa, także to jak się zachowają gdy już ten deser dostaną..

  • 0

    10. ~skalarek  2008-05-08 17:49:30  host: nat10.siec.alfa.pl

    A cel na rok 2009 klientów raczej cieszyć nie powinien... Jeśli firma ma w porównaniu z konkurencją rzeczywiście najmniej klientów a jej prezes mówi o tym że chce mieć największe przychody to...

  • 0

    11. ~skalarek  2008-05-08 17:52:55  host: nat10.siec.alfa.pl

    Ciekawe też są przewidywania prezesa że rynek urośnie pod względem kart SIM bardziej niż w 2007... Można i tak to formułować ale raczej przypuszczam że będzie większa rotacja w prepaid i karty częściej będą lądowały w koszu.. Cała tajemnica wzrostu :)

  • 0

    12.  2008-05-08 18:20:45

    dobrze z tymi kartami, era tego nie praktywkowala a skupila sie bardziej na dotychczasowych klientach to i dobrze, noi dobrze ze trzymaja sie swej polityki, rozbudowa infastruktury i rozwoj, przykladem moze byc to ze jako pierwsi wdrazyli roaming na pokladach samolotow:) widac to w SAC ze bardziej skupili sie na obsludze i jakosci stalych abonamentow niz pozyskanie nowych i dobrze:) ja jak to juz pisalem sam sie o tym przekonalem ze zadbali o mnie przy nowym aneksie

  • 0

    13. ~  2008-05-08 21:41:59  host: ip-78-133-229-182.multimo.gtsenergis.pl

    #12 Tyle ze SAC to koszt pozyskania klienta. Koszt UTRZYMANIA klienta to cos innego ;-)

  • 0

    14. ~M  2008-05-08 23:11:29  host: s32.zabrze.net.pl

    I to mnie cieszy, uwazam ze promocje w nowych taryfach sa naprawde ciekawe. Do tego bardzo przydatna jak dla mnie wymiennosc minut do UE, czego nie oferuje konkurencja.

  • 0

    15. ~adas  2008-05-09 10:00:29  host: dph250.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jednak abonamentowców więcej niż Plus "złowili" w tym kwartale, wyniki finansowe wbrew pozorm nie są złe jak się dokładniej przyjrzec, spada koszt pozsykania klienta, a to w tym biznesie chodzi

  • 0

    16. ~loopek  2008-05-09 11:54:03  host: dpk123.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mi najbardziej podoba sie tekst "na tle innych wyróżnia się MobilKing, choć nie podał szczegółów. " :) hehe, a swoja droga ciekawe sa wyniki opow mvno.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-73-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.