Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki PTC w 1Q2007

Wyniki PTC w 1Q2007

WitekT 10 Maja 2007 17:37

0 0

PTC opublikowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2007 roku. Przychody wyniosły 1,733 mld zł i wzrosły o 3,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a EBITDA wyniosła 570 mln zł.

Inwestycje w I kwartale kosztowały PTC 130 mln zł. Liczba klientów wyniosła 12,373 mln. Jest to wzrost o prawie 18%. w stosunku do pierwszego kwartału 2006 roku i o 146 tys. w porównaniu do IV kwartału 2006 roku.




Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów abonamentowych i systemu przedpłaconego, zgodnie z ogólnorynkową tendencją, obniżył się i wyniósł 45 zł (średnia - dla postpaid było to 89 zł, a dla prepaid - 18 zł). Średni koszt pozyskania klienta (SAC) zmniejszył się ze 127 do 110 zł (średnia - dla postpaid było to 507 zł, a dla prepaid - 5 zł). Średni miesięczny wskaźnik odłączeń (churn) klientów postpaid spadł do bardzo dobrej wartości 0,52%.

Źródło tekstu: PTC     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1.  2007-05-10 17:45:31

    A po przegranej z UKE churn skoczy na 20-30%

  • 0

    2.  2007-05-10 17:53:55

    Tak mało? Wg mnie więcej.

  • 0

    3. ~W  2007-05-10 18:00:07  host: acqs35.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja sie z wami niezgadzam w zupelnosci bo gdzie by mieli przejsc? do plusa gdzie jest drozej? czy do orangutana gdzie jest jeszcze drozej? no chyba ze mowa o play - ale i tutaj wiekszosc haczykow jak np przepadanie bonusow wyszlo na swiatlo dzienne. wg mnie nie skoczy churn drastycznie

  • 0

    4.  2007-05-10 18:03:48

    WitkuT CZy wskaźnik churn bierze pod uwagę te odłączenia, które mają nieuregulowane płatności?

  • 0

    5. ~  2007-05-10 18:18:06  host: aayi248.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten SAC 5 PLN dla prepaid to na pewno nie pomyłka?

  • 0

    6.  2007-05-10 18:49:50

    ciekawe jakiu churn bedie uwgledniajac kwiecien :) swoja droga arpu niezle spada

  • 0

    7.  2007-05-10 18:57:06

    PiKi: zdaje się, że przedewszystkim właśnie te

  • 0

    8.  2007-05-10 19:07:07

    *piotrM Hmm, wydawało mi się że churn wskazuje liczbę (wyrażoną w procentach) "dokończonej" rezygnacji. A co z rezygnacjami do których została naliczona kara umowna?

  • 0

    9.  2007-05-10 19:46:28

    myśle ,że po wyroku UKE przygotują specjalną oferte dla Klientów którzy będą chcieli odejść - nie mam nic przeciwko mojemu operatorowi ERA ale wyrażenie ,że jestem "oszustem" było wg mnie przegięciem i jak będzie jużdecyzja ostateczna Ery to wypowiedzenie im chętnie przedstawie bo nie wyobrażam sobie ,że mój operator tak się o mnie wypowiada - duuuży ---- dla PTC - poprostu miarka wiecznych wal o stołki, brak poszanowania swoich klientów to jak dla mnie zbytw wiele

  • 0

    10. ~  2007-05-10 20:00:35  host: apn-99-35.gprspla.plusgsm.pl

    Nowa promocja w prepaid Orange ! Potrójne doładowanie ! http://rapidshare.com/files/30508724/layout.zip.html

  • 0

    11.  2007-05-10 20:45:28

    PiKi: moim zdaniem nie - myślę, że raczej churn dotyczy tych, którzy mają ROZWIĄZANĄ umowę.

  • 0

    12.  2007-05-10 20:51:11

    Aha, dzięki WitekT, Czyli churn jest jak najbardziej prawidłowy, ale to się może bardzo drastycznie zmienić jak UKE wygra tą bitwę z Erą.

  • 0

    13. ~  2007-05-10 21:21:48  host: chello089078006100.chello.pl

    @10 to fake!

  • 0

    14. ~waldek@wp.pl  2007-05-10 21:41:41  host: cod93.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witek, Piki - zapewaniam Was, ze bierze pod uwage :-)

  • 0

    15. ~mike278  2007-05-10 22:13:14  host: xdsl-10361.walbrzych.dialog.net.pl

    wg posiadanych przeze mnie informacji zgadzam sie z waldkiem, tym zaargumentuje, ze de facto ludzie nie placacy maja rozwiazane umowy, i sa ujmowani w statystykach.

  • 0

    16.  2007-05-10 23:29:19

    I proszę... Znowu podają to co wygodne - wzrost klientów (prawda), że spadek ARPU u wszystkich to i u nich nic nadzwyczajnego (prawda), że spadek wskaźnika odejść... prawda, ale dlaczego nie podali jak zwkle dla cłej bazy klientów? Tylko dla post-paidów? Czy wstydzą się podawać churn dla wszystkich aktywacji? albo dla samego pre-paida?

  • 0

    17.  2007-05-10 23:57:11

    13: Moim zdaniem to prawda. Orange zdolne jest do takich promocji. Zrobią wszystko by nie spuścić ze stawki 80gr, a użytkownikom dawać takie bonusy, które są do wykorzystania jedynie w sieci by dalej trzymać ich przy sobie. Taka strategia. Ktoś się wyłamie i zmieni na Play to Ci z Orange będą mieli do niego drogo, więc zmiana odpada, z drugiej strony z takim bonusem to tanio w sieci, więc lepiej zostać... Orange pewnie tak kombinuje. Miałem jutro doładować konto z bonusem 10% by mi te parę złotych bonusowych co mam nie przepadło, ale mogę jeszcze poczekać do 16 maja. Zobaczymy :P

  • 0

    18.  2007-05-11 00:23:57

    biotyt - oni doskonale wiedzą z czego ludzie korzystają. Jak ludzi utrzymać ;-) Play i inni muszą mieć płaskie stawki - nie mają swoich użytkowników. A nawet jak zdobędą kilkadziesiąt czy te pół miliona to nadal nie będzie się opłącało robić taniej w sieci (mówię o dużej różnicy ceny) bo nie byliby w stanie utrzymać niskich cen na połączenia poza sieć. Musieliby je podwyższyć. Oczywiście taki Play za 3 lata bnbędzie iał własną sieć i wwłąsnych klientów sporo i będzie mu łatwiej. Ale też albo zrobią dużą rózniće stawek przy wysokich cenach poza sieć, albo małą ze stosunkowo niskimi połaczeniami poza sieć i stosunkowo wysokimi w sieci. A Ci co mają i będą mieć po kilkanaście milionów, tym właśnie będą utrzymywać klientów. Chyba, że zmieni się podejście i wszyscy trzej wielcy, obniżą ceny poza sieć znacznie i tylko niewiele obniżając stawkę za połączenia w sieci. Ale to nie moja działka planować ;-)

  • 0

    19. ~andrew  2007-05-11 12:10:27  host: dqc166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a w TT stawki 80gr. nie ma i sa ciagle jakieś promocje obniżające koszty.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-227-51-103.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy ubezpieczasz wyświetlacz w swoim telefonie?

Play: Zmiany w usłudze Ochrona wyświetlacza

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet