Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki PTC po 4Q2009

Wyniki PTC po 4Q2009

sirmark 25 Lutego 2010 10:05

0 0

Na koniec 2009 r. w sieci PTC działało 13,5 mln kart SIM, o 18 tys. więcej niż na koniec III kwartału i o 226 tys. więcej w stosunku do 2008 r. W całym 2009 r. pozyskano 491 tys. klientów abonamentowych (wzrost o 5,2% w stosunku do roku poprzedniego, a ich udział w ogólnej bazie klientów wyniósł 49,3%).

W IV kwartale telekomowi udało się pozyskać 79 tys. kart abonamentowych (ma ich teraz 6,656 mln), ale stracił 62 tys. prepaid (ma ich teraz 6,844 mln). Dla kart abonamentowych wzrósł churn - o 0,2 punkta procentowego w stosunku do zeszłego kwartału i w ujęciu rocznym - do 0,8%. Dla całej bazy wskaźnik ten w 2009 r. wyniósł 2,7% (w ujęciu rocznym spadł o 0,3 punkta, ale kwartał do kwartału zanotował wzrost o 0,3 punkta procentowego do 2,9% ).

Karty SIM 4Q08 1Q09 2Q09 3Q09 4Q09
Abonamentowe 6,327 mln 6,363 mln 6,477 mln 6,577 mln 6,656 mln
Prepaid 6,946 mln 6,924 mln 6,932 mln 6,906 mln 6,844 mln
Całkowity 13,273 mln 13,287 mln 13,409 mln 13,482 mln 13,500 mln


Przychody i EBIDTA:




Przychód 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
Od klientów 1,957 mld zł 1,822 mld zł 1,809 mld zł 7,694 mld zł 7,338 mld zł
Całkowity 2,024 mld zł 1,889 mld zł 1,882 mld zł 7,920 mld zł 7,602 mld zł


  4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
EBIDTA 623 ml zł 735 mln zł 674 mln zł 2744 mln zł 2661 mln zł
Marża EBIDTA 30,8% 38,9% 35,8% 34,6% 35,0%


Przychody PTC w ostatnim kwartale 2009 roku wyniosły 1,882 mld złotych, a w całym roku osiągnęły wartość 7,602 mld złotych. Pomimo zmniejszenia się o cztery procent w stosunku do roku ubiegłego wyniki Spółki charakteryzowały się znacznie lepszymi tendencjami niż te wynikające z sytuacji rynkowej, na którą wpłynęły m.in. bardzo duże obniżki (o ponad połowę stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR), osłabienie polskiej waluty, jak również trudna sytuacji na rynkach finansowych, która miała swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm. - napisała PTC w komunikacie.

Wybrane dane:

Przychód na klienta 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
Prepaid 21 zł 18 zł 18 zł 20 zł 19 zł
Postpaid 82 zł 73 zł 72 zł 85 zł 75 zł
Łączny 50 zł 45 zł 45 zł 49 zł 46 zł
Procent przychodu z usług niegłosowych 19% 23% 26% 19% 24%

Koszt pozyskania klienta 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
Prepaid 14 zł 11 zł 11 zł 13 zł 10 zł
Postpaid 364 zł 364 zł 361 zł 391 zł 373 zł
Łączny 102 zł 82 zł 92 zł 95 zł 87 zł
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) 465 zł 340 zł 296 zł 427 zł 362 zł

Minuty na klienta 4Q08 3Q09 4Q09 2008 2009
Postpaid 193 198 201 194 198
Łączny 118 124 126 114 122

Źródło tekstu: Deutsche Telekom, PTC, wł     

Dodaj do:
w sumie: 57
  • 0

    38.  2010-02-25 14:42:51

    Ad 37. Przychód na klienta abo spadł również dlatego że opy silniej niż kiedyś lansują umowy bez telefonu gdzie za tyle samo usług płaci się wyraźnie mniej niż jakby to była umowa z telefonem w promocyjnej cenie.

  • 0

    39. ~LOKOS  2010-02-25 15:00:40  host: 178.56.58.39

    No tak, ilość kart wzrosła przez PBF, Klienci Biznesowi kupują karty i one później leżą w "szufladach" Klient biznesowy płaci jak za zboże bo po 0,53 netto i myśli że zrobił interes życia sprzedając telefony w komisie. Wiem bo padłem ofiarom takiego działania dopóki mnie konsultant Orange nie uświadomił. jeszcze 2 miesiące i będę wolny od ERA, a póżniej nie wiem może Plus a może Pomarańczowi.

  • 0

    40. ~  2010-02-25 15:28:52  host: dcu24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    link http://www.gsm.biz.pl/historia/wyniki_ptc_za_4kw_2009_wzgledem_3 kw_2009_3521.html

  • 0

    41. ~echh  2010-02-25 15:38:56  host: 87-239-47-33.ip.gronet.pl

    do @39 Twoja wypowiedź jest niekompletna. Era posiada więcej niż jedną taryfę biznesową i nie możesz powiedzieć o kosztach minuty w wysokości 0,53zł netto, a jeśli podpisujesz umowę tylko ze względu na telefon, który chcesz później sprzedać to Ci gratuluję. ps. Popraw pisownię

  • -2

    42. ~zzzzz  2010-02-25 16:32:57  host: ila46.internetdsl.tpnet.pl

    Zaraz można sie spodziewać sporo negatywnych komentarzy, już po 16 więc dzieci ze szkół powychodzą i troche pojadą po W3 :-).

  • 0

    43. ~as  2010-02-25 16:34:22  host: dpm185.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wyniki chyba lepsze od spodziewanych. Nagonka w necie na Ere nie przekłada się na jej finanse czy liczbę klientów. w sumie trochę lepiej niż Orange, a Plus chyba najgorzej z W3 w ubiegłym roku

  • 0

    44.  2010-02-25 16:59:39

    Widać całkiem nieźle. Nagonka na Erę nie przekłada sie nawet na liczbę użytkowników, bo choćby TT, na którym tylu w zagorzały sposób wiesza psy, zanotowano w skali roku ubytek 100tys kart.

  • 0

    45.  2010-02-25 17:03:33

    pablo_79 (44) - Pewnie są osoby, które jeszcze pocą się, żeby wykorzystać nagromadzone skarbonki, zanim przejdą do konkurencji... ;-)

  • 0

    46.  2010-02-25 17:14:14

    #45, niekoniecznie, podam przyklad ktory dosc czesto przytaczam. Sam mam abo w Erze z siecia rodzinna. Moi rodzice maja TT i sa podpieci do rodzinnej. Poza tym do innych maja 0,29 i z punktu widzenia moich rodzicow nie oplaca sie Play, poniewaz stawka jest ta sama ale nie moga byc w rodzinnej. ROdzice nie korzystaja z pakietow internetowych itp, jedynie dzwonia wiec jaki jest sens przejscia takich osob do innej sieci ? Ja nie widze sensu

  • 0

    47. ~benek  2010-02-25 17:31:03  host: 87-205-172-184.adsl.inetia.pl

    To muszę potwierdzić. Sam mam dosłownie całą rodzinę w Erze i większość ma jeszcze bonusowe minuty przeważnie od 200 do 2000 minut ważnych przez całą umową na wyczerpaniu abonamentu plus jeszcze możliwość kilku pakietów. Tak więc Play całkowicie się nie opłaca. Jeżeli chodzi o same wyniki to nieźle. Zdobyli nowych klientów i to całkiem sporo. Także mogą być z nich zadowoloni

  • 0

    48.  2010-02-25 17:37:56

    #35 920 tysięcy liczone jest z pakietami internetowymi. Wyniki takie sobie spodziewałem się lepszych za ostatni kwartal roku , a tu gorzej od Orange nawet. Znacznie mniej nowych klientów abonamentowych skusiło się na promocje swiateczne Ery.

  • 0

    49.  2010-02-25 19:34:16

    46, 47 - Oczywiście macie rację, takie sytuacje zapewne też się zdarzają.

  • 0

    50.  2010-02-25 21:50:53

    I to pewnie częściej niż myślimy ale mniejsza już o to. Niezłe wyniki, ciągle na plusie z klientami, ścigają konkurencje.

  • 0

    51. ~paulostan  2010-02-25 23:53:36  host: ip-91-192-3-247.techmedia.com.pl

    takdo LOKOS 39. co do PBF to doradca s Orange cie nakreca ,bo oni nie maja takiej oferty ,jakie 53gr???masz wszystko z pakietu kwotowego stacjonarne,era o,20 gr! od 5lat,roaming,sms w cenie pakietu zapytaj tego doradczy czy maja taka opcje:) przenies do nich numery zobaczysz jak bedzie fajnie napewno spadna Ci rachunki :) pozdrawiam

  • 0

    52. ~chipo  2010-02-26 03:23:12  host: 078088147110.jeleniagora.vectranet.pl

    @47.~benek, tak, czasy całych rodzin w erze odchodzą w niepamięć, ja wszędzie gdzie mogę zmieniam erę na play. Bezrefleksyjność ery i brak ochoty do wspierania starych klientów, zaowocuje exodusem klienteli. Zastanów się też przez chwilę w jakim celu era wprowadziła do abo biznesowego taryfę za 12 zł brutto?! tylko po to by utrzymać numery, które firmy przestają używać. Era czeka na cud, że może klienci jednak sami wrócą do niej, tylko po co, to ja nie wiem. Bo płacić sporo więcej za to samo, nie mam ochoty, podobnie jak inni klienci.

  • 0

    53. ~były erowiec  2010-02-26 11:40:20  host: 62.93.58.212

    52. no dokładnie, ja też zagłosowałem nogami i papa zdziEro. I domową już za niecały rok też rodzicom przeniosę do Playa. Dla zasady, za to jak ta wredna firma potraktowała mnie, abonenta który był ich klientem od 1999 roku. Nigdy więcej zdziEry!

  • 0

    54.  2010-02-26 12:01:47

    @49, i takie sytuacje zdarzaja się znacznie częściej, niż te, które przestawiłeś w poście nr 45. Era zainwestowała w tym roku w rozmowy w sieci a sieć rodzinna jest na polskim rynku dość innowacyjnym przedsięwzięciem- w ramach usługi można wykonywać darmowe połączenia do wybranych z TT nawet przy zerowym stanie konta.@52, jak na razie Era zanotowała wzrost, więc w miejsce odchodzących z sieci przychodzą nowi.

  • 0

    55. ~nick  2010-02-26 17:29:53  host: 87-205-174-122.adsl.inetia.pl

    No i w ogóle Era w 2009 dała naprawdę dobre oferty abonamentowe już nawet pomijając opcje rodzinną. Zresztą to wszystko widać w wynikach rocznych. Wyniki mają niezłe.

  • 0

    56. ~znawca  2010-02-26 17:51:14  host: chaos.tpnet.pl

    @55. nick, masz udziały w PTC czy jak? Z mojego punktu widzenia najlepsze wyniki finansowe ma Centertel. ARPU 42,7zł a AUPU 141,9 minuty, czyli średnio 30gr minuta. PTC odpowiednio 46zł i 122 minuty co daje 37,7gr za minutę. Teraz wyraźnie widać gdzie taniej rozmawiają klienci.

  • 0

    57. ~znawca  2010-02-27 11:18:01  host: chaos.tpnet.pl

    @56. Mała poprawka. Zapomniałem od AUPU odjąć część przychodu związaną z usługami nie głosowymi. Ale w kwestii porównania nic to nie zmienia. Ranking średniej ceny minuty kształtuje się tak [(ARPU-przychody z usług nie głosowych)/AUPU]: 1. Orange 22,3gr, 2. Plus? szacunkowo(47,5-26%)/130 = ~27gr, 3. Era 28,65gr.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-59-242.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.