DAJ CYNK

Wyniki PTC po 4Q2008

LuiN

Wydarzenia

W czwartym kwartale 2008 roku PTC osiągnęła przychody 2,024 mld zł, co stanowi wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody spółki w 2008 roku wyniosły 7,920 mld zł, rosnąc o 6,7% w porównaniu do 2007 roku. Wzrosła liczna klientów abonamentowych i zmalała liczba klientów ofert na kartę.

W IV kwartale 2008 roku PTC osiągnęła przychody na poziomie 2,024 mld zł, co stanowi wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody spółki w 2008 roku wyniosły 7,920 mld zł, rosnąc o 6,7% w porównaniu do 2007 roku. Wzrosła liczna klientów abonamentowych i zmalała liczba klientów ofert na kartę.

Przychód

4Q07

4Q08 2007 2008

Od klientów

1,849 mld zł 1,957 mld zł 7,139 mld zł 7,694 mld zł

Całkowity

1,928 mld zł 2,024 mld zł 7,426 mld zł 7,920 mld zł


Liczba klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 17% i na koniec 2008 roku wynosiła 6,327 mln. Udział tego typu klientów osiągnął prawie 47,7% w ogólnej bazie klientów PTC. Liczba przyłączeń netto w segmencie abonamentowym w 2008 roku wyniosła 918 tys., z czego 283 tys. w IV kwartale, co oznacza wzrost o 19,4% w stosunku do trzeciego kwartału 2008 roku.

Liczba klientów usług przedłaconych spadła z 7,590 mln w 2007 roku do 6,946 mln w 2008 roku (spadek o 8,5%). Łączna liczba klientów osiągnęła 13,273 mln i była wyższa o 2,1% w stosunku do roku 2007. W całym 2008 roku churn (wskaźnik rezygnacji klientów) wyniósł średnio 3,1% miesięcznie.

Liczba klientów

4Q07

3Q08 4Q08

Prepaid

7,590 mln 6,969 mln 6,946 mln

Postpaid

5,409 mln 6,044 mln 6,327 mln

Razem

12,998 mln 13,013 mln 13,273 mln


Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC wzrósł w czwartym kwartale 2008 roku o 4,2% i wyniósł 50 zł, a w całym 2008 roku osiągnął poziom 49 zł. W rozbiciu na rynki, ARPU dla klientów abonamentowych spada z 89 zł w 4Q2007 do 82 zł w 4Q2007, z kolei w przypadku klientów usług prepaid nastąpił wzrost z 20 zł w 4Q2007 do 21 zł w 4Q2008.

Przychód na kartę SIM

4Q07

4Q08 2007 2008
Prepaid 20 zł 21 zł 19 zł 21 zł
Postpaid 89 zł 82 zł 91 zł 82 zł

Łączny

48 zł

50 zł 47 zł 50 zł


W ostatnim kwartale 2008 roku w o 17,1%, czyli 21 zł, zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i wyniósł on 102 zł. W całym 2008 roku wskaźnik ten osiągnął poziom 95 zł i spadł w stosunku do roku 2007 o 8,7%.

Koszt pozyskania klienta

4Q07

4Q08 2007 2008
Prepaid 18 zł 14 zł 12 zł 13 zł
Postpaid 452 zł 364 zł 461 zł 391 zł

Łączny

123 zł 102 zł 104 zł 95 zł


Cała sieć 3G PTC pracuje obecnie w pełnej technologii HSPA umożliwiającej zarówno szybkie pobieranie, jak i wysyłanie danych. Obejmuje ona swoim zasięgiem 18,5 miliona mieszkańców Polski i jest dostępna w ponad 500 miejscowościach.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PTC