Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki PTC po 3Q2008

Wyniki PTC po 3Q2008

WitekT 6 Listopada 2008 11:58

0 0

Na koniec III kwartału PTC miała 13,013 mln aktywnych kart SIM, czyli o 291 tys. więcej niż rok wcześniej i o 183 tys. więcej niż po II kwartale tego roku.

Jestem dumny, że PTC jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się firm telekomunikacyjnych w Polsce. Dzięki przyjętej przez nas strategii oraz wspaniałemu zespołowi pracowników już niedługo będziemy numerem jeden w Polsce. Nasze wyniki, tak jak sytuacja w całej branży, pomimo zawirowań na rynkach finansowych pokazują, że telefonia mobilna jest siłą napędową współczesnej gospodarki - powiedział Klaus Hartmann, prezes PTC.

Pomimo dużego, bo sięgającego ponad 110%, nasycenia rynku usług mobilnych, spadku stawek interconnectowych oraz silnej konkurencji, PTC uzyskała w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku wyższe przychody w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Osiągnięto to dzięki wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz ruchu w sieci. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach tego roku PTC uzyskała 5,896 mld zł przychodów, co stanowi przyrost o 7,2% w porównaniu do odpowiedniego okresu roku ubiegłego.

Przychody PTC w kwartałach:

Przychód

3Q07

2Q08 3Q08

Od klientów

1,849 mld zł 1,921 mld zł 1,990 mld zł

Całkowity

1,919 mld zł 1,976 mld zł 2,045 mld zł


W porównaniu do III kwartału roku ubiegłego przychody ARPU wzrosły o 7,6%.

ARPU w kwartałach:

Przychód na kartę SIM

3Q07

2Q08 3Q08
Prepaid 20 zł 20 zł 21 zł
Postpaid 92 zł 87 zł 87 zł

Łączny

49 zł

50 zł 51 zł


Z kwartału na kwartał zwiększa się średnia liczba minut wykorzystywanych przez klientów PTC, co ma wpływ na zwiększone przychody. Ich wzrost w połączeniu z efektywnym zarządzaniem kosztami pozwolił na wzrost wskaźnika EBITDA i marży EBITDA w porównaniu do ubiegłego roku. W trzecim kwartale 2008 EBITDA wyniosła 734 mln zł zwiększając się o 8,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2007, a w okresie 9 miesięcy wyniosła 2,121 mln zł, wzrastając o 12,7% w stosunku do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku. Marża EBITDA osiągnęła w III kwartale poziom 35,9 %.

Operator zanotował silny wzrost liczby klientów abonamentowych o 18% w stosunku do III kwartału roku ubiegłego. Na koniec III kwartału z usług PTC korzystało 6,044 mln abonentów, a ich udział w ogólnej bazie klientów wzrósł z 40,3% w III kwartale 2007 roku do 46,4% w III kwartale 2008 roku. Całkowita liczba klientów wyniosła 13,013 mln i jest to wzrost o 2,3% w stosunku do III kwartału 2007 roku . Priorytetem PTC jest pozyskiwanie i utrzymanie klientów w segmencie abonamentowym. Odzwierciedleniem tej polityki jest ich rosnący udział w ogólnej liczbie klientów oraz bardzo niski wskaźnik rezygnacji w tym segmencie (churn). W trzecim kwartale wyniósł on średnio zaledwie 0,6% miesięcznie, utrzymując się na bardzo dobrym poziomie.




Liczba kart SIM w kwartałach:

Liczba klientów

3Q07

2Q08

3Q08

Prepaid

7,6 mln 7,023 mln 6,969 mln

Postpaid

5,122 mln 5,807 mln 6,044 mln

Razem

12,722 mln 12,830 mln 13,013 mln


Średni, łączny dla klientów abonamentowych oraz dla systemu przepłaconego, koszt pozyskania klienta (SAC) wyniósł 94 zł w III kwartale i nie zmienił się w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie za trzy pierwsze kwartały 2008 roku SAC osiągnął poziom 93 zł i spadł w odniesieniu do analogicznego okresu roku 2007 o 4,1%.

Koszt pozyskania klienta w kwartałach:

Koszt pozyskania klienta

3Q07

2Q08 3Q08
Prepaid 12 zł 12 zł 14 zł
Postpaid 451 zł 385 zł 390 zł

Łączny

94 zł 88 zł 94 zł


PTC w swojej strategii zakłada udostępnianie klientom pełnego wachlarza nowoczesnych usług telekomunikacyjnych opartych na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych. Dlatego spółka nadal rozbudowuje swoją infrastrukturę sieciową. Sieć HSDPA działa już w 402 miejscowościach i obejmuje swoim zasięgiem ponad 45% populacji Polski, czyli około 17,5 mln klientów. PTC również systematycznie powiększa zasięg technologii HSUPA 1,4 Mb/s. Obecnie jest już ona dostępna w połowie sieci 3G operatora. Dzięki inwestycjom oraz intensywnej rozbudowie infrastruktury, PTC sukcesywnie zwiększa liczbę stacji obsługujących transmisję danych w technologii HSDPA 14,4 Mb/s przygotowując się do komercyjnego zaoferowanie tej prędkości klientom. Spółka prowadzi również zaawansowane prace nad zwiększeniem szybkości transmisji danych w technologii HSUPA do 5,7 Mb/s. Usługi transmisji danych z największymi dostępnymi w Polsce prędkościami zostaną zaoferowane klientom w wersji komercyjnej w momencie wprowadzenia przez producentów modemów odpowiednich urządzeń końcowych pozwalających użytkownikom na pełne korzystanie z tych prędkości.

PTC rozpoczęła też na terenie aglomeracji warszawskiej, z grupą ponad 100 klientów, testy tzw. Femtocell. Szerzej o tej technologii pisaliśmy w tej wiadomości.

W III kwartale PTC wprowadziła na rynek usługę Era Linia Domowa i Era Linia Biznesowa - telefon stacjonarny oparty na rozwiązaniu WLR. Uzupełniła ona dotychczasową ofertę telefonii stacjonarnej Era Domowa i Firmowa. Dużym powodzeniem cieszy się też Era Numer Stacjonarny, jedyna tego typu usługa w Polsce, dzięki której klient, na jednej karcie SIM, otrzymuje dwa numery: stacjonarny i komórkowy za 5 zł miesięcznie. Łącznie z usług stacjonarnych sieci Ery korzysta już ponad 260 tys. klientów.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się usługa bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect, z której korzysta już około 530 tys. abonentów. PTC w lipcu rozszerzyła ofertę usług dostępu do internetu wprowadzając także blueconnect bez abonamentu, czyli usługę przedpłaconego dostępu do szerokopasmowego mobilnego Internetu. W ramach nowej oferty użytkownicy mogą korzystać m.in. bezpłatnie z sieci 460 hotspotów w sieci Era. Z usługi blueconnect starter skorzystało już 15 tys. użytkowników.

W III kwartale PTC, jako pierwsza firma w Polsce i Europie Środkowej, wprowadziła program CEM (ang. Customer Experience Management). Jest to strategia pozwalająca na kompleksowe zarządzanie wiedzą na temat sposobów korzystania z usług przez klientów. Umożliwia ona zaoferowanie im optymalnych rozwiązań na podstawie zebranych informacji. Zastosowane w CEM rozwiązania umożliwiają m.in. aktywne wspomaganie klientów w konfiguracji urządzeń końcowych pozwalających na korzystanie z zawansowanych usług, np. dostępu do Internetu lub serwisów multimedialnych. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Źródło tekstu: PTC, Deutsche Telekom, wł     

Dodaj do:
w sumie: 59
  • 0

    40.  2008-11-06 22:43:36

    kameT: widocznie chcą kreować tą markę jako wyjątkowo oddzielną, chcą być może stworzyć jakąś zamkniętą społeczność... Chyba im się nawet udaje...

  • 0

    41. ~  2008-11-07 00:16:29  host: chello089076144195.chello.pl

    "oraz wspaniałemu zespołowi pracowników już niedługo będziemy numerem jeden w Polsce" - o tak, napewno! Dzis zadzwonilem do BOA sprawdzic czy mam aktywny roaming, wybralem najpierw polaczenie z konsultantem, po tym wybralem obsluge i wlaczanie uslug po czym sekretarka powiedziala bym czekal na zgloszenie konsultanta. Po jednym sygnale oczekiwania uslyszalem ze moje polaczenie zostalo odebrane i mily kobiecy glos mowiacy ku*wa a zaraz po tym rozlaczyla sie... Wspaniali pracownicy nie ma co...

  • 0

    42. ~Łukasz  2008-11-07 00:39:36  host: ip-62-148-94-8.netia.com.pl

    Era stawia na abonamentowców i psują TakTak-a, bo ten debil Hartmann myśli, że wszystkie TakTaki uda im się przenieść do abo. A ja mu powiem, że na pewno się NIE UDA. Na pewno nie w moim przypadku, a jak widać z komentarzy takich jak ja jest wielu.

  • 0

    43.  2008-11-07 01:10:36

    Witek dobrze napisałeś: SYSTEM PRZEPŁACONY, bo to przecież TAK TAK- WIELKI HIT SEZONU- ufo taką ofertę musiało przenieść :-))

  • 0

    44.  2008-11-07 08:54:07

    Z innej strony patrząc NOWY TAK TAK jest genialna ofertą. Uruchamiany w nim Godziny za Grosze i używany takiego telefonu jako zamiennika telefonu stacjonarnego do dzwonienia tylko na telefony stacjonarne i do Ery i tylko długie rozmowy. Do innych celów Nowy Tak Tak się już kompletnie nie nadaje.

  • 0

    45. ~das  2008-11-07 09:44:13  host: dpf242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ rcicho - w Nowym TT wciąz są Numerki za Grosze czy jakoś tak - po 3 gr do 3 wybranych osób. a Godziny za Grosze używane w opisany przez Ciebie sposób to rzeczywiście doskonała alternatywa dla często i długo gadających

  • 0

    46. ~marcin  2008-11-07 11:19:27  host: 83-238-226-51.adsl.inetia.pl

    ale zasięg dalej tragiczny (nagorszy chyba w polsce)- nie ma silnego mocnego sygnału.

  • 0

    47. ~Tyler  2008-11-07 12:36:49  host: adbx172.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Polityka PTC wobec marki Heyah jest rzeczywiscie wyjatkowa. W samym PTC istotnosc marki jest troche marginalizowana, co widac po aktywnosci heyah w promocji. Kiedys byly organizowane imprezy, rozne wydarzenia a teraz tylko reklamy leca. Nowego TT nie komentuje bo zenada :))

  • 0

    48. ~  2008-11-07 13:23:56  host: f96-046.opera-mini.net

    DO WITEKT: heyah to nie wirtualny? moze w praktyce nie ale w teorii tak. to samo tyczy sie samych swoich w slupie. dlaczego brak tańszych połączeń miedzy plusem a sami swoi? dlaczego brak tańszych połączeń miedzy heyah a era a obecnie nawet na odwrót? wlasnie dlatego ze to sa różne marki i różni operatorzy. to co ze w praktyce sa CI sami właściciele (PTC: ERA i HEYAH; POLKOMTEL: PLUS i SAMI SWOI) ten sam wlasciciel ale firmy różne. nie mozna porównywać SAMYCH SWOICH do 36i6 czy simplusa. simplus i 36i6 to plus a sami swoi to wirtualny POLKOMTELA. oczywiscie nie w pełnym wydaniu ale jednak to osobne firmy. pieniążki idą tylko głównie do jednego skarbca. ale jakis zarobek maja. inni ludzie od zarządzania marka, inni od ofert i promocji. inny od reklamy i tworzenia wizerunku marki. HEYAH powstało po to by jak wejdzie T-MOBILE i spieprzy wszystko by HEYAH chociaz została. mysle ze POLKOMTEL podobnie chcial sie zabezpieczyć przed VODAFONE i dlatego stworzyli niezależna markę SAMI SWOI i dlatego POLKOMTEL dalej trzyma ta markę. na wszelki wypadek. tak samo NETIA ma udziały w P4 ale chce takze byc jako wirtualny PLAYa? dlaczego? Otoz nie wiadomo kto w PRZYSZLOSCI kupi PLAY i by NETIA nie została o niczym. stad operatorzy robią takie ruchy. Myslalem ze POP zostanie wirtualnym PTK i jak ORANGE zepsuje IDEĘ to choc POP zostanie z dobra oferta. ale POP został uzależniony od ORANGE a efekt widac. t-mobile niszczy powoli tt. ORANGE zepsulo POPa

  • 0

    49.  2008-11-07 13:33:26

    48: zacznijmy od końca - po pierwsze, Netia nie ma udziałów w P4. Po drugie - Heyah, Era i TakTak to jedna i ta sama firma (PTC), jedna firma która obsługuje klienta i jedna firma która obsługuje płatności. Na dodatek ludzie odpowiedzialni za Heyah (m.in Agata Borowska, rzeczniczka), przy okazji zajmują się TakTakiem. Po trzecie - na rynku wyróżnia się 2 rodzaje operatorów wirtualnych. Ci, którzy korzystają z platformy I numeracji operatora infrastrukturalnego oraz na tych, którzy korzystają tylko z infrastruktury, a numerację mają własną. Po czwarte - aby działać jako MVNO, należy zgłosić taką działalność w UKE. Czy PTC zgłosiła? Skoro uważasz, że Heyah to MVNO, a PTC nie zgłosiło działalności jako wirtualny, to nakabluj na nich do UKE. :-) Powtarzam - Heyah NIE JEST ŻADNYM MVNO, jest tylko marką, kreowaną jako oddzielną, z własną społecznością, polityką cenową i promocją. Pod względem prawnym to TYLKO I WYŁĄCZNIE marka PTC, taka sama jak Era i TakTak.

  • 0

    50.  2008-11-07 15:14:28

    P4 zdobyły największą ilość punktów w przetargu na rezerwację częstotliwości z pasma w zakresie GSM 900 MHz) - gorące info.

  • 0

    51. ~  2008-11-07 16:09:28  host: nat-01-033.rtk.net.pl

    mam pytanie do WitkaT albo do kogoś ktos się na tym zna. Kupiłem sobie dziś nowy starter (stary plan na kartę) za 9zł)i mam pytanie - wiem że do 31 grudnia 2008 jest promocja płacisz 5 zł z konta głównego dają Ci 10zł na konto PREMII. A więc mam pytanie: czy jak sobie aktywuje te 5zł na 10zł to będę mógł sobie potem aktywować pakiet minut za 9zł z konta PREMII czy też pakiety mogę brać TYLKO i wyłącznie w konta głównego?? Proszę o szybką odpowiedź - kogoś kto wie...

  • 0

    52. ~INSPIRON  2008-11-07 16:23:14  host: apn-77-113-149-176.gprs.plus.pl

    @51: Wszystko z g?ównego konta.

  • 0

    53. ~INSPIRON  2008-11-07 16:27:50  host: apn-77-113-149-176.gprs.plus.pl

    @51: Wszystkie pakiety jakie są w ofercie możesz aktywować, tj.: - 200 sms - 30 min za 3pln *111*17*1# - 90 min za 9pln *111*13*1# - 10zł za 5pln /przedłuża bonus o 30 dni/ *111*18*1# - 30 min za 9pln do wszystkich eBOK *111# Pakiet 30 min do play już wygasł z końcem października.

  • 0

    54. ~  2008-11-07 16:39:40  host: nat-01-033.rtk.net.pl

    do INSPIRON (53): jak to "10zł za 5pln /przedłuża bonus o 30 dni/: tzn - że jak mam starter 9zł i 14dni na rozmowy - to jak aktywuje sobie 10zł za 5zł to będę mógł rozmawiać przez 30dni mimo ważne jest 14 dni?? Czy po 14dniach mimo wszystko PLAY zablokuje mi rozmowy wychodzące?? proszę o odpowiedź (pytam bo wiem że w idei-orange było tak że ważność kont w pakietach była niezależna - czyli mam 1 dzień na rozmowy - dokupuje pakiet (jeśli mam jeszcze tyle środków na koncie i mam dodatkowo te 30 dni na rozmowy czy smsy w sieci i na stacjonarne) tak było w idei-orange. Czy tak samo jest w PLAY?? czy jednak po 14dniach rozmowy i smsy blokują i koniec kropka?? Jak to działa w Play??

  • 0

    55. ~  2008-11-07 17:31:57  host: heyah20909nc-2.eranet.pl

    0 jeju i co z tego ze maja 13 mln uzytkownikow. tele 2 bis rozda troche starterow i beda miec 2 mln do konca roku

  • 0

    56. ~INSPIRON  2008-11-08 21:41:33  host: apn-77-115-23-47.gprs.plus.pl

    @54: Od kwoty doładowania 50pln do 150 pln masz dodatkową premię, i tak za 50pln dostajesz 20, czyli masz już 70pln. 70 + 30+100, 100 + 50 = 150 i 150 + 150 premii. Premia ważna jest przez 30 dni, chyba że doładujesz za 50pln przed upływem terminu premii, to dostaniesz 20 gratis i przedłużenie sumy premii o 1 m-c. Czyli jak zapakujesz za 150, drugie 150 będziesz miał do wykorzystania na miesiąc, a jak włączysz pakiet 10 za 5 przed końcem terminu przykładowej premii, to dojdzie Ci do niej 10pln za 5zł przedłużając jednocześnie ważność premii o miesiąc.

  • 0

    57. ~Damian  2008-11-14 14:26:15  host: dos75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najwięcej nowych klientów abonamentowych spośród "3" (play tradycjnie nie opublikował danych. Dobry wynik, zaczynam wierzyć, że naprawdę Hartmann postawił właśnie na ten segment

  • 0

    58. ~  2008-11-14 15:06:33  host: 85.128.7.41

    A według mnie era teraz obniży trochę koszty i ceny tel np. oferta świąteczna... a i zapomnieli uwzględnić co z tym wimax-em co to PTC ma pokryć do końca 2011 r 80 % powierzchni kraju czy jakoś tak

  • 0

    59. ~ignac  2008-11-14 17:47:59  host: 217.153.225.26

    Wyniki ciekawe, grunt ze sa rosnace:) Do tego, era domowa ma pokrycie grubo ponad 90%. A telefony domowe dzialaja w zaleznosci od terenu nawet i po kilkanascie kilometrow takze niezle. Noi slyszalem a raczej czytalem ze bardzo malo klientow, odchodzi z ery.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-50-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.