DAJ CYNK

Wyniki PTC po 1Q2013

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Baza wszystkich klientów PTC na koniec marca 2013 roku wyniosła 15,919 mln co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 121 tys.

Baza wszystkich klientów PTC na koniec marca 2013 roku wyniosła 15,919 mln co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 121 tys.

Liczba aktywacji postpaid wzrosła w skali roku o 206 tys., a w stosunku do poprzedniego kwartału o 18 tys., uzyskując poziom 7,014 mln. Baza prepaid spadła względem poprzedniego kwartału o 139 tys. do 8,905 mln, w ujęciu rocznym uzyskano natomiast wzrost o 1,201 mln aktywnych kart SIM.

Przychody spadły o 8,7% w stosunku do IV kwartału 2012 roku i osiągnęły 1,599 mld zł (względem I kwartału 2012 roku spadek wyniósł 8,5%). Jako winowajcę spadku przychodów PTC wskazuje w głównej mierze obniżenie stawek MTR.

EBITDA wyniosła 563 mln zł, co stanowi wzrost o 8,4% w skali roku i jednocześnie spadek o aż 12% względem IV kwartału. Zwiększyła się marża EBITDA, osiągając poziom 36,5% w porównaniu z 30,8% przed rokiem, jednak w stosunku do IV kwartału to również był spadek - o 1,2 punktu procentowego.

Na koniec pierwszego kwartału PTC miała 1,019 mln klientów mobilnego Internetu - o 242 tys. więcej niż przed rokiem (wzrost o 31,1%).

W pierwszym kwartale 2013 roku w porównaniu z ubiegłym rokiem nakłady inwestycyjne na rozbudowę i modernizację sieci wzrosły ponad dwukrotnie. Dzięki temu sukcesywnie zwiększa się zasięg nowej sieci, która obejmuje już blisko połowę powierzchni Polski. Testy prowadzone na zmodernizowanych obszarach wskazują, że średnie prędkości przesyłania danych wzrosły tam nawet kilkukrotnie, przy jednoczesnym wzroście ilości transmitowanych danych przez użytkowników średnio o 43%.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln

1Q13

7,014 mln

8,905 mln

15,919 mln



Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%

1Q13

1,599 mld zł

581 mln zł

36,4%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł

1Q13

341 zł

8 zł

83 zł

129 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124

1Q13

233

122


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%

1Q13

54 zł

8 zł

29 zł

33%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PTC