DAJ CYNK

Wyniki PTC po 1Q2012

LuiN

Wydarzenia

Po I kwartale tego roku T-Mobile ma w Polsce 14,512 mln aktywnych kart SIM, o 1,337 mln więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku (13,175 mln), co oznacza, że baza klientów w ciągu roku powiększyła się o 10,1%.

Po I kwartale tego roku T-Mobile ma w Polsce 14,512 mln aktywnych kart SIM, o 1,337 mln więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku (13,175 mln), co oznacza, że baza klientów w ciągu roku powiększyła się o 10,1%.

Względem końca 2011 roku, baza powiększyła się o 351 tys. klientów. Na koniec marca T-Mobile miał 6,808 mln aktywnych kart postpaid i 7,704 mln aktywnych kart w ofertach prepaid, co daje wzrost w skali roku o odpowiednio 1,4% i 19,3%.

O 6,1% spadły przychody - z 440 mln euro rok wcześniej do 413 mln euro w I kwartale tego roku. EBITDA spadła do 127 mln euro z 144 mln euro w analogicznym okresie 2011 roku (spadek o 11,8%).

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

4Q10

6,796 mln

6,463 mln

13,259 mln

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód od klientów Przychód całkowity EBIDTA Marża EBIDTA
4Q10 1,781 mld zł 1,885 mld zł 738 mln zł 39,2%
1Q11 1,641 mld zł 1,736 mld zł 568 mln zł 32,7%
2Q11 1,695 mld zł 1,794 mld zł 697 mln zł 38,9%
3Q11 1,682 mld zł 1,819 mld zł 648 mln zł 35,6%
4Q11 1,618 mld zł 1,808 mld zł 676 mln zł 37,4%
1Q12 1,672 mld zł 1,747 mld zł 538 mln zł 30,8%

Wybrane dane:

Przychód na klienta Abonament Prepaid Łączny Procent przychodu z usług niegłosowych
4Q10 71 zł 16 zł 43 zł 28%
1Q11 67 zł 16 zł 39 zł 27%
2Q11 67 zł 16 zł 43 zł 27%
3Q11 66 zł 16 zł 41 zł 26%
4Q11 66 zł 13 zł 39 zł 29%
1Q12 64 zł 13 zł 34 zł 29%

Koszt pozyskania klienta Abonament Prepaid Łączny Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)
4Q10 527 zł 8 zł 107 zł 325 zł
1Q11 501 zł 8 zł 95 zł 339 zł
2Q11 432 zł 4 zł 79 zł 293 zł
3Q11 386 zł 8 zł 79 zł 278 zł
4Q11 362 zł 4 zł 75 zł 186 zł
1Q12 539 zł 8 zł 127 zł 238 zł


Minuty na klienta Abonament Łączny
4Q10 216 139
1Q11 211 135
2Q11 219 140
3Q11 222 142
4Q11 222 135
1Q12 221 130

W porównaniu do ubiegłego roku PTC prawie podwoiła w I kwartale udział smartfonów wśród sprzedawanych telefonów. Było to możliwe dzięki połączeniu ofert abonamentowych z gwarancją najniższych cen smartfonów.

W ciągu ostatniego roku o 20,5% wzrosła liczba klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu PTC, osiągając 777 tysięcy użytkowników.

W pierwszym kwartale PTC odświeżyła wizerunek marki Heyah, która stała się bardziej internetowa oraz multimedialna. Wraz z nowym wizerunkiem marka Heyah wprowadziła nowe większe pakiety internetowe oraz mobilną aplikację freeyah pozwalającą na nielimitowaną i bezpłatną komunikację w ramach pakietów internetowych.

Pod koniec pierwszego kwartału wystartowała nowa oferta telefonii komórkowej MTV Mobile powered by T-Mobile, która powstała dzięki współpracy T-Mobile i MTV. MTV Mobile zaoferowało klientom nielimitowane SMS-y do wszystkich sieci po każdym doładowaniu oraz dostęp do najlepszych programów ze światowej oferty MTV.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Deutsche Telekom, wł