Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki PTC po 1Q2010

Wyniki PTC po 1Q2010

WitekT 12 Maja 2010 08:55

0 0

Na koniec I kwartału w sieci PTC działało 13,361 mln kart SIM, o 138 tys. mniej niż na koniec 2009 roku, ale o 74 tys. więcej w stosunku do końca I kwartału 2009 roku. W I kwartale wzrósł udział klientów abonamentowych w bazie - co ciekawe, stanowią oni ponad połowę wszystkich.

W I kwartale telekomowi udało się pozyskać 66 tys. kart abonamentowych (ma ich teraz 6,722 mln), ale stracił 204 tys. prepaid (ma ich teraz 6,639 mln).

Dla kart abonamentowych wzrósł churn - o 0,2 punkta procentowego w stosunku do zeszłego kwartału, a w ujęciu rocznym o 0,4 punkta procentowego do 1%.

Dla całej bazy wskaźnik ten w 2009 r. wyniósł 2,9% (w ujęciu rocznym urósł o 0,1 punkta, a do poprzedniego kwartału o 0,2 punkta procentowego).

Karty SIM 1Q09 2Q09 3Q09 4Q09 1Q10
Abonamentowe 6,363 mln 6,477 mln 6,577 mln 6,656 mln 6,722 mln
Prepaid 6,924 mln 6,932 mln 6,906 mln 6,844 mln 6,639 mln
Całkowity 13,287 mln 13,409 mln 13,482 mln 13,500 mln 13,361 mln





Przychody i EBIDTA:

Przychód 3Q09 4Q09 1Q10
Od klientów 1,822 mld zł 1,809 mld zł 1,660 mld zł
Całkowity 1,889 mld zł 1,882 mld zł 1,756 mld zł

3Q09 4Q09 1Q10
EBIDTA 735 mln zł 674 mln zł 674 mln zł
Marża EBIDTA 38,9% 35,8% 38,8%


W ocenie PTC polski rynek telekomunikacyjny w 2010 roku będzie cechował się dalszym spadkiem swojej wartości. Trudne warunki rynkowe, niekorzystne zjawiska w otoczeniu regulacyjnym, a co za tym idzie spadająca rentowności branży oraz rywalizacja o pozyskanie i utrzymanie klientów, będą wymagały szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniające się warunki i podejmowania stosownych kroków, m.in., dalszej racjonalizacji wydatków oraz ograniczania kosztów. PTC jest dobrze przygotowana na te wyzwania. Dlatego PTC w 2010 roku będzie kontynuować politykę zrównoważonego rozwoju zakładającą, m.in., wprowadzanie innowacyjnych usług i ofert oraz efektywnego rozwijania infrastruktury sieciowej przy optymalizacji ponoszonych kosztów - powiedział prezes PTC Klaus Hartmann.

Wybrane dane:

Przychód na klienta 3Q09 4Q09 1Q10
Prepaid 18 zł 18 zł 15 zł
Postpaid 73 zł 72 zł 67 zł
Łączny 45 zł 45 zł 41 zł
Procent przychodu z usług niegłosowych 23% 26% 25%

Koszt pozyskania klienta 3Q09 4Q09 1Q10
Prepaid 11 zł 11 zł 6 zł
Postpaid 364 zł 361 zł 337 zł
Łączny 82 zł 92 zł 82 zł
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) 340 zł 296 zł 265 zł

Minuty na klienta 3Q09 4Q09 1Q10
Postpaid 198 201 200
Łączny 124 126 125

Źródło tekstu: DT, wł     

Dodaj do:
w sumie: 26
  • -1

    7. ~ozon  2010-05-12 09:15:56  host: dpt131.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ich polityka to wzmocnienie segmentu abo i są konsekwentni, skoro postpaid zaczyna przeważac. 66.000 może nie powala, ale nie było nowych taryf no i zwykle IQ jest słaby po świętach. Nowe taryfy sporo zmienią

  • 1

    8.  2010-05-12 09:17:40

    no wyniki raczej slabe, kolejna strata w prepaid, i przyrost w postpaid tez nie tak dynamiczny jak w poprzednich zestawieniach. Po poprzednich wynikach myslalem ze PTC w kolejnym kwartale jeszcze bardziej zblizy sie do PTK, no ale jak widac nie bardzo.

  • 1

    9. ~Jozik  2010-05-12 09:18:33  host: eht162.internetdsl.tpnet.pl

    Witku ale to nie klient płaci, bo przecież przelew jest od operatora. A tak jako off topic Witku wiesz może jak opy płacą sobie za Interconnect, miesięcznie? Kwartalnie?

  • 1

    10. ~tl111  2010-05-12 09:20:12  host: smrw-91-193-86-157.smrw.lodz.pl

    To w prepaidzie AUPU tylko 50 ? Dobrze, że mnie już tam nie ma ...

  • 1

    11.  2010-05-12 09:23:42

    Jozik: no ale to, że to nie jest przychód PŁACONY bezpośrednio przez klienta, to nie ma znaczenia - dla operatora ma znaczenie, że przychód ten generuje użytkownik (albo płacąc sam, albo ściągając do siebie ruch z innych sieci). Operatorzy rozliczają się na podstawie faktur w ujęciu miesięcznym.

  • 1

    12. ~Jozik  2010-05-12 09:26:04  host: eht162.internetdsl.tpnet.pl

    Witku dziękuje za wytłumacznie. A masz może jakieś info jak to wygląda w ujęciu kwotowym? Pewnie opy tego nie ujawniają ale może wiesz ile np. wspomniana PTC dostała np. od Polkomtela a ile przelała jemu??

  • 0

    13. ~akunin  2010-05-12 09:28:18  host: dov123.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Są bardziej rentowni niż rok temu. Straty w prepaidzie to pewnie też odłączenia starych kart, pamiętam że rok temu też w 1Q PTC miało sporo mniej w prepaidzie

  • 3

    14. ~  2010-05-12 09:36:56  host: t18-06.opera-mini.net

    Bardzo słabe wyniki PTC. Bardzo duzy spadek przychodow i sredniego ARPU. No coz i ja w 2 kwartale 2010 pozegnałem Ere wiec zaważy to na ich wyniku w nastepnym raporcie. Ilez to mozna czekac na nowe abonamenty i rozsadne pakiety internetowe? Teraz jestem w Play i nie narzekam. rcicho

  • 0

    15.  2010-05-12 09:37:23

    PTC w 2010 roku będzie kontynuować politykę zrównoważonego rozwoju zakładającą, m.in., wprowadzanie innowacyjnych usług i ofert. Przydaloby sie wiecej konkretow.

  • -1

    16. ~bvb  2010-05-12 09:57:46  host: doy148.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przychody spadają każdemu opowi - kwestia MTR. ARPU spada, bo po prostu jest co raz taniej i klienci dzwonią tyle samo, al mniej za to płacą. Dla nich liczy się postpaid i tu całkiem niezłe wyniki, wciąż CHURN niski i w sumie wciąż powiększa się ich baza abo

  • 2

    17. ~  2010-05-12 10:08:46  host: t18-06.opera-mini.net

    Gdyby Era wprowadzila pakiety internetowe np. 200 mb za 10zl, 500mb za 15zl i 1Gb za 25zl to ich ARPU w TT nie spadloby z 19zl do 15zl. Nie wprowadzili tego to teraz mają. Niech tak dalej robia. rcicho

  • -1

    18. ~bvb  2010-05-12 10:14:16  host: doy148.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 17 - nie sądzisz, że to raczej efekt spadku cen usług? wprowadzili w TT 3 numery za 1gr, potem pakiet 1000 min za 6 pln - to powoduję, że klienci mniej wydają rozmawiając nawet więcej niż wcześniej

  • 2

    19. ~  2010-05-12 14:41:10  host: afu43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten marny TAK TAK informuje mnie sms-em , że jeśli do 20 maja wydam 80 zł, a w dniach 21-31 maja zasilę konto za 25 zł to otrzymam 10 zł. Niech się w nos cmokną!:P

  • 0

    20.  2010-05-12 15:40:54

    Pakiet 1000 minut jst pod względem ceny bezkonkurencyjny- Orange oferuje podobny za 10zl. Poza tym te 3 numery w Hot były na początku za darmo, potem po 3gr/min.

  • -3

    21. ~  2010-05-12 16:47:01  host: apn-224-5.static.gprsbal.plusgsm.pl

    Tylko PLUS!

  • -2

    22. ~Gregor  2010-05-12 17:39:22  host: 77-254-61-77.adsl.inetia.pl

    To fakt wyniki niezłe. To że w pre spadek to można tłumaczyć nie tylko poprzez odejście ale też poprzez przejście do abo lub odłączenie nie używanych kart jak już to ktoś napisał. Ale w najważniejszym segmencie jest wzrost i to jest właśnie bardzo dobre.

  • 0

    23. ~nick  2010-05-12 21:54:38  host: 87-205-32-207.adsl.inetia.pl

    Generalnie wyniki nie są złe. To że jest spadek w ofertach przedpłacnych to małe piwo. Liczy się to że abonamentowców zyskali i to niezła sumkę. Teraz jeszcze zapowiedzieli jakieś nowe taryfy. Zapowiada się ciekawie:)

  • 0

    24. ~  2010-05-13 16:21:00  host: public-gprs43789.centertel.pl

    Spadki dochodów to głównie spadek cen usług. Odejścia z prepaida też nie są lawinowe. A w ostatnim czasie TTHot stał się bardzo atrakcyjny, jest pakiet 1000 minut za pare złotych. Teraz tylko odświeżyć pakiety internetowe...

  • 0

    25. ~impassive  2010-05-22 22:55:27  host: ip-89-174-120-9.multimo.pl

    Mojej karty Tak Taka niedoładowywanej po dziewięciu latach od lipca '09 do dziś nie wyłączyli.

  • 0

    26. ~impassive  2010-05-22 22:57:16  host: ip-89-174-120-9.multimo.pl

    A nie doładowuję po bezczelnych spamach z mercedesami (nigdy nie wyraziłem zgody na otrzymywanie wiadomości marketingowych).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-249-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.