Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Polkomtelu w 3Q2011

Wyniki Polkomtelu w 3Q2011

WitekT 16 Listopada 2011 21:13

0 0

Polkomtel opublikował swoje wyniki za III kwartał. Raport zawiera dość ciekawe dane, można w nim znaleźć m.in. jaką miały wartość telefony sprzedane klientom.

W III kwartale Polkomtel zanotował przychód na poziomie 1,861 mld zł - o prawie 100 mln zł mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 22 mln zł więcej niż w II kwartale. Zysk netto w III kwartale wyniósł 329 mln zł - o 48 mln zł mniej niż w III kwartale 2010 roku i 18 mln zł mniej niż w II kwartale.

W III kwartale Polkomtel miał 591,4 mln zł przychodów z opłat abonamentowych i 845,8 mln zł z tytułu opłat poza abonamentem ("zabilingowanych"). To odpowiednio o około 25 i 45 mln zł mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Przychody interkonektowe i z tytułu roamingu spadły w ujęciu rocznym o około 50 mln zł do poziomu 354,2 mln zł. W III kwartale Polkomtel sprzedał swoim klientom telefonów i akcesoriów za 29 mln zł - za tyle samo, co rok wcześniej.




30. września wielkość abonamentu naliczona awansem (a tak robi każdy operator - każdy klient co miesiąc płaci za wykorzystane w poprzednim miesiącu usługi oraz abonament za aktualny) wyniosła 289,1 mln zł - o 41 mln zł więcej niż rok wcześniej. Niewykorzystane doładowania miały 30. września wartość 362,4 mln zł - wzrost o 100 mln zł w ciągu roku. Z tytułu kar za zerwanie umowy w III kwartale Polkomtel miał 23,8 mln zł przychodów, o około 4 mln zł mniej niż w III kwartale 2010 roku.

30. września w Polkomtelu pracowało 4097 osób. W ciągu 12 miesięcy ich liczba wzrosła 474, czyli o ponad 10%. Najwięcej przybyło w sprzedaży (o prawie 300), marketing stracił 9 etatów i 30. września miał ich 282.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 23
  • 1

    5. ~zzz  2011-11-16 21:43:56  host: 178-37-183-249.adsl.inetia.pl

    "Niewykorzystane karty doładowań" to inaczej mówiąc skarbonka/niewykorzystane środki na koncie w prepaid? W sumie to ma sens, bo te środki są faktycznie wykorzystane, czyli operatora, jak pobiera opłaty za usługi, a nie jak ładujemy. Ciekawe czy mimo tego przełamią się jak przełamało się T-Mobile i Orange.

  • 0

    6.  2011-11-16 21:49:35

    Nie maja wyjscia tez wydluza okres waznosci w prepaid. Pytanie tylko jak szybko. czy jeszcze w tym roku czy wytrzymaja do np wakacji.

  • 0

    7. ~ala  2011-11-16 21:49:36  host: user-31-175-87-67.play-internet.pl

    @5. tak Ci się wydaje, ale operator musi to rozgraniczyć, ta kasa "na kontach kart" NIE jest jego :)

  • 0

    8. ~mirekb  2011-11-16 21:50:58  host: apn-95-41-232-203.dynamic.gprs.plus.pl

    Zygmunt zmieni raportowane dane jak widac..ani slowa o liczbie klientow mobilonego netu,ile % klientów korzysta z pakietow na net ani slowa o wolumenie bilowanych/rzeczywistych przetransmitowanych danych..kiedys byly raporty plusa o takich danych.teraz to juz niemozliwe

  • 0

    9. ~  2011-11-16 21:55:20  host: 230.etlink.pl

    @8 Nigdy tego nie było w raportach kwartalnych plusa ;-P

  • 0

    11.  2011-11-16 22:29:35

    A Plus nadal widnieje na mapce, na stronie vodafone.com. Co ciekawe poprawili jego umiejscowienie, już "nie leży" na Białorusi. ;-)

  • 0

    12. ~qwerty  2011-11-16 22:40:45  host: 93-186-23-80.rdns.blackberry.net

    Poczekajcie raport na IV bedzie lepszy. Niedlugo polowa departamentu operacyjnego bedzie zwolniona wiec statystyki w tym wzgledzie beda lepsze

  • 0

    13. ~  2011-11-16 23:16:46  host: user-46-112-109-48.play-internet.pl

    @8 A co ciekawego związanego z wolumenem?

  • 0

    15. ~BKX  2011-11-17 07:44:11  host: 212.160.172.70

    14: a co w nim jest takiego innego względem konkurencji? Odchodziłem z Plusa i zostałem tak samo potraktowany jak przy wcześniejszym odejściu z Orange, 30dniowy okres wypowiedzenia i papa... Czyli standardowa procedura.

  • -1

    16. ~a_lex  2011-11-17 08:16:52  host: dvi202.internetdsl.tpnet.pl

    Czy, jeśli "Wyniki Polkomtelu" to byłoby też np. wyniki PKPu? (od skrótowca PKP)

  • 0

    17. ~xy  2011-11-17 11:56:35  host: nat.pansa.pl

    @16: Oczywiście! Mówimy też np. "przeszedłem do Simplusu".

  • 0

    18. ~dr  2011-11-17 16:39:54  host: abae20.neoplus.adsl.tpnet.pl

    15: spróbuj wypowiedzieć umowę, na np. 60 lub 100 dni przed końcem jej trwania, zobaczymy, czy ci nie naliczą kary za zerwanie umowy przed czasem (musiałem kiedyś wyjechać na kilka miesięcy i byłem zmuszony wcześniej wypowiedzieć umowę). W innych sieciach tego problemu nie ma, jest minimum 30 dni, ale można i na 100 dni przed końcem umowy ją wypowiedzieć bez żadnych konsekwencji, tylko w Plusie są hocki klocki z odejściem. Nie dalej jak w tym miesiącu siostra rezygnowała. Okres rozliczeniowy kończył się jej 8-11. Poszła wypowiedzieć umowę 10 września, bo tak jej pasowało, to powiedziano jej, że aby zrezygnować "systemowo", czyli bez ponoszenia kary, musi umowę wypowiedzieć 30 września lub 1 października, w innym razie naliczą jej karę za zerwanie umowy. Karteczkę, na której jej to napisali, zostawiła sobie "na pamiątkę". 2 lata temu, moja koleżanka, żeby rozstać się z Plusem, specjalnie przyleciała z Coventry, bo czas złożenia wypowiedzenia jest tak istotny (nadmienię, że miesiąc wcześniej była na urlopie w Polsce)

  • 0

    19. ~  2011-11-17 20:58:49  host: ceo195.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18. masz rację. złożyłem stosowne pismo na dziewięćdziesiąt kilka dni przed końcem zaznaczając jednocześnie dzień rozwiązania umowy. w odpowiedzi naliczyli mi karę. po mojej reklamacji anulowali karę i . . . wypowiedzenie. złożyłem następną reklamację żądając uznania dokonanej czynności za skuteczną - w odpowiedzi mogłem przeczytać,że tak stanowi regulamin. odwołałem się i nie dość,że nie otrzymałem odpowiedzi to osoba dzwoniąca nie mogąc podać podstawy prawnej stwierdziła, że "tak jest u nich przyjęte" (cokolwiek to znaczy). kiedy w kolejnym już piśmie zagroziłem, że zwrócę się do sądu o ustalenie stosunku prawnego lub prawa, ni z tego, ni z owego (bez odpowiedzi), wyłączyli numer . . . cóż, jak widać PRAWO CYWILNE SIĘ W POLKOMTELU "NIE PRZYJĘŁO"

  • 0

    20. ~  2011-11-17 21:35:36  host: p14-10.opera-mini.net

    Nie polkomtelu tylko polkomtela nieuki

  • 0

    21. ~Kaprys  2011-11-18 01:33:29  host: 088156049002.olsztyn.vectranet.pl

    Sam żeś nieuk. -a odnosi się do form żywych. -u do reszty. Polkomtel jest równie żywy jak stół. idziesz do stoła, czy do stołu? Idziesz do człowieka, czy do człowieku?

  • 0

    22. ~  2011-11-18 08:46:02  host: z47-07.opera-mini.net

    A może podają wyniki Cyfrowego PolsatA:)

  • 0

    23. ~Mer  2011-11-19 06:27:18  host: staticline57331.toya.net.pl

    18. Widzę że regulamin świadczenia usług to ty dobrze znasz, 30 dni jest zawsze liczone od 1 dnia nowego okresu rozliczeniowego w plusie. czyli można złożyć wniosek o rezygnację dużo wcześniej tylko trzeba było się z regulaminem zapoznać. I każdy operator tego przestrzega i również robią w tym temacie problemy. I tak najlepiej jest w paly przenosząc numery na firmę nie jest to jednoosobowa działalność ani spółka cywilna przy przeniesieniu wymagają pesel. tylko czyj jak firmą zarządza rada ;]

  • 0

    24. ~  2011-11-19 09:25:53  host: 31.41.144.41

    @23. Za bardzo generalizujesz. Z tego co się orientuje to oprócz Plusa jedynie TPSA ma zapis, iż wypowiedzenie skutkuje na koniec miesiąca kalendarzowego. U innych operatorów jest to zawsze 30 dni od złożenia wypowiedzenia. Oczywiście może się zdarzyć, iż otrzymasz fakturę za miesiąc po zakończeniu okresu zastrzeżonego jeżeli spóźnisz się z wypowiedzeniem na 30 dni przed tym terminem, ale jest to spowodowane naliczaniem abonamentu z góry za kolejny miesiąc. Po wygaśnięciu umowy pojawi się faktura korygująca.

  • 0

    25. ~-Plusak  2011-11-20 17:54:39  host: apn-95-40-120-36.dynamic.gprs.plus.pl

    Co wy wypisujecie... Można również wypowiedzieć listownie. A liczone jest nie na koniec miesiąca kalendarzowego a 30 dni od początku kolejnego okresu rozliczeniowego następującego po złożeniu wypowiedzenia.

  • 0

    26. ~Linux  2011-11-21 10:35:23  host: 80.48.17.122

    Odbiją sobie :-) Taka dynamiczna firma na pewno szybko odrobi to, co straciła, zwłaszcza pod nowym prezesem :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-72-65.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.