Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Polkomtela w 1H2006 - oficjalnie

Wyniki Polkomtela w 1H2006 - oficjalnie

WitekT 16 Sierpnia 2006 12:53

0 0

Polkomtel oficjalnie poinformował o swoich wynikach finansowych w I półroczu tego roku, a przy okazji podał szereg ciekawych informacji takich, wielkość inwestycji, liczba użytkowników czy ARPU.



Polkomtel pozyskał 1,369 mln klientów, co odpowiada wzrostowi o 60% w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego. Pod koniec czerwca liczba użytkowników sieci osiągnęła 10,416 mln, czyli była o 32% większa niż przed rokiem (na koniec I półrocza 2005 roku Polkomtel miał 7,881 mln klientów).

Pierwsze półrocze tego roku możemy niewątpliwie uznać za bardzo udane. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy pozyskaliśmy rekordową liczbę niemal 1,4 mln nowych klientów. Fakt ten świadczy o znacznym podniesieniu atrakcyjności naszej oferty produktowo-usługowej. Nowe taryfy dla biznesu i dla klientów indywidualnych, nowatorskie rozwiązania dla użytkowników usług przedpłaconych, kolejne produkty z rodziny iPlusa okazały się sukcesem rynkowym. Polkomtel łączy prostą i tanią ofertę dla rynku masowego z rozwojem zaawansowanych usług dla biznesu i wymagających klientów indywidualnych. Inwestycje poczynione w rynek w minionym okresie pozwalają spodziewać się w najbliższych miesiącach dynamicznego wzrostu także wskaźników finansowych, istotnego z punktu widzenia nadrzędnego celu spółki, jakim jest stałe podnoszenie jej wartości – powiedział Jarosław Bauc, prezes Polkomtela.

W minionych sześciu miesiącach odnotowano dynamiczny przyrost przede wszystkim użytkowników usług przedpłaconych – o 1,081 mln, czyli o 93% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z usług przedpłaconych na koniec I półrocza korzystało około 6,075 mln użytkowników, czyli o 44% więcej niż w pierwszym półroczu minionego roku. Przychody z usług przedpłaconych wyniosły 752 mln zł, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z odpowiednim okresem roku ubiegłego.




Liczba pozyskanych klientów kontraktowych w minionym półroczu osiągnęła blisko 290 tys. i była zbliżona do rezultatów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na koniec czerwca z usług kontraktowych sieci Plus korzystało 4,341 mln klientów, co odpowiada 19% wzrostowi w porównaniu z pierwszym półroczem 2005 roku. Przychody generowane przez ten segment klientów wzrosły o 8% (do 2,489 mld zł).

Rosnąca baza klientów przełożyła się na wzrost przychodów ogółem o około 16%. W pierwszym półroczu wyniosły one ponad 3,541 mld zł. Po sześciu miesiącach EBITDA wyniosła 1,1816 mld zł, co oznacza wzrost o 2,7%. Ze względu jednak na silny spadek cen oferowanych usług marża EBITDA uległa obniżeniu o 4,3% do poziomu 33,4%. W wyniku znaczącej rozbudowy infrastruktury sieciowej i rosnących kosztów amortyzacji zysk netto zmniejszył się o niespełna 4% i wyniósł na koniec czerwca blisko 507 mln zł.

W pierwszym półroczu Polkomtel zainwestował 416 mln zł, czyli niemal o połowę więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

Statystyki

 

1H2005

1H2006

Zmiana

ARPU (średnie)

63,9 zł

55,2 zł

-13,6%

ARPU (postpaid)

108,6 zł

98,4 zł

-9,4%

ARPU (prepaid)

23,7 zł

22,5 zł

-5,1%

Koszt pozyskania klienta postpaid

381,2 zł

406 zł

6,5%

Koszt pozyskania klienta prepaid

13,9 zł

10,6 zł

-23,4%

Ogólna liczba klientów

7,881 mln

10,4158 mln

32,2%

Klienci postpaid

3,6626 mln

4,3408 mln

18,5%

Klienci prepaid

4,2184 mln

6,075 mln

44%



Wyniki finansowe wg polskich standardów księgowości

 

1H2005

1H2006

Zmiana

Przychody

3,0571 mld zł

3,5411 mld zł

15,8%

Koszt sprzedaży i koszty pozostałe

2,396 mld zł

2,8741 mld zł

20%

EBIDTA

1,1501 mld zł

1,1816 mld zł

2,7%

Marża EBIDTA

37,6%

33,4%

-4,3%

Zysk przed obciążeniami finansowymi

690,6 mln zł

678,5 mln zł

-1,8%

Zysk przed opodatkowaniem

648,9 mln zł

636,1 mln zł

-2%

Zysk netto

527,1 mln zł

506,8 mln zł

-3,8%


Źródło tekstu: Polkomtel     

Dodaj do:
w sumie: 10
  • 0

    1.  2006-08-16 13:15:14

    No i brawo dla nich niedługo to i oni przeskoczą erę w ilości abonentów jak tak pójdzie dalej. Od Ery dzieli ich tylko jakieś 400 tys. abonentów. Tak więc do końca roku powinni dorównać Erze jeśli trend się utrzyma. A może panowie z zarządu PTC pójdą po rozum do głowy i zaczną działać na korzyść spółki, a nie tak jak do tej pory. Oby.

  • 0

    2.  2006-08-16 13:38:20

    Liczba prepaidowców na pewno jest znacznie mniejsza,bo sam mam jedną kartę,która mi była potrzebna do rejestracji w mieście plusa i już jej dawno nie używam.Poza tym znam jedną osobę,która w czasie awarii platformy kupiła wiele simplusów i wyrzucała je połamane do kosza,a w systemie na pewno figurują jeszcze jako aktywne.Dopiero za kilka lat okaże się,kto ile ma abonentów i użytkowników,gdy rynek będzie bardziej nasycony i nie będzie aż takiego rozdawnictwa starterów i będą nowi gracze na rynku.Teraz na pewno każdy z opów ma o około 10% mniej użytkowników sieci niż podaje.

  • 0

    3. ~  2006-08-16 16:58:54  host: p10-02.opera-mini.net

    No prosze jaki ladny wzrost ilosci klientow (kart sim) w prepaidzie, a podobno platforma lezy i kwiczy... Widocznie nie jest tak zle jak to na forach niektorzy wypisuja.

  • 0

    4. ~  2006-08-16 17:34:21  host: dpn224.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hmm, nie byłbym tkaim optymistą. Piszą na forach klienci plusa chyba....więc...

  • 0

    5.  2006-08-16 19:32:23

    Zawsze sa jakies przeklamania, sadeze ze era pogoni w II kwartale, po 10 urodzinach!!

  • 0

    6.  2006-08-16 19:37:28

    tombzd74: chyba mówisz o II półroczu, bo II kwartał to się półtora miesiąca temu skończył. ;)

  • 0

    7. ~  2006-08-16 20:02:34  host: apn-99-85.gprspla.plusgsm.pl

    Brawa dla Plusa i prezesa Bauca, ze na nowo spolka zaczela publikowac wyniki tak, ze cos z nich mozna sie dowiedziec. Milczenie Plusa z II polowy 2005 r. bylo zenujace. Tak samo jak milczenie PTC. Firmy nie powinny sie NIGDY wstydzic podawania wynikow

  • 0

    8. ~  2006-08-16 20:52:33  host: dul169.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak liczy się "Koszt pozyskania klienta"?

  • 0

    9.  2006-08-16 20:58:00

    8: ekonomistą nie jestem, ale wydaje mi się, że przez liczbę zdobytych abonentów dzieli się sumę kosztów marketingowych (reklam, itp), kosztów pracowników salonów w jakiejś części i pewnie paru innych duperelek. ;)

  • 0

    10. ~xyz  2006-08-17 10:25:03  host: rev-27.malnet.pl

    Na wynik negatywny przychodów napewno wpływ miała decyzja o kontynuowaniu Samych Swoich, Vodafonowi analogiczny pomysł wyszedł bokiem, wyniki pokazują że klient jest coraz mniej dochodowy a powinno być odwrotnie. Tragiczny jest wynik ARPU z post-paid ale chociaż mieli odwagę opublikować

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet