DAJ CYNK

Wyniki Polkomtela po 2Q2009

WitekT

Wydarzenia

Po II kwartale Polkomtel pozostaje liderem rynku pod względem liczby klientów - zarówno w segmencie klientów kontraktowych, jak i korzystających z usług przedpłaconych. W porównaniu z wartościami raportowanymi przez pozostałych operatorów, w II kwartale telekom odnotował też najwyższe przychody, które wyniosły 2,036,5 mld zł oraz najwyższy poziom EBITDA, wynoszący 814,2 mln zł.

Po II kwartale Polkomtel pozostaje liderem rynku pod względem liczby klientów - zarówno w segmencie klientów kontraktowych, jak i korzystających z usług przedpłaconych. W porównaniu z wartościami raportowanymi przez pozostałych operatorów, w II kwartale telekom odnotował też najwyższe przychody, które wyniosły 2,036,5 mld zł oraz najwyższy poziom EBITDA, wynoszący 814,2 mln zł.

Po I półroczu Polkomtel nadal pozostawał liderem w segmencie klientów kontraktowych, których baza na koniec czerwca wynosiła 6 702,2 tys. i była większa w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku o blisko 9%, ale w wzrosła zaledwie o 11 tys. w ciągu II kwartału, najmniej spośród wszystkich operatorów. Baza użytkowników korzystających z ofert prepaid liczyła 7,7604 mln, co oznacza wzrost w stosunku do I półrocza ubiegłego roku o 6%, mimo spadku aż o 125 tys.w ciągu samego II kwartału.

Szerzej o obrazie polskiego rynku kart SIM po II kwartale pisaliśmy w tej wiadomości.

Mam olbrzymią satysfakcję, że na bardzo konkurencyjnym rynku i w warunkach mniej korzystnej sytuacji makroekonomicznej wciąż najwięcej Polaków wybiera naszą sieć. Nie jest to bynajmniej PR-owy slogan, lecz prawda potwierdzona w niezależnych analizach renomowanych instytucji zajmujących się badaniem satysfakcji klientów Wynika z nich, że Plus ma reputację operatora, który zachowuje się uczciwie, oferuje swoim klientom najlepsze usługi i jakość sieci oraz najlepiej dostosowaną do potrzeb klientów różnorodność ofert i promocji. Cieszymy się, że nasza dbałość o jakość usług pozwala nam nie tylko utrzymać pozycję lidera rynku, ale przede wszystkim zapewnia lojalność klientów. Potwierdza to starą prawdę, że reputacja nie ma ceny. Dlatego jest ona dla nas podstawą, na której nadal będziemy budować pozycję rynkową firmy - powiedział Jarosław Bauc, prezes Polkomtela.

W II kwartale Polkomtel osiągnął przychody na podobnym poziomie jak kwartał wcześniej. Ich wartość wynosiła 2,036 mld zł, co zapewnia Spółce najwyższy (34,2%) udział w rynku przychodowym trzech operatorów. Łączna wartość przychodów w I półroczu wyniosła 4,057 mld zł, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 1,5%. Zdaniem telekomu, jest to raczej efekt erozji stawek MTR niż obserwowanego w innych sektorach gospodarki ograniczania wydatków przez klientów.

Również pod względem wskaźnika EBITDA Polkomtel osiągnął najlepszy wynik - odnotował zwiększenie jej wartości w porównaniu z I kwartałem o blisko 20% - w II kwartale wyniosła ona 814,2 mln zł. Poziom marży EBIDTA wyniósł 40% i był najwyższy na rynku. Znaczny wzrost wartości EBITDA w minionym kwartale także w stosunku do konkurencji to m.in. efekt szybszego i bardziej zdecydowanego programu dostosowania spółki do nowych warunków rynkowych, w szczególności do osłabienia złotówki Znalazło to także odzwierciedlenie w zwiększeniu się zysku netto w stosunku do poprzedniego kwartału o blisko 78% - w II kwartale zysk netto osiągnął poziom 378,9 mln zł.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polkomtel, wł